הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שישי 22 ספטמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

איך מטמיעים מערכות "מובייל" בארגונים? קראו במאמר הבא. מאת: אמיר גרין, מייסד ושותף -  מובידאו. הטמעת מערכות "מובייל" בארגונים
 
הטמעת מערכות "מובייל" בארגונים
איך מטמיעים מערכות "מובייל" בארגונים? קראו במאמר הבא. מאת: אמיר גרין, מייסד ושותף - מובידאו.
29/11/2011

תגיות:   תשתיות | סמרטפונים | ארגונים | מובייל






בחברות בהן עיקר העובדים הינם עובדי שטח ועיקר הפעילות הינה חוץ-משרדית, כמעט כל עובד בארגון נושא איתו מערכת מתקדמת, כדוגמת טלפונים סלולאריים חכמים, מחשבים ניידים ומחשבי טאבלט, שנועדו לשפר את תהליך העבודה בשטח, כמו גם לאפשר למנהלים בקרה בזמן אמת על המתרחש. גם כאשר הכלים שעובדי השטח מקבלים עוברים אפיון קפדני והתאמה לתהליכי העבודה בארגון, לא תמיד העובד יודע לנצל את היתרונות של המערכת שעומדת לרשותו, ואותם כלים לא מממשים את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם.

הטמעת מערכת "מובייל" מורכבת יותר מהטמעת מערכות עסקיות אחרות, כגון - ERP, זאת בשל מספר מאפיינים ייחודיים אשר מאתגרים אותנו כאשר אנו באים להטמיע מערכות ניידות בפריסה ארצית גדולה. המרחק הפיסי הינו האתגר הראשון עליו עלינו להתגבר כאשר אנו באים להדריך ולתמוך באנשים הנמצאים במרחקים גדולים זה מזה, התלות ברשתות תקשורת אלחוטיות שאינן תמיד יציבות, מה גם שלא בכל מקום ישנה קליטה סלולארית. אתגר נוסף קיים במקרים בהם משתמשי המערכת הינם קבלני משנה של הלקוח, כך שאין לו שליטה מלאה עליהם ועל הכלים שלהם. וכמובן, אבטחת המידע מסובכת יותר כאשר מדובר במערכות ניידות ומבוזרות. מעבר לקשיים הטכנולוגיים, משתמש הקצה, אותו בלדר, נהג או טכנאי שירות לעיתים אינו מתמצא בסביבה טכנולוגית ואינו יודע לנצל את המערכת העומדת לרשותו.

במסגרת הכנסה לשימוש של מערכת מובייל חדשה לארגון, תהליך הטמעה נכון הוא קריטי לשימוש יעיל במערכת. גם כאשר המערכת אופיינה נכון ופותחה ללא רבב, הטמעה לא נכונה של המערכת יכולה להביא לכישלון הפרויקט. הטמעה נכונה של מערכת מובייל בארגון מאפשרת לעובדים להבין את היתרונות הגלומים בה בסביבה מודרכת, ולאחר מכן ליישם זאת במהלך עבודתם, ובמקביל מאפשרת למנהלים שליטה טובה יותר על המתרחש בזמן אמת, זאת לעומת מערכות משרדיות רגילות. מניסיוני, שיטת ההטמעה דורשת הכנה קפדנית, ועליה לכלול את השלבים הבאים:

1. הדרכה פרונטאלית למשתמשי המערכת
2. התנסות מלאה בכיתה
3. וידוא התקנה מלא של כלל מרכיבי המערכת
4. ליווי משתמשים בשטח על ידי מדריך/ מטמיע
5. בקרה על התהליך באמצעות המנהלים
6. תמיכה בהמשך ההטמעה באמצעות לומדה
7. שימוש בכלים המאפשרים שליטה מרחוק על מכשירי קצה, על מנת לתמוך במשתמשים מרוחקים

למרות שכל השלבים קריטיים להצלחת ההטמעה, אתרכז בשלב הראשון - ההדרכה הפרונטלית והכנתה, שכן הכנה נכונה של ההדרכה תשפיע על המשך ההטמעה במידה רבה.

הדרכה פרונטאלית למשתמשי המערכת

הכרחי שמנהל הפרויקט, המכיר היטב את צרכי הלקוח, את אפיון המערכת וכמובן את הטכנולוגיה, יהיה מעורב בתהליך הטמעת המערכת מקרוב. לעיתים אפילו מנהל הפרויקט יעביר את ההדרכה בעצמו. במידה ומדובר בחברה אשר תמשיך להכשיר עובדים לשימוש במערכת, מנהל הפרויקט ילמד את אחד מהמנהלים להדריך בעצמו, כך שההדרכות הבאות תוכלנה להתבצע על ידי אותו אדם מתוך הארגון. דרך אפשרית נוספת למקרה כזה, הינה באמצעות לומדה (e-learning) אשר מדריכה את העובדים כיצד להשתמש במערכת.

מערך השיעור המקובל כיום להדרכה הפרונטאלית כולל שני מרכיבים:
הדרכה טכנית - כיצד להשתמש במערכת החדשה,
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

והדרכה הנוגעת לצרכי הארגון. הצדדים הטכניים אותם יש להעביר במסגרת ההדרכה הינם: מבוא, הסבר על הצורך שהמערכת באה לפתור, הסבר על הפעלת המערכת, הסבר על המבנה הכללי של המערכת, הסבר על רכיבים ופקדים שונים שבהם המשתמש יעשה שימוש (תפריטים, פקדי צילום, פקדי חתימה), דגשים לתכני הלקוח ולנהלי העבודה ותפעול תקלות.

לאחר השיעור הפרונטלי האחרון, מגיע השלב החשוב ביותר ביום ההדרכה: ביצוע התנסות מעשית, כאשר עד סוף היום כל אחד מן המשתמשים מבצע בעצמו סבב מלא של עבודה עם המערכת.

מערכי הדרכה משופרים

מבנה ההדרכה הנ"ל הינו טוב וכמעט הכרחי להצלחת העלייה לאוויר, לרוב ננסה, ביחד עם הלקוח לשדרג אותו באמצעות עקרונות של קורסי פיתוח הדרכה והטמעה מתקדמים. על פי שיטות פיתוח ההדרכה המתקדמות הנהוגות בעולם, בתכנון שיעור או הדרכה עלינו תמיד לשאול את עצמנו:

א. מה אני רוצה שהלומד יפיק בסוף הלמידה?
ב. איזה ידע אני מעוניין שירכוש?
ג. אילו ביצועים אני מצפה שיבצע?

ברור כי הביצועים להם אנו מצפים מהעובד בשטח, הינם מיזוג בין נהלי העבודה ושיטות העבודה שהיו נהוגות לפני הכנסת המערכת, בצירוף לכל אותם נהלי עבודה ונתונים שיש להזין במערכת המידע אותה אנו מטמיעים. לכן, מבנה הדרכה נכון יותר ייתן את הדגש לא רק על הפן הטכני של תפעול המכשיר, אלא גם, ובעיקר על מה מצופה מהעובד לעשות איתו בשטח, וכיצד לשקף את המידע במערכת המידע, מערך השעור צריך לתת לו כלים להתמודד עם הקשיים שיפגוש בעבודה היום יומית.

ההדרכה הפרונטאלית על פי שיטה זו, דורשת יותר מעורבות של הלקוח בשלבי ההכנה של מערכי ההדרכה ובשלבי ההדרכה הפרונטאלית עצמה, היא מאפשרת הדרכה טובה יותר תוך שימת דגש על הצרכים של משתמש הקצה. היא גם מגבירה את הסיכוי להטמעה מוצלחת של המערכת, וגם מבטיחה עבודה טובה ונכונה יותר בשטח, ובכך את האפשרות למצות את מלוא הפוטנציאל של המערכת.

הטמעה נכונה ומובנית של מערכת "מובייל" בפריסה ארצית או בין-לאומית חיונית להשגת יעדי המערכת ולשימוש יעיל וטובה. המפתח להצלחת ההטמעה הינו שילוב נכון בין הדרכה על נהלי העבודה של הארגון, בתחום עיסוקו בשילוב עם הדרך לשימוש במערכת המידע הניידת ולא כשתי יחידות למידה נפרדות. ככל שהמנהלים יהיו מעורבים יותר בתהליך ההטמעה, ההדרכה ופיתוחה, כך סיכויי ההצלחה של הטמעת המערכת יהיו גבוהים יותר.



אודות מובידאו


חברת מובידאו, נוסדה בשנת 2000, היא אחת החלוצות בפיתוח פתרונות תוכנה ניידים לחברות וארגונים בזירה הלאומית והבינלאומית. פתרונות התוכנה והחומרה הניידים של מובידאו ובראשם מערכת ה- Guide, מיושמים באירופה, דרום אמריקה וארצות הברית במיזמי תשתית ולוגיסטיקה בינלאומיים. לקוחותיה של מובידאו מדווחים על הפחתות משמעותיות בזמני ניהול פרויקטים, ניצול יעיל של חומרי גלם, צמיחה בהיקפי השירות המסופקים, והקטנה למינימום של טעויות בניהול צוותי השטח.


מבין לקוחות מובידאו: 012, ויזה כ.א.ל, FedEx, תמי 4 (שטראוס מים), Black & Veatch, SBA communications, BetterPlace, Alvarion, מרכז רפואי הדסה, ועוד.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
בדרך לביטול האנונימיות ברשת? מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה את חוק חשיפת פרטי מידע של מנויים ברשת האינטרנט שהעלה חבר הכנסת זבולון אורלב, מסיעת הבית היהודי. מה זה אומר?רוצים למצב את החברה שאתם עומדים בראשה כמובילה בתחומה? מעוניינים לדעת כיצד לנצח את המתחרים בתחרות על לב הלקוחות? האתר הנבחר שלנו להיום, smartcompany, יכול לסייע.יבמ תציע בישראל שירותי מימון לרכישת מכשירי טבלט ע`י ארגונים. איך זה עובד?פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
אושר: חוק חשיפת פרטי גולשיםSmartCompany - איך מנצחים את המתחרים?יבמ: שירותי מימון לרכישת טבלטהגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
ביג דאטה ואנליטיקה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב