הכר האתר   למה כדאי?   260+ תחקירים חשובים לבחירה
יום שישי 20 ספטמבר 2019  
חפש תחקיר    
    
  דף הבית
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

  בלוג העורך

במסגרת אירוע מיוחד שערכנו, לרגל יציאת תחקיר ה-1000 של pCon, הצגתי את ההצעה שלי למנהלי מידע שרוצים להסתכל קדימה, ולהיות גורם מרכזי שמקדם ומשפיע. במסגרת זאת, אני מביא לקט נבחר של מסרים חשובים מתוך ההרצאה. איך להפוך למנהיג טכנולוגי?
 
איך להפוך למנהיג טכנולוגי?
במסגרת אירוע מיוחד שערכנו, לרגל יציאת תחקיר ה-1000 של pCon, הצגתי את ההצעה שלי למנהלי מידע שרוצים להסתכל קדימה, ולהיות גורם מרכזי שמקדם ומשפיע. במסגרת זאת, אני מביא לקט נבחר של מסרים חשובים מתוך ההרצאה.
25/11/2010

תגיות:   ניהול | IT | מנהל | טכנולוגיה | מנהיג






על רקע המורכבות הטכנולוגית, חוסר הוודאות, מספר הדרישות שהולך וגדל, קבועי הזמן שמתקצרים, עולה שאלה שהופכת יותר ויותר משמעותית – לאן ממשיכים? מה ואיך עושים? האם ניתן להתעלם משטף התמורות ולהמשיך קדימה, כפי שעשינו בעבר? או שאולי נדרש לעצור לרגע, להסתכל מה קורה מסביב, לבחון את השינויים השונים ורק אז להחליט?

הכוונה שלי במאמר זה היא לעורר השראה ולספק חומר גלם למחשבה, איך ולאן ממשיכים? להציע הזדמנות לברר ולגבש, כל אחד לעצמו, את המשך הדרך...


מה קורה מסביבנו?


כאשר נסתכל היום מסביבנו, קל לראות שורה של תמורות משמעותיות. ביניהן ניתן להדגיש במיוחד את העולם הגלובלי שבו יותר ויותר דברים מחוברים אחד לשני. עולם זה הופך להיות יותר ויותר כאוטי לא מובן וחסר ודאות - קשה לצפות מה יקרה. המורכבות גדלה ויש צורך לשלוט בהרבה תחומים שיש ביניהם יחסי גומלין. אנו עוברים מעולם החומר לעולם וירטואלי ומבלים יותר בעולם הוירטואלי; אנשים רוצים גם וגם - טלפון שיהיה גם מצלמה וגם MP3 וגם טייפ מנהלים. אנשים רוצים את הכול מהר ועכשיו, ויותר מזה הולכת וגדלה הציפייה לזמינות מלאה של 24 X 7.

המסר החשוב הוא כי אנו חיים בעולם אחר מזה שחיינו לפני 3 שנים, ובעולם שונה מזה שבו נחיה בעוד 3 שנים. אנחנו עושים היום דברים שלא עשינו לפני כמה שנים, כמו למשל: גלישה לאינטרנט בסלולאר, GPS, פייסבוק. במקביל אנחנו מפסיקים או מצמצמים הרגלים ישנים - צריכת העיתונים והטלוויזיה היא דוגמא טובה. אדגיש כי מדובר בתופעה אמיתית ומוחשית שרובנו עדים לה.

מה קורה בעולם ה-IT?

במקביל, אנו רואים בעולם ה-IT שורה של תמורות: התפוצצות המידע; מוקד תשומת הלב עובר מהמרכיבים הטכניים (כמו חומרה, תוכנה, תקשורת) למרכיבים עסקיים אנושיים (שירותים, תוכן, חוויות – iPhone כמשל); המידע הופך להיות זמין בכל מקום, זמן ומדיה. אנו עוברים מעולם מתוכנן, לעולם שנוצר מעצמו - היוזמות של גוגל ופייסבוק ממחישות זאת. ואפשר להמשיך עם עוד מגמות רבות נוספות.


איך כל אלה משפיעים?


בצד האילוצים ניתן לראות כי החיים הופכים למורכבים יותר ומסובכים יותר. נורמות, ערכים והרגלים משתנים. קשה לשלוט. אפשר אומנם להשפיע אולם זאת, במידה מוגבלת. מעבר לכך, אתה צריך כל הזמן ללמוד. אם נחזור למשנתו של דארווין, אלה שיצליחו, יהיו אלה שיסתגלו וידעו להתאים עצמם לשינויים שמסביב.

מצד שני היכולת שיש ליחיד להשפיע על אחרים היא אדירה. ביל גייטס, לארי פייג וסרגיי בארין, מארק צוקרברג, הם אנשים שיצרו וצברו כוח שמשתווה ואולי גם עולה, על כוחם של גדולי המצביאים ההיסטוריים דוגמת אלכסנדר הגדול או נפוליאון. בתחום המידע ודרך המידע, העוצמה שמחזיקים אלה ששולטים בטכנולוגיה היא אדירה, ומי שישכיל להשתמש בה בתבונה, יכול להשפיע ולשנות במידה רבה את החיים של כולנו.

אם נסכם זאת, הרי שמדובר במצב לא פשוט וככזה שאינו מאפשר לראות תוצאות מהיום למחר. מצד שני הטכנולוגיה היא כוח עצום, והפעלתה בכיוון הנכון יכולה להביא לשינוי אמיתי ומשמעותי ללקוחות, להנהלה, לעובדים, וכמובן למנהלי המידע. לתת להם, יותר השפעה, יותר סמכויות וליהנות מהמעמד האמיתי שלו הם ראויים.


התמורות בעולם המנמ"ר


לפני הרבה שנים, בשיחה שלי עם אחד המנמ"רים הוא הגדיר את עצמו בצורה ציורית כאינסטלאטור של מידע, "רוצים ממני שהמידע יזרום. תניח צינורות, תחלץ סתימות, תתקן פיצוצים." כך הוא אמר.

כיום מדברים על תביא ערך עסקי. נכון, שצריך לדאוג שהכול יעבוד, אבל גם מצפים ממך שתראה איך לחסוך, איך ליזום הזדמנויות חדשות. אציין כי הרבה פעמים מצפים, אבל לא נותנים את הכלים, המעמד, השילוב בהנהלה.

העתיד לדעתי הוא להפוך למנהיג טכנולוגי, מי שרואה את תמונה כולה, מבין לאן דברים הולכים, מבין את הרצונות והצרכים האמיתיים של ההנהלה, הלקוחות העובדים, ויודע לתת להם מענה באמצעות הטכנולוגיה.

במקביל אציין תופעה חשובה שבה הטכנולוגיה מסייעת ליוזמים והמטמיעים - מיקור חוץ, הוירטואליזציה (או האפשרות להגדיר שרת תוך דקות עד שעות, לעומת ימים עד שבועות בעבר) הענן (להשיג אמצעים זמינים במהירות בלי השקעות כבדות) כל אלה ממחישים כי ניתן להקל בעומס התפעולי.


התיזה העיקרית - הטכנולוגיה היא מטה קסם


הטכנולוגיה מאפשרת לתת יותר בפחות. הטכנולוגיה עומדת מאחורי הצמיחה והפריחה הכלכלית. היא מביאה לשיפור ברמת החיים ואיכות החיים. היא הופכת להיות יותר ויותר דומיננטית ביכולת לתת ערך עסקי ממשי ללקוחות ועוצמתה רק תלך ותגדל.

חשוב להדגיש כי מדובר במטה קסם, אבל הטכנולוגיה לבדה לא תעשה כלום. היא יכולה לקדם דברים, רק כאשר אנשים מבינים אותה ומשתמשים בה בחוכמה. ומנהלי המידע הם החכמים שצריכים לעשות זאת.


מהם מאפייניו של מנהיג?


את המנהיג הטכנולוגי ניתן לאפיין כאיש חזון אבל גם איש מעשה, מי שלומד כל הזמן,מבין מה קורה, משרטט חזון ופועל להגשמתו. יוזם, מקדם, מכוון.

גם אם מנהיג טכנולוגי אינו חייב להיות מנהל מידע, למנהלי המידע יש את הנתונים הטבעיים להיות כאלה. הם אינטליגנטיים ומבינים עניין. אנשי מעשה, רחבי אופקים עם רגלים על הקרקע וכאלה שיודעים להניע תהליכים. באופן מיוחד הם מקדימים את האחרים בהבנה וראיה קדימה של הטכנולוגיות
 פרסומת
השונות, ומה שהם יודעים היום, להרבה מאנשי ההנהלה יהיה ידוע, רק עוד כמה שנים.


איך מתחילים?


לפני שמתחילים חשוב להבהיר ולחדד מסר חשוב - לא צריך להכניס מהפכות. 90-95% ממה שעושים מנהלי המידע כיום הם עושים מצוין (אחרת הם לא היו מגיעים לתפקיד מרתק זה). כך שאף אחד לא נדרש לשום שינוי רדיקלי.

מה שכן נדרש, זה לעשות 3 פעילויות עיקריות - לשאול, לחשוב ליישם. שגרה (ואני מדגיש את המילה שגרה) של 3 שעות בשבוע ( רצוי כמובן יותר), שיוקדשו לשלושת הפעילויות האלה, כשעה לכל פעילות, יראו תוך חודשים ספורים, דברים שקורים בחיים האמיתיים.

פשוט יש להחליט על יום בשבוע ושעה נוחה, ולהכניס לאאוטלוק כאירוע מתחדש, את שלושת המרכיבים שהזכרתי. כל פעם יש לצקת בהן תוכן אחר.


מה לשאול?


הדבר המרכזי והחשוב ביותר הוא לשאול מה באמת אנשים רוצים וצריכים. לשאול את ההנהלה, את הלקוחות, לשאול את העובדים, ולכל אלה להציע בהמשך פתרונות מעשיים שממנפים את הטכנולוגיות השונות.

כך למשל, המנכ"ל קרוב לוודאי שירצה לראות צמיחה ורווחיות לצד עמידה ברגולציה. מנהל הכספים ירצה לחסוך כמו גם לקבל כלים שיאפשרו לו להציף ולטפל בחריגים "קטנים" יותר ובמהירות. מנהל השיווק ירצה לדעת מה רוצים הלקוחות, להעביר את המסרים לקהל רחב יותר ובמהירות, למשוך תשומת לב לארגון. לכל אלה יש שורה של טכנולוגיות ופתרונות זמינים, שניתן לבחון וליישם.

צריך כמובן ללמוד ולהכיר את העקרונות העסקיים והכלכליים, ללמוד להכיר את אנשי המפתח וכמובן ללמוד דרך קבע על הטכנולוגיה, אולם אלה שיאמצו שעה בשבוע כדי לשאול ולהתמקד בשאלות האמיתיות, יקבלו הרבה "חומר גלם" למחשבה.


על מה לחשוב?


מרגע שמתחילים לרכז רצונות וצרכים, משאלות ובקשות, הטכנולוגיה נראית אחרת. כאן אני מציע לקחת את תחקירי pCon או כל מאמר רציני אחר, ולהתחיל להתאים את הכתוב כפתרונות מעשיים לבעיות שהועלו. מעמידים את האפשרויות מול הרצונות, מה שחברי ההנהלה ביקשו או מה שביקשו הלקוחות, מול פעילויות שניתן לעשות והכול עם טכנולוגיות זמינות ובשלות.


איך ליישם?


עובדה שהרבה לא מודעים לה היא העובדה, שאי אפשר להבין טכנולוגיה באמת, רק מקריאה. אם אתה לא מנסה ולא עושה. יהיו הרבה מאד היבטים שלא תהיה מודע להם. לכן הגישה המעשית תהיה חד וחלק. נסה ובדוק. לא אחת ולא שתיים, נופלים, מצד שני רק ככה תוכל להביא לתוצאות ממשיות.

ביחד עם זה, העשייה והניסוי צריכים ויכולים להיות בחוכמה. להתבסס על מקורות שאתה סומך עליהם. להתייעץ עם לפחות 2-3 מומחים. לשאול את השאלות הנכונות: למה דווקא אתם? איזה ביטחונות אני מקבל? יש היום הרבה חברות שמציעות מעבדות ניסוי לפני כניסה לטכנולוגיה, מטריקס, סימנטק ואחרות. מומלץ כמובן לעשות את הדברים באופן הדרגתי. העיקר זה לעשות וכל אלה יתנו הרבה תוצאות עם מעט הוצאות.


מה יהיו התוצאות?


מנהיגים טכנולוגים יוכלו מצד שני, לחסוך באופן ניכר ומשמעותי בעלויות. כך למשל, מסגרת תחקירי pCon, נתנו 4 רעיונות ששווים מאות אלפי ₪ כל אחד, על ידי אפשרויות מעשיות לחיסכון. למשל, חיסכון בשרתים על ידי השגת נצילות גבוהה יותר, חיסכון באחסון על ידי מחיקות מידע מיותר, חיסכון בתקשורת על ידי חוזים לזמן קצר וחיסכון בחשמל, על ידי יוזמה לכיבוי המחשבים אחרי שעות העבודה.

מצדו השני של המתרס, ניתן ליזום קשת רחבה וארוכה של יוזמות עסקיות חדשות ולהביא ערך עסקי ממשי ומוחשי, כפי שאנחנו מדגימים וממחישים באופן מעשי, במסגרת מרבית תחקירי pCon.


עשרת הדברות למנהיג הטכנולוגי


אם אדרש לתמצת את עשרת הדברות למנהיג הטכנולוגי, הייתי מונה את הדברים הבאים:

1. להבין שה-IT צריך ויכול, להביא ערך עסקי ובגדול.
2. להשקיע הרבה יותר זמן (ממה שמקובל לעשות היום) בלשאול, בהתנסות בהבנה ופעולה.
3. להיות כוח דוחף לחדשנות - לתת יותר תמורת פחות ולנצל את סוד הקסם של הטכנולוגיה.
4. ליצור ארכיטקטורה או מערכת מסתגלת – מערכת שיכולה להגיב במהירות לקשת תמורות רחבה.SOA, EDA, AGILITY, הן גישות שלוקחות אותך לשם.
5. להתבסס על אבני בנין קיימות וכל הזמן להוסיף.
6. להתמקד במתן: שירותים - תכנים - חוויות, כהשלמה והרחבה לפעולות הליבה (פניה לקהלים נוספים והרחבה של היקף השימוש).
7. לפעול במחזורי פעולה קצרים ומהירים של: נסה - בדוק - אמץ או זרוק.
8. לפתח ולעודד יצירתיות.
9. להעביר משימות לאחרים - גורמי חוץ או גורמים אחרים בגף המחשוב.
10. והדבר האחרון אולם החשוב מכולם - לספק להנהלה, ללקוחות לעובדים ערך ממשי.


אז מה עושים מחר בבוקר?


אם לסכם את הפאן המעשי, אני מציע להתחיל עם 3 שעות בשבוע, ל-3 פעילויות:

• לשאול - לשאול שאלות, ללמוד ולרשום את התשובות.
• לחשוב - איך להיענות לרצונות בעזרת הטכנולוגיה ולחשוב באופן יצירתי.
• ליישום - לנסות, לבדוק, לאמץ את מה שטוב לזרוק את מה שלא מתאים.

מי שיעשה את כל אלה יהפוך למנהיג טכנולוגי.

בשורה הסופית, מנהיג טכנולוגי שרואה את האפשרויות, יכול להשפיע לטוב, על חיי רבים וטובים. לא תמיד עם דברים גרנדיוזיים, אבל כן תמיד, הוא יתרום לארגון שלו ולכל מי שקשור בו, ובעקבות זאת, קרוב לוודאי שיזכה ליותר השפעה וסמכויות ומעמד של מי שדוחף ומשפיע.


על התייחסות פאנל מנמ"רים מובילים לדברים אלה, ועוד טיפים מעשיים, ראה במדווחים מאירועים.





  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 

רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


הצטרף ל-pConTip

ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



דוא"ל
שם
  תגובות
  הוסף תגובתך
שם:
תגובה:
 הוסף
 נקה

2. Annemette    10/8/2012 בשעה 2:44

That`s the smart tihninkg we could all benefit from.
1. Jeanette    17/11/2011 בשעה 20:30

How could any of this be better stated? It cluodn`t.

  עוד בבלוג העורך
התפרסם ב-4/9התפרסם ב-7/8התפרסם ב-5/6 לריכוז הארכיונים
לאן ממשיכים עם הטכנולוגיה? ואיך ליצור חזון מקצועי בהיר ומדויק?מהן מנהרות הסייבר ואיך להתמודד איתן?איך להמחיש את תרומת המחשוב? לארכיון הבלוג

  קצר ולעניין
שדרוג השליטה ובקרת המובייל



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  מידע נוסף

מה תקבל במסגרת שרות pCon?

pCon מסייע למנהלי מידע ומקבלי החלטות מחשוב:

למנהלי מידע שרוצים לקדם חדשנות, לחסוך בהוצאות, להגן טוב יותר על המידע הארגוני, שירות pCon, מאפשר לקבל ריכוז מתומצת, של סיכום מאמרים ודברי מומחים, על חידושי טכנולוגיות המידע החדשות, תוך מיקוד בהיבטי מפתח החשובים למנהלי מידע. אלה כוללים: מגמות, שימושים, עלויות ומחירים, שיקולי בחירה, חלופות בשוק, דברי מומחים, טיפים, המלצות מעשיות ליישום, בעיות וקשיים צפויים, הפניות למקורות נבחרים וסרטוני המחשה.

הייחוד של pCon הוא בתמצות קצר וברור של מידע מקצועי שימושי, רלוונטי ובר יישום, שהכי מעניין וחשוב למנהלי מחשוב בישראל. למשל: מחשוב ארגוני, מעמד המנמ"ר, תקשורת, אינטרנט ארגוני, אבטחת מידע, Mobile, אחסון, וירטואליזציה, BI, ביג דטה, מחשוב ענן, תשתיות, דטה סנטר, תוכנות שימושיות, פיתוח, ניהול יעיל, חידושים טכנולוגיים. 

למידע נוסף על מאות רבות של טכנולוגיות שסקרנו בשנים האחרונות

www.pcon.co.il/DB

השירות והאתר סוקרים מערכות, מוצרים ושירותים של החברות המובילות בענף כמו: IBM, HP, מיקרוסופט, EMC, VMWare, NetApp, סימנטק, אורקל, אינטל, גוגל, אפל, פייסבוק, CA וכן סטארט-אפים וחברות חדשות ולא מוכרות.

 למידע מקצועי בחינם - www.pcon.co.il/Free   לפרטים - טל' 03-9667939 ו- info@pcon.co.il


  המלץ לחבר
ואהבת לרעך כמוך...

אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


 pConTop
המלצות למנהלי מידע
הכי מעניין וחשוב במחשוב
פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

 ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
 משרות הייטק בשיתוף AllJobs
 pConTip
הטיפים והסרטונים
הכי טובים שיש!
המלצות * חידושים * קיצורי דרך


חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

   תוכן לפי נושא
 
    אבטחה
    אינטרנט
    חומרה
    יישומים
    ניהול
    סלולר
    עובדים
    עסקים
    שירותים
    תוכנה
    תקשורת
    תשתיות
 מודעות דרושים
 איך להתעדכן וליצור קשר
RSS התעדכן ב-RSS
RSS התעדכן ב-Google+
FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
in התעדכן בלינקדין
TWITTER להתעדכן ביוטיוב
TWITTER התעדכן בטוויטר
TWITTER צור קשר במייל
 
©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב