הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שלישי 22 אוגוסט 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

ברוב הארגונים קשה מאוד לאתר מידע פנים ארגוני, מידע שיהיה רלוונטי, עדכני, ממקורות שונים ומסוגים שונים. מאמר זה מציג את השימושים של מנוע החיפוש הפנים ארגוני. מאת יניב מיכאלי, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ודורית רם, מנהלת תוכן בחברת Netwise. חיפוש פנים ארגוני
 
חיפוש פנים ארגוני
ברוב הארגונים קשה מאוד לאתר מידע פנים ארגוני, מידע שיהיה רלוונטי, עדכני, ממקורות שונים ומסוגים שונים. מאמר זה מציג את השימושים של מנוע החיפוש הפנים ארגוני. מאת יניב מיכאלי, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ודורית רם, מנהלת תוכן בחברת Netwise.
10/07/2007

תגיות:  






עובדי מידע מבלים עד 30% מזמנם בחיפוש אחר מידע, ועלות החיפוש היא $18,000 לשנה לעובד בשל אובדן הפרודוקטיביות, כך טען ביל גייטס בכנס מנכ"לים שנערך במאי 2006, וסיכם במשפט אחד את מה שכולנו יודעים - קשה (ויקר) לחפש מידע בארגון. נתון מעניין אחר הוא שכל עובד בארגון מחפש מידע 9.5 שעות בשבוע, מתוכן 3.5 שעות מבוזבזות, כיוון שהמידע המבוקש לא נמצא. נתונים אלה רק מתעצמים לנוכח העובדה שברוב המכריע של הארגונים לא קיים מנוע חיפוש פנים ארגוני מאוחד.

לפי סקר שנערך בשנת 2006 על ידי Delphi Group, ב-81% מהארגונים אין מנגנון חיפוש פנים ארגוני המאחד את כל המידע בארגון. בסקר שנערך בארגונים המעטים שבהם כן קיים מנוע חיפוש פנים ארגוני מאוחד, התבקשו המשתמשים לחוות דעתם על מנוע החיפוש הארגוני:

- 12% מהמשתמשים לא ידעו כלל מקיומו של מנוע כזה.

- 25% מהמשתמשים חשבו שיש צורך לבנות מחדש את פונקציות החיפוש.

- 30% מהמשתמשים טענו שהם מתקשים למצוא מידע לעיתים קרובות.

- 25% טענו שהם מתקשים במציאת מידע לעיתים.

- רק 3% היו מרוצים ממנוע החיפוש!

כלומר, גם בארגונים שבהם קיים מנוע חיפוש כזה, הוא איננו אפקטיבי ברוב המקרים.

אם כן, מהו חיפוש פנים ארגוני?

מנוע חיפוש פנים ארגוני הוא כלי שמחפש מידע בכל המסמכים האלקטרוניים של הארגון: שרתים הכוללים מסמכים מסוגים שונים, בסיסי נתונים ייחודיים, הודעות דואר אלקטרוני של העובדים בארגון, אתר האינטרנט של הארגון, אתר האינטראנט של הארגון, אנשי הקשר של הארגון ועוד. מנוע החיפוש הארגוני משלב ארבעה תהליכים שפועלים במקביל כלפי המידע וכלפי המשתמש.

כלפי המידע: רכישת תוכן - איסוף מידע ממקורות שונים (Content Acquisition), ואינדוקס - (Indexing); כלפי המשתמש: ניתוח שאילתות (דירוג התוצאות), והצגת התוצאות (Result Formatting).

תכונות רצויות של מנוע חיפוש פנים ארגוני

בכדי שיהיה יעיל, על מנוע החיפוש הפנים ארגוני לכלול את התכונות הבאות:

- חיפוש במידע מובנה כגון בסיסי מידע מבוססי SQL ובמידע שאינו מובנה כגון טקסט חופשי.

- חיפוש מידע בתוך יישומים ייחודיים כגון מערכות ניהול תוכן, MOSS ואחרים.

- חיפוש במגוון גדול של קבצים כגון קבצי Word ו-PDF.

- תמיכה בשפות רבות.

- תמיכה ברמות שונות של אבטחה המבוססת על ההרשאות של המשתמשים. כל משתמש יוכל לצפות רק במידע שהוא צריך ויש לו הרשאה לצפות בו.

- חיפוש בשפה "הטבעית" של הארגון - נושא בעייתי במיוחד כשמדובר בשפה העברית. מנוע החיפוש צריך לתמוך באפשרות לשאול שאלה בשפה "רגילה" מבלי לנסח שאילתה בוליאנית, לזהות את מילת החיפוש בכתיב מלא או חסר ואף לזהות שגיאות הקלדה ולשאול את המשתמש "האם התכוונת ל..."

- מגוון אפשרויות חיפוש - חיפוש בכותרות הפריטים, אך כיוון שבארגון שמות של קבצים אינם משקפים, לעיתים קרובות, את תוכנם והם משתנים מעובד לעובד, המנוע צריך להיות מסוגל לחפש גם מילים בתוך פריטים וגם תגים (מילות מפתח).

- הצגת תוצאות רלבנטיות ממקורות מידע נוספים לדוגמה, חיפוש פרטי ההתקשרות של אדם בארגון תציג גם את החדשות שפורסמו אודותיו בעיתון.

- התאמת מנגנון החיפוש להתפתחויות עתידיות בארגון.

בעיות במנועי החיפוש הפנים ארגוניים

רוב מנועי החיפוש הקיימים כיום תומכים ברוב, אם לא בכל, התכונות הללו. אם כן, למה בכל זאת המשתמשים בארגון אינם מקבלים תוצאות משביעות רצון? היכן הבעיה?

- החיפוש איננו נגיש: כתובת מנוע החיפוש איננה נגישה או איננה ידועה לעובדים והתוצאה היא שהעובדים אינם מודעים לקיומו של החיפוש בארגון.

- אין חיפוש אחיד: בכדי למצוא את כל המידע הרלוונטי בארגון צריך לערוך חיפוש במספר מנועי חיפוש כגון בדואר האלקטרוני, בפורטל הארגוני, בשרת הקבצים, במערכת החשבונות ועוד.

- כמעט ואין מנועי חיפוש המסוגלים להתמודד עם המורכבות והעושר של המידע הפנים ארגוני. לדוגמה, חיפוש בדוא"ל מציג בעיות רבות בגלל אופי המדיום (שרשור של הודעות דואר, דואר זבל ועוד).

- השפה הארגונית איננה מוכרת למנוע החיפוש. הפתרון לזה הוא צירוף של טקסונומיה ארגונית הכוללת את השפה.

- כל משתמש מעוניין במידע אחר, ומה שמעניין משתמש אחד לא בהכרח מעניין משתמש שני. רוב המנועים מדרגים את התוצאות על פי הפופולריות שלהם – תוצאות פופולריות יותר מקבלות דירוג יותר גבוה. אך בחיפוש ארגוני ייתכן שהמשתמש מחפש דווקא מסמך שמעטים מעוניינים בו. במקרה הזה נדרש מנוע שמדרג את התוצאות לפי הפרופיל של המשתמש, ומציג לו את התוצאות הרלבנטיות ביותר עבורו.

- המשתמש צריך לדעת להגדיר מילולית בדיוק מה הוא צריך. הבעיה אקוטית במיוחד כשמדובר במנוע חיפוש פנים ארגוני, כשאי אפשר להסתמך על מה שמשתמשים אחרים חיפשו.

- תצוגת תוצאות החיפוש איננה מאפשרת למשתמשים זיהוי מהיר של הפריטים אותם הם צריכים. למשתמש לא ברור לפי מה מאורגנות התוצאות, מה הרלבנטיות של כל תוצאה ומהי החשיבות של המידע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

מתודולוגיה להטמעת פתרון חיפוש

אם רוב המנועים מציעים את התכונות הנדרשות, חסרה רק מתודולוגיה לשילוב פתרון החיפוש, שתבטיח שכל עובד בארגון יוכל לחפש המידע הנדרש לו בקלות, בנוחיות ולקבל את המידע הרלבנטי לו ביותר. העקרונות המנחים להתאמת מנוע החיפוש לארגון הם: Content, Context ו-Community.

1. Context Architecture - כשמדובר על התאמת מנוע החיפוש לארגון איננו מדברים עוד על Information Architecture אלא על Context Architecture. כיום כבר ברור לרוב הארגונים שקשה מאד לתחזק את ארכיטקטורת המידע בארגון כיוון שיש צורך באדם בתוך הארגון שיהיה מסור לעניין.
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

ה-Context Architecture כולל בתוכו 3 היבטים:

- User Context - המנוע לומד מיהו המחפש, מהו עיסוקו, וגם מה הוא חיפש בעבר ואיזה תוצאות חיפוש היו רלבנטיות ביותר עבורו.

- Data Context - בכדי לעזור למשתמשים שאינם יודעים לחפש, המנוע מצמצם את תוצאות החיפוש. זהו תהליך מתמשך, המתבצע כל הזמן. לדוגמה, ניתן למקד את התוצאות לסוגי מידע מסוימים (רק קבצים מסוג מסוים, רק תכתובות דואר אלקטרוני וכן הלאה), למקורות מידע, לתיקיות מסוימות בשרת, לפריטים שנכתבו על ידי אדם או פונקציה מסוימת בארגון וכן הלאה. ביישום Google Desktop, למשל, רואים התחלה של סינון ומיקוד הקשרים מסוג זה. אופציה אחרת היא להציג את התוצאות למשתמש בצורה ויזואלית (בניגוד לרשימה המקובלת, נוסח גוגל) המציגה גם הקשרים ולעזור לו למקד את החיפוש. דוגמה לכך הוא מנוע החיפוש kartoo.

- Business Context - המנוע מכיר את ההרשאות של המשתמש במערכת, ומזהה מה הרלבנטי לו ביותר לפי מקור המידע והמידע שמותר למשתמש לראות, וחוקים עסקיים (business rules) שונים.

2. Community Architecture - ההקשר הקהילתי מתמקד במשתמשים ומתבסס על ההנחה שלכל משתמש צרכי מידע משלו . לשם כך יש צורך לבחון מיהם המשתמשים במנוע החיפוש, מה הם מחפשים, מהו המידע שצריך להציג (לדוגמה, ניתן להחליט שאין צורך להציג תכתובות דואר אלקטרוני בתוצאות החיפוש), ומה הם יחשיבו כתוצאות חיפוש מוצלחות. הדרך לעשות זאת היא הגדרה של פרסונות - הפרסונה היא תיאור מפורט של משתמש מסוים. התיאור מכיל גם מאפיינים מייצגים של הקבוצה בארגון שאליה משתייך המשתמש. כמו כן יש צורך להגדיר את צמתי המידע בקהילה:

- מי מהמשתמשים צורך מידע ומי מייצר מידע?

- מי בקהילה מייצר יותר תכנים?

- מי מייצר מידע בעל ערך בארגון? יצרן המידע בעל הערך הוא לאו דווקא זה שתפקידו מחייב זאת. המנוע ייתן מדרוג יותר גבוה למידע שמגיע מאלה המייצרים מידע יותר "איכותי".

- מי קשור בעבודתו למי? לדוגמה, עובדים באותה המחלקה קשורים בקשר מאד חזק האחד לשני.

- איך עובר המידע בארגון? באמצעות הדואר האלקטרוני, הפורטל הארגוני, מסמכים כתובים וכן הלאה.

3. Content Architecture - ההקשר התוכני מוכר לנו מאז תחילת ימי מנועי החיפוש, והוא מתמקד בנושאים הבאים:

- איזה סוגי מסמכים מייצר הארגון?

- איפה הם נשמרים?

- האם קיימות גרסאות?

- האם יש ערך לשם המסמך?

- מהי השפה הפנים ארגונית (האם יש מונחים מקצועיים או סלנג שרלבנטיים רק לארגון)?

הצגת תוצאות החיפוש

לאחר שדאגנו להביא למשתמש את התוצאות הרלבנטיות ביותר עבורו, יש לזכור גם את אופן הצגת תוצאות החיפוש. אם נרצה או לא נרצה, כולנו הורגלנו לאופן הצגת תוצאות החיפוש בגוגל, והעין האנושית נוהגת להתמקד באזורים המתוארים בצבעי האדום-כתום כמו באיור שלהלן. נהוג לתאר זאת גם בצורה הבאה - דמיינו את האות האנגלית F מצוירת על גבי המסך - העין האנושית נמשכת לפריטים המצויים על גבי קווי המתאר של אות זו.

הבעיות בהצגת התוצאות בחיפוש פנים ארגוני:

- כותרת המסמך לעיתים איננה משמעותית, ואינה אומרת דבר על תוכנו של המסמך.

- שלוש התוצאות הראשונות (אלה שהעין מתמקדת בהן) הן לאו דווקא אלה הרלבנטיות ביותר למחפש, מהסיבות שהוזכרו למעלה.

פתרונות

בתחום הנגישות מקובל כי הפתרונות מאופיינים ברמות, כשלכל רמה מאפיינים ברורים ומדידים. בכדי להגיע לרמה מסוימת ולהצהיר שלארגון פתרון לחיפוש מידע פנים ארגוני ברמה 1, למשל, על הפתרון לעמוד בקריטריונים המוגדרים:

רמה 1 - מנוע חיפוש בסיסי שעונה על התכונות הבסיסיות; כתובת נגישה וזכירה לביצוע החיפוש; שימוש בהרשאות לצורך טיוב תוצאות החיפוש; חיפוש ברשת החברתית - ברשימת אנשי הקשר למשל; שימוש במילון מונחים ארגוני.

רמה 2 - איחוד בין חיפוש ב-desktop לחיפוש הארגוני ולחיפוש ברשת; גישה מיידית לחיפוש ארגוני - קיצור דרך על שולחן העבודה; קישור בין תוצאות החיפוש להקשר עסקי (business context) - למשל, המנוע יציג תוצאות מתיקיות אחרות שנמצאות במקומות אחרים; חיבור בין תוצאות החיפוש לרשת החברתית - הצגת מסמכים נוספים שאותו אדם כתב.

רמה 3 - ארגון המגיע לרמה 3 הוא ארגון שעובדיו יעילים ומרוצים - טיוב תוצאות החיפוש בהתאם לפרופילי המשתמשים (user context); המנוע "לומד" את המחפש ומתאים את התוצאות לפרופיל המשתמש, המבוסס על העיסוק שלו ולאו דווקא על רמת ההרשאות שלו; לימוד הרגלי חיפוש של המשתמשים השונים; צמצום תוצאות החיפוש תוך תהליך התמקדות (data context); תצוגות ויזואליות חלופיות לרשימת תוצאות החיפוש.

לסיכום

בכדי שהעובדים ישתמשו במנוע החיפוש הפנים ארגוני, יהיו מרוצים ממנו ולא יבזבזו זמן יקר על מנת לחפש את המידע הרצוי להם, יש לדאוג כי מנוע החיפוש יענה על הצרכים של המשתמשים השונים בארגון וכי כל עובד בארגון יוכל לחפש את המידע בקלות וגם לקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר. על מנת לעשות זאת יש להתאים את מנוע החיפוש לארגון באמצעות: Content, Context ו-Community ואף לשאוף כי מנוע החיפוש יענה על הקריטריונים שהוצגו לעיל ברמה 3, מה שיוביל לשביעות רצון ויעילות של העובדים בארגון.


אודות Netwise

Netwise מתמחה בהקמת מערכות אינטרנט לארגונים. החברה הוקמה כתוצאה ממיזוג חברת Nia (הוקמה ב-1996), המתמחה בפיתוח מערכות אינטרנט וחברת addwise (הוקמה ב-1999), המתמחה בממשקי משתמש. יחד משלבת החברה מומחיות באפיון ממשק משתמש ובפיתוח תוכנה, ויוצרים מערכות שאנשים אוהבים. החברה מעסיקה כ-220 עובדים מומחים בתחומי הייעוץ, אפיון, עיצוב, פיתוח ותוכן.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
ב-steorn טוענים כי פיתחו התקן המסוגל לייצר אנרגיה יש מאין, שיספק חשמל ללא צורך בדלק. המדענים ספקנים, וההדגמה של ההתקן נדחתה בינתיים.אתר לחובבי הקולנוע, המעוניינים לחלוק חוויות ולצפות בקדימונים וסרטים.
ביזנס אובג`קטס מכריזה על מערך המשפר ניהול ביצועים ארגוניים.אם נושא ההיגיינה מאוד חשוב לכם ואתם גם אוהבים חידושים טכנולוגיים, המוצר שבקישור הבא הוא בשבילכם. מדובר במתקן סבון מיוחד
ייצור אנרגיה יש מאין?JAMANשיפור ניהול ביצועים ארגונייםרוצה מתקן סבון אוטומטי?

  קצר ולעניין
שימושי ה-Mobile analytics



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב