הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שישי 20 אוקטובר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

מסתבר כי הוצאות התקשורת רק הולכות ועולות, למרות פתיחת השוק לתחרות. מאת: מיכאל פנחס, סמנכ"ל הנדסה אגינקס תקשורת. 10 הטעויות הנפוצות ב##ניהול הוצאות התקשורת
 
10 הטעויות הנפוצות בניהול הוצאות התקשורת
מסתבר כי הוצאות התקשורת רק הולכות ועולות, למרות פתיחת השוק לתחרות. מאת: מיכאל פנחס, סמנכ"ל הנדסה אגינקס תקשורת.
29/07/2007

תגיות:  






למרות פתיחת שוק התקשורת לתחרות וכניסתם לשוק של מפעילי תקשורת חדשים, שמציעים חבילות תקשורת מוזלות, הוצאות התקשורת של מרבית הארגונים העסקיים לא רק שלא פחתו, אלא אף חלה עלייה קלה בהוצאות התקשורת במהלך השנה האחרונה.

חלק מהסיבות לעלייה בהוצאות התקשורת נובע מגורמים אובייקטיביים של גידול בצריכה, עלייה בשימוש בתקשורת וגידול ברוחב הפס לתקשורת נתונים ואינטרנט. יחד עם זאת, קיימות סיבות רבות נוספות לגידול בהוצאות התקשורת הנובעות ממערך ניהול והבקרה על משאבי התקשורת בארגון.

10 הטעויות הנפוצות ביותר הן:

1) ניהול הסכם / חוזה תקשורת: למנהלים רבים אין מושג היכן מצויים חוזי התקשורת, ואם הם אכן יודעים את מיקומם, הם לא הפנו אליהם מבט לאחרונה. לעיתים קרובות מונחים המסמכים במחלקת הרכש, כאשר במחלקת IT / התקשורת או הלוגיסטיקה לא רואים אותם כלל. בחברות רבות חושבים, שלאחר חתימת החוזה אין יותר מה לעשות עד מועד חידושו. אולם, חוזי התקשורת הם מסמכים מורכבים, שמכילים הרבה מלכודות והפתעות פוטנציאליות יקרות, ואם סעיפי החוזה אינם מיושמים, עוברים השגחה ומעקב, ומנוהלים בצורה הולמת, הארגון משלם כספים ללא צורך.

2) בקשה להצעות מחיר / RFP ומו"מ חוזי: ספקי השירותים ומפעילי התקשורת סומכים על היעדר מודעות אצל המנהל האחראי בארגון לגבי מצבו ביחס לאפשרות בשוק, ויתר על כן, הם לא מתאמצים להתאים את הצעותיהם לצרכיו. צריך לוודא שהחוזה יבטיח גמישות גבוהה מצד אחד ורמות מחויבות נמוכות כמה שניתן מצד שני. מו"מ לגבי הסכמי תקשורת הוא פעולה חשובה, אם הוא נעשה כיאות בסיוע מומחים בתחום. הוא יכול להשפיע באופן ישיר על הוצאות התקשורת של הארגון. שומה על המנהל האחראי בארגון להתחיל את התהליך עם אסטרטגיה בנויה היטב ועם מידע רב.

למשל, יש חוזים המכילים "אותיות קטנות" הקושרים את הארגון לשירותי הספק לתקופות ארוכות, עם קנסות ודמי יציאה גבוהים מההסכם, שמונעים מהארגון ליהנות מהשינויים הדינאמיים בתוכניות התמחור הקיימות בשוק באותה עת.

3) ביצוע של החוזה: לאחר חתימת ההסכמים יש צורך בפיקוח הדוק על תהליך יישום החוזה. כישלון בניהול ההוצאה לפועל של החוזה יכול להתבטא בעיכוב החיסכון, שנובע מהתעריפים הנמוכים החדשים, ובנושאי גבייה בטווח ארוך.

אנשים רבים סבורים, שהחוזה מתחיל כאשר הוא נחתם. אבל, לא תמיד זה קורה. כך, שהמרכיב הראשון של הפעלת החוזה הוא הכנת תכנית מפורטת, כדי לוודא תיאום חלק ומתוזמן עם הספק לגבי סעיפי החוזה. ניהול נכון של תהליך המעבר יכול לסייע בהשגת התועלת הטמונה בתעריפים החדשים, מהר ככל שניתן. אם השירותים מועברים לספק חדש, אפשר למנוע או לצמצם את תקופת הגבייה הכפולה ולהגיע להוצאות מעבר מינימאליות. ניהול השתלת החוזה חשוב במניעת מלכודות בתחום הגבייה, כמו המשך חיובים עבור מעגלים מנותקים, שירותים שלא נעשה בהם שימוש, רשתות ישנות, שאינן בשימוש לאור המעבר לספק החדש, או עבור שירותים חדשים, שהארגון עדין איננו מוכן דיו להשתמש בהם, ואשר הספק החדש מתחיל לחייב את הארגון עבורם.

4) אדמיניסטרציה של החוזה: אדמיניסטרציה מתמשכת של החוזה היא אבן פינה של ניהול הוצאות התקשורת. היא יסוד מכריע בהפקת התועלת המרבית מהחוזה והדרך היעילה ביותר למניעת טעויות יקרות וחיובי-יתר. פעילות זו מרכיבה את המשימות האדמיניסטרטיביות המתמשכות, לעיתים יומיומיות, שמבטיחות, שתנאי החוזה מתקיימים ומפוקחים, מזמן ההשתלה עד מועד תום החוזה, או עד ההזדמנות הבאה בה מתרחש מו"מ חוזר.

אחד מבין אבני היסוד החשובים ביותר של האדמיניסטרציה של החוזה הוא החזקת עותקים שלו במקום בו ניתן להגיע אליו בקלות, כדי לבדוק אם רמות המחויבות בחוזה מתקיימות, אם הספק עומד בתנאים, וכיצד החוזה מתבצע בהתייחס לשינויים בשוק התקשורת (כדוגמת ירידת תעריפי הקישוריות וכד'). הצעד הראשון הוא סקירת החוזה וציון סעיפים חשובים. יש לוודא, שקיימות מערכות תזכורת ומעקב, כדי להבטיח, שהסעיפים החשובים הללו בחוזה כמו אשראי, הנחות, התחייבויות תשלום, רמות התחייבות לשימוש ותשלום, ותאריכי מו"מ חוזר אכן מתקיימים.

אחת הטעויות האדמיניסטרטיביות הנפוצות
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

היא הסתמכות על נתוני הספק, כדי להעריך את עמידתו בתנאי החוזה. מהניסיון, ספקים אינם נוטים להעביר ללקוחותיהם נתונים המצביעים על כך, שהם לא עמדו בתנאי החוזה. יש חובה לנהל מעקב נפרד ועצמאי על ביצועי הספק או הספקים.

מרכיב מכריע נוסף בתחום האדמיניסטרציה הוא הערכה מתמשכת של מגמות התעשייה והתחרותיות בשוק התקשורת כולל מבצעים, שתסייע לבסס התאמות תעריפים באמצע תקופת זמן החוזה או עבור המו"מ החוזי הבא.

5) אופטימיזציה של החוזה: אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לחיסכון מרבי במסגרת חוזה קיים היא באמצעות ביצוע אופטימיזציה של התעריפים והשירותים, בנוסף לתשתית או לרשת. תמיד צריך לעמוד על המשמר כדי לגלות הזדמנויות לשיפור המצב הנוכחי במסגרת מו"מ לשיפורים של החוזה הבסיסי באמצע תקופת החוזה. תהליך אופטימיזציה יכול לחסוך כסף רב. דוגמה: קיימים 4 יסודות של אופטימיזציה סלולרית, שיכולים לסייע לחברות לחסוך בהוצאות התקשורת:

√ אופטימיזציה של חוזים.

√ אופטימיזציה של תוכניות תעריפים.

√ אופטימיזציה של מדיניות שימוש.

√ מערכת לזיהוי ובדיקה של הזדמנויות אופטימיזציה.

בחיפוש אחר הזדמנויות אופטימיזציה יש להיזהר מיצירת מצב בו החסכונות המתקבלים מקוזזים ע"י קנסות, שנובעים מכישלון לעמוד בדרישות השימוש. סקירת החוזה באמצע התקופה יכולה למנוע מצב זה. סקירת חוזה שנתית ומו"מ נוסף באמצע תקופת החוזה יכולים להיות אמצעי יעיל לאופטימיזציה. יש להימנע מעליות ברמות מחויבות ומהרחבת תקופת החוזה בתמורה להנחות שוליות בתעריפים.

6) התחייבות ארוכת טווח: מרבית הסכמי התקשורת כוללים סעיפים "ואותיות קטנות" כדוגמת: "תקופת התקשרות" ו/או "דמי יציאה" ו/או בעלות על הציוד עם קנסות גבוהים בגין יציאה מוקדמת של הלקוח מההסכם. יש להקפיד להשאיר אופציות פתוחות, בכך שלא מתחייבים מול ספקי התקשורת לתקופת התקשרות ארוכה, ולמנוע מצבים של "חוזה מתגלגל".

7) תשלומי יתר / תשלומים כפולים: בנוסף לתשלום חשבוניות תקשורת יותר מפעם אחת ("תשלום כפול"), קיימת התופעה של ארגונים שמשלמים יותר ממה שהוסכם עבור ציוד ושירותים. הדבר מתרחש כתוצאה מטעויות במחיר ובמע"מ וסיבות רבות נוספות, והבעיה נפוצה יותר ממה שרבים חושבים ומאמינים.

8) הקצאת משאבי בקרה וניהול: למרות שהוצאות התקשורת מהוות מרכיב משמעותי בהוצאות התפעול, למרבית החברות אין זמן או משאבים עצמיים של מומחים בתחום, לערוך בדיקה יומיומית / שבועית / חודשית של חשבונות כל מפעילי התקשורת, ושעות רבות מתבזבזות כדי ליישב ויכוחים מתמשכים לגבי פערים עם מגוון רחב של ספקי שירותי תקשורת.

ייקחו שנים רבות לצוות פנימי בחברה להבין, להתעדכן בשינויים ולנהל הוצאות תקשורת, מאחר שספקי התקשורת מאתגרים את הלקוחות בשיטות התמחור המורכבות המשווקות בשוק תוך יישום אסטרטגיה שיווקית של "ערפל תמחורי".

9) סביבת עבודה / הכרת השוק: ארגונים רבים ניגשים למו"מ על הסכם/חוזה התקשרות על סמך מידע מצומצם, ומסתמכים לעיתים קרובות על הספקיות הגדולות ("השגתם את העסקה הטובה ביותר"). כניסה למו"מ חוזי ללא אסטרטגיה סדורה ומודיעין מפורט וללא היכרות מעמיקה של שוק התקשורת ותוכניות התמחור הרבות המוצעות בשוק, מביאה להישגים מוגבלים במו"מ המורכב מול ספקיות התקשורת.

10) כלי ניהול ובקרה: מרבית הארגונים מבצעים את הבדיקה של חשבונות מפעילי התקשורת ללא כלי תוכנה ייעודי לניהול, שליטה ובקרה על משאבי התקשורת בארגון. הבדיקה בפועל שמתבצעת הינה בדיקה מדגמית בלבד ללא בדיקה השוואתית מפורטת של כל רשומות החיוב מול החוזה / הסכם, וללא ביצוע אופטימיזציה של המסלולים ותוכניות התמחור הרבות הקיימות בשוק.

מילות סיכום

השליטה בהוצאות התקשורת אינה משימה קלה או קצרה, והיא דורשת מומחיות כמו כל תחום מקצועי בעולם התקשורת. הוצאת הטיפול בהוצאות התקשורת ל"מיקור חוץ" היא הדרך המתאימה להתמודד עם הבעיה. ארגונים שהפנימו מסר זה מצליחים להגיע, מידי כל חודש ושנה, לחסכונות בהיקפים עצומים בהוצאות התקשורת שלהם.


אודות אגיניקס תקשורת

חברת אגינקס תקשורת בע"מ הנה חברה רב תחומית למתן שרותי ייעוץ, תכנון, פיקוח, אינטגרציה ושרותי Outsourcing לפרוייקטים בתחומי מיחשוב, Datacom, Telecom, תקשורת סלולארית, אבטחת מידע, בקרה, בטחון ומתח נמוך.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
חוקרים ממכון התקנים האמריקאי טוענים כי הם עומדים בפני פריצת דרך אשר תאפשר ליצור מחשבי קוונטום שיהיו מסוגלים לחשב חישובים מסובכים תוך שניות. אתר cio update מציע מגוון עצות, מאמרים, מחקרים ועדכוני חדשות חשובים עבור ה-cio.
אורקל משיקה את הגרסה החדשה של דמנטרה, demantra 7 מספקת יכולות חיזוי וניהול ביקושים טובות יותר.פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
מחשב קוונטום מהיר במיוחדCIO Updateחיזוי וניהול ביקושים הגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
ההבטחה במארג האבטחה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב