הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
שבת 23 ספטמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

שישה דברים אשר נוגעים לשיווק בעולם ההולך לכיוון Web 2.0, ושאותם צריך לדעת כל מנכ"ל, בכל חברה ובכל תחום פעילות. מאת: ג
 
כמה מחשבות על Web 2.0 והמנכ"ל
שישה דברים אשר נוגעים לשיווק בעולם ההולך לכיוון Web 2.0, ושאותם צריך לדעת כל מנכ"ל, בכל חברה ובכל תחום פעילות. מאת: ג'ורג' קולוני, מנכ"ל ויו"ר פורסטר ריסרץ'.
02/09/2007

תגיות:  






לעתים קרובות אני יושב עם מנכ"לים של חברות גדולות, ומדבר איתם אודות טכנולוגיה חדשה. בימים אלו, נושא השיחה מגיע לעתים קרובות ל-Web 2.0 – כיצד למכור ביטוח, או חלקי מטוסים, או אפילו כיצד למכור מכוניות, וכל זאת כאשר פרסומות הטלוויזיה בנות 30 השניות, או מודעות עמוד שלם בעיתונות הכתובה, גוועות להן לאיטן ומאבדות מחשיבותן. הנה הדברים שאני אומר לאותם מנכ"לים:

אחת: החברה שלך היא ארגון מבפנים-החוצה, בעולם שהוא מבחוץ-פנימה

למנכ"לים דעתניים יש לעתים קרובות בעיה עם הנקודה הזו. הם עדיין רואים את הארגון שלהם ככזה המכתיב מחירים, תצורות למוצרים, וכן רמות שירות – רחוב חד-צדדי, כאשר הארגון שולט על נתיניו הצרכנים. המנטליות שלהם היא: "אנחנו נעשה את מה שאנחנו רוצים לעשות, והעולם יאהב זאת".

זהו בדיוק סוג ההיגיון אשר מביא חברה כמו ג'נרל מוטורס להתמקד בבניית משאיות ("היי, זה טוב עבור שורת הרווח שלנו"), בעולם בו מחיר הדלק בארה"ב מסתובב ברמות שיא של 3 דולר לגלון; או מביא חברה כמו איירבוס לבנות את מטוס ה-A380 ("הוא יותר גדול מה-747 המתחרה!"), כאשר כל תפיסת התעופה העולמית משתנה. הלקוחות משתנים מהר מדי, יש להם לכאורה היצע הזדמנויות אינסופי, והם - מה לעשות - רוצים את מה שהם עצמם רוצים.

עצה ידידותית למנכ"ל: אנחנו מצויים היום בעולם בו התקשורת היא דו-כיוונית. הקשב, הגב, ודבר בצורה אינטליגנטית. הפסק לנסות להכתיב ללקוחות את מה שאתה חושב. בניגוד למה שאתה חושב, הכוח נמצא בידי הלקוחות שלך, ולא בידיך.

שתיים: לחברה שלך יש אתר אינטרנט גרוע

אני תמיד שונא להיות זה שמביא את הבשורות הרעות, אבל היי - אם זה לא יהיה אני, אז מי זה יהיה? לאחר שמונה שנים, שבהן פורסטר ביצעה ניתוחים מעמיקים לאתרי האינטרנט של למעלה מ-1,000 ארגונים גדולים, מצאנו שרק 3 אחוז מהם מקבלים ציון "עובר". רובם המכריע של האתרים קשה לשימוש, מבלבל, מתוכנן ומעוצב בצורה עלובה, ומטיל צל כבד ולא מחמיא על המותג של הארגון.

ולכן, מר/גב' מנכ"ל, אל תהיה כל כך בטוח שהחברה שלך עושה עבודה נהדרת בשיווק או במכירות מקוונות - היא לא. גש בבקשה למומחי האינטרנט שלך, ושאל אותם שתי שאלות פשוטות: 1) האם אנחנו משתמשים בתכנון תסריטים (scenario design)? ו-2) האם אנחנו משתמשים ב-personas? אם התשובות לשאלות הללו היא "לא", הרי אתה בונה את האתר שלך מבפנים-החוצה – מתכון בטוח לזבל אינטרנטי. הנחה את הצוות שלך לעשות זאת בצורה נכונה.

שלוש: אתה צריך לשאול את הלקוח שלך שאלה אחת

בעידן בו הרוכש נמצא בעמדה עדיפה, בדיקת שביעות רצונו היא קריטית. הורה לאנשי השיווק שלך לזרוק לפח את כל אותם שאלוני שביעות-רצון-לקוחות בני 30 השאלות, והתמקד בשאלה אחת בלבד: "האם תמליץ על המוצר או השירות הזה בפני חבר או עמית?"

התשובה לשאלה הזו תניב משהו שנקרא "ניקוד הממליץ נטו" (Net Promoter score), והיא משמשת מספר ארגוני ענק בשביל, בין יתר הדברים, להבין ולשפר את שביעות רצון הלקוחות. ניקוד הממליץ נטו הוא כלי פשוט אך בעל עוצמה רבה, אשר יעזור למקד את החברה שלך בהשגת לקוחות ובשמירה עליהם. מומלץ לקרוא את ספרו של Fred Reichheld, הנקרא The Ultimate Question. הוא זה שפיתח את שיטת "ניקוד הממליץ נטו".

ארבע: אין לך בעלות על הלקוח שלך; ללקוח שלך יש בעלות עליך

אבא שלי נהג תמיד לקנות מכוניות מתוצרת פורד. והוא קנה אותן בין אם הן היו גרועות (פורד פינטו) או טובות (פורד קומט). הוא היה "שייך" לחברה, בלי קשר לאיכות, תכנון או מחיר הרכב. שקיפות בעולם של Web 2.0 משמע שהלקוח "מפטר" את החברה, למראה הסימן הקל ביותר של ירידה באיכות השירות, או כישלון בתכנון. או, אם לנסח זאת בצורה קיצונית עוד יותר, כתוצאה מדו"ח גרוע אשר התפרסם באינטרנט על המוצר או
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

השירות, או כתוצאה מבלוג תוקפני אשר נכתב כנגד אותו מוצר/שירות. תרופת הנגד לעולם הזה היא מספר 3 אשר נכתב למעלה (הכר את הלקוחות בצורה טובה יותר מכפי שהמתחרים שלך מכירים אותם), וכן מספר 1 למעלה (היה מבחוץ-פנימה).

אתה חייב לזכות בכל יום מחדש בכבוד ובאמון מצד הלקוחות שלך - ושני אלה יכולים להשתנות במהירות מסחררת, כפי שלא ראית מעולם (ולדוגמה ראה את פרשת Dell והסוללות העולות באש, בשנת 2006). דרך אגב, מה עשתה חברת Dell בנוגע לבעיה הזו? היא יישמה כמה אסטרטגיות קלאסיות של עולם Web 2.0 - הקשבה ללקוחות שלה, ושיחה איתם באמצעות בלוג. בסתיו האחרון Dell השיקה את מערכת Ideastorm, באמצעותה יכולים הלקוחות להעלות הצעות ולהצביע עליהן. התוצאה: תוצאות ניקוד הממליץ נטו של Dell חזרו למגמת עלייה.

חמש: ביטים רוצים להיות חופשיים - ביטים רוצים להפר את החוק

החלק הראשון של הציטוט הזה שייך לניק נגרופונטה, יו"ר בדימוס של MIT Media Lab. הנקודה שהוא ביקש להעביר היא שתוכן דיגיטלי הוא מאוד נזיל וגמיש, והוא מתנגד להגבלות כלשהן. החלק השני של הציטוט שייך לי. אתה יכול לנסות ולהגביל את התוכן הדיגיטלי שלך באמצעות חוקים, כללים, ניהול זכויות דיגיטליות, וגם/או מערכות אבטחה שונות. המציאות הקרה הייתה ונשארת שלקוחות, אזרחים וצרכנים רוצים את מה שהם רוצים, בלי להתחשב בדרכים שבהן תנסה להגביל אותם. הם רואים את הכוח של הדיגיטלי ואת הגמישות המובנית בו. הם יודעים שזה יכול לעשות דברים מדהימים, והם ממש לא שמים קצוץ על הגבלות מלאכותיות וארכאיות, אשר מיועדות להגן על המודל העסקי בן 50-השנים של ארגון כלשהו.

ולכן, מר/גב' מנכ"ל, התעורר והתמודד עם האמיתות הברוטאליות, והתחל להתמודד עם המצאת העתיד. הפסק להילחם באמצעות בתי משפט, הפסק לנסות ליזום חקיקת חוקים חדשים, והפסק לנסות להחזיר את הגלגל אחורה, לשנת 1992.

שש: שיווק נהדר + טכנולוגיה נהדרת = הדרך היחידה קדימה

ה-Web 2.0 שינה לעולמי עד את מערכת היחסים שבין הארגון שלך לבין הלקוח שלך. מיהו הגוף אשר יכול להבין זאת בצורה הטובה ביותר, ולעצב באופן הטוב ביותר את מערכת היחסים החדשה? מחלקת/אגף השיווק שלך. מיהו זה שיכול ליצור בצורה הטובה ביותר את הטכנולוגיה אשר תבצע את כל זאת? קבוצת הטכנולוגיה ומערכות המידע שלך.

ולכן, קיימת למעשה רק דרך אחת: השיווק והטכנולוגיה בארגון שלך חייבים לעבוד ביחד, על מנת לתכנן ולהטמיע את אסטרטגיית Web 2.0 של הארגון שלך. ואתה, ורק אתה, יכול לגרום לכלבים ולחתולים להזדווג זה עם זה. זהו מהלך בלתי טבעי, אולם הוא חייב להתרחש על מנת שהחברה שלך תוכל להפוך לאופורטוניסטית, במקום להיהפך לקורבן, בעולם החדש של Web 2.0.

לסיכום, אתה מוזמן לקחת על עצמך את הסיכון, ולהתעלם מהעצות שלי. אנחנו עדיין חיים בזמנים פרימיטיביים - אנחנו שוכני מערות הלבושים בסחבות, אשר יושבים סביב מדורות ולועסים עצמות. לאחר Web 2.0 יגיע גם זמנו של Web 3.0, ולאחר זה יגיע גם Web 4.0. אנחנו נמצאים רק בראשית-ראשיתו של עידן, ולא בסיומו. אל תפיל את הבעיה בחיקו של היורש שלך: התמודד איתה כעת.


אודות פורסטר ריסרץ'

פורסטר ריסרץ' מזהה ומנתחת מגמות בתחום הטכנולוגיה, ואת השפעתן על ארגונים ועסקים. פורסטר מספקת לארגונים ולעסקים מחקר מעמיק והכוונה אובייקטיבית, המבוססים על מחקרי וסקרי שוק מקיפים, הנערכים על-ידי החברה. השירותים שמספקת פורסטר מסייעים ללקוחותיה בארץ ובעולם להבין כיצד משפיעים שינויים טכנולוגיים על לקוחותיהם, על האסטרטגיה הארגונית ועל השקעותיהם בטכנולוגיה, ואלה מסייעים לארגונים לשגשג באמצעות השימוש בטכנולוגיה.

פורסטר נוסדה בשנת 1983, ומרכזה בקיימברידג' שבמסצ'וסטס. בתחילת 2003 רכשה פורסטר את גיגה אינפורמיישן גרופ, ובעקבות הרכישה החלה לפעול באופן ישיר גם בישראל, באמצעות חברה-בת הנמצאת בבעלותה המלאה, אשר היתה קודם לכן הסניף הישראלי של גיגה.




  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
מדענים ב-ibm עשויים לפתח בקרוב שיטת אחסון חדשה, בה מידע נשמר על שבבים בגודל של אטומים בודדים.באתר זה ניתן למצוא השוואת תוכנות אנטי-וירוסים מפורטות, עם פירוט מספר האיומים (באחוזים) שהאנטי-וירוס מצליח לזהות.
אורנג` מציעה תוכניות תעריפים אטרקטיביות, פשוטות וחסכוניות, עפ``י דפוס השימוש האישי.פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
אחסון מידע על אטומים בודדיםAV Test``orange בול בשבילך``, ועודהגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
ביג דאטה ואנליטיקה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב