הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שלישי 26 ספטמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

חברות הסלולר עושות הכול כדי למקסם את רווחיהן ממגזר הלקוחות העסקיים הקטנים עד הבינוניים. האם לקוח עסקי ברמת ה- SME יכול לשפר את חוזהו בדומה להסכמים עם הארגונים הגדולים ? בהחלט. 8 הטעויות הנפוצות בחתימה על הסכם סלולרי לעסקים!
 
8 הטעויות הנפוצות בחתימה על הסכם סלולרי לעסקים!
חברות הסלולר עושות הכול כדי למקסם את רווחיהן ממגזר הלקוחות העסקיים הקטנים עד הבינוניים. האם לקוח עסקי ברמת ה- SME יכול לשפר את חוזהו בדומה להסכמים עם הארגונים הגדולים ? בהחלט.
05/10/2011

תגיות:  






לקוחות עסקיים במגזר ה- SME (Small Medium Enterprises) הם הלקוחות המכניסים ביותר לחברות הסלולר, והחיזור אחריהם עומד בראש סדר העדיפות של אנשי השיווק של חברות הסלולר. אולם, הם הנפגעים ביותר בחוזים שהם חותמים. לעיתים מקבל לקוח פרטי תנאים טובים יותר מלקוח עסקי עד 100 מנויים. ברוב המקרים החוזה הוא גנרי וחד צדדי לטובת החברה הסלולרית, כאשר חברת הסלולר יכולה בכל שלב להעלות את התעריפים בעשרות אחוזים (ואף מעבר לעדכון מחירים עקב המדד).

נעסוק כאן בחוזה הסטנדרטי של חברות הסלולר ללקוחות עסקיים במגזר ה- SME, ונתריע על 8 השגיאות והטעויות הנפוצות ביותר בעת חתימת הסכם עסקי עם חברת הסלולר.

בכל מקרה, אנו ממליצים לבחון בשבע עיניים כל הצעת מחיר, הצעת חוזה והסכם סלולרי ומומלץ לא להסס לפתוח הסכם סלולרי, גם באמצע תקופת ההתחייבות. חוזה סלולרי אינו בבחינת "כזה ראה וקדש" ואין שום מניעה לבחון אותו בכל רגע, לשנותו או לבטלו, גם בתוך תקופת ההסכם.

8 הטעויות הנפוצות בחתימת הסכם סלולרי :

א. קנסות יציאה. חוזה הסלולר הסטנדרטי לעסקים מכיל קנסות יציאה מגוונים הכוללים דמי הפרת התחייבות, קיזוזים שונים ומשונים, פירעון יתרת התשלומים עבור מכשירי הסלולר מידית, החזר הטבות והנחות ועוד. יש לשים לב, שכל הסעיפים הללו אין להם תוקף חוקי כבר מ- 1/2/11. החוק הקיים מ- 1/2/11 הוא כדלהלן:
1) לקוחות חדשים (דהיינו: שהחוזה שהם חתמו הוא אחרי 1/2/11) ושלהם עד 100 קווי סלולר, לא יוטל עליהם שום קנסות יציאה משום סוג ושום צורה. כ"כ התשלום על ייתרת העלות של מכשירי הסלולר ייעשה באמצעות עסקת אשראי בתשלומים עד סוף התקופה, ולא בפירעון מידי.
2) לקוחות ותיקים קיימים (דהיינו: שהחוזה איתם נחתם לפני 1/2/11), שבבעלותם עד 50 קווי סלולר, ישלמו קנס שלא יעלה על 8% מהחשבון החודשי הממוצע של כל טלפון כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות. לגבי פירעון עלות מכשירי הסלולר, גם ללקוחות קיימים חל אותו הסדר לעיל, דהיינו: התשלום על יתרת העלות של מכשירי הסלולר ייעשה באמצעות עסקת אשראי בתשלומים עד סוף התקופה, ולא בפירעון מידי.

ראוי לציין, שבקרוב ישונה החוק הזה שוב, בהתאם לחוק שאושר בכנסת, שנוגע לאי תשלום קנסות של לקוחות שאר תחומי התקשורת (טלפוניה קווית, טלוויזיה, אינטרנט, שיחות בינלאומיות). בחוק זה נקבע, שהחל מ- 4/11/11, למי שכבר מנוי על כמה שירותי תקשורת כולל סלולר, ויש ברשותו עד 100 קווי סלולר וממוצע החשבוניות החודשיות שלו נמוך מ- 5,000 ₪ לחודש (בגין כל המכשירים הסלולריים), אזי קנס היציאה שניתן לגבות ממנו לא יעלה על מכפלת 8% מממוצע החשבון החודשי של המנוי כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות שלו.

ב. חסימת המכשיר. על פי ההסכם העסקי הקיים, החברה רשאית לחסום את המכשיר (מפני היכולת להחליף SIM). יש להדגיש, שמדובר בסעיף שאינו חוקי, שכן החל מ- 1/1/11 כל חברות הסלולר מחויבות לפתוח ללא כל תשלום את כל מכשירי הסלולר שנמכרו על ידן בעבר והם נעולים לשימוש ברשת אחרת. ע"י כך ניתן להכניס SIM זר בעת נדידה בחו"ל, לחסכון בהוצאות הנדידה.

ג. רכישת המכשירים בחברת הסלולר. ברוב המקרים, רכישת המכשיר הסלולרי או שדרוגו בחברת הסלולר יקר יותר (למרות מנגנון הזיכוי) מאשר רכישתו מיבואן פרטי מחוץ לחברת הסלולר. לעיתים, אופציה זו עדיפה כלכלית, גם אם לא מצליחים לממש את חוק ניתוק זיקה מחברת הסלולר, מכל סיבה שהיא. בנוסף, אין התחייבות ל- 36 חודש, התחייבות המהווה חסם משמעותי בפני סיום החוזה לפני הזמן ומעבר לחברת סלולר מתחרה. ראוי לציין, שלקראת 2012 יוצף שוק הסלולר בחברות מתחרות (הוט-מירס, גולן-טלקום וחברות ה- MVNO). התחרות תהיה לתועלת הצרכנים, למעט אלו ש"לכודים" אצל ספק הסלולר בגין רכישת המכשירים אצלו. חובה לשאול: "האם כדאי לרכוש מכשיר סלולר בהתאם להצעת המחיר של החברה הסלולרית ?". התשובה לשאלה זו ברורה: מומלץ להסתייע בייעוץ מקצועי בנקודה
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

חשובה זו.

ד. ביטוח מכשירי הסלולר. ברוב המקרים, ביטוח המכשירים אצל חברת הסלולר יקר יותר מביטוח פרטי חיצוני או אף מאי רכישת ביטוח כלל מחברת הסלולר (וביצוע תיקונים קלים ע"י העסק עצמו והחלפת מכשיר שהתקלקל לחלוטין או אבד או נגנב, במכשיר חדש שיירכש מיבואן עצמאי). דוגמה קטנה: ביטוח מודם סלולרי בחברה סלולרית הוא כ- 17 ₪ לחודש ומינימום 12 חודשים דהיינו: 204 ₪. עלות השתתפות עצמית במקרה של אבדן\גניבה\נזק בלתי הפיך היא 499 ₪. סה"כ עלות: 703 ₪. זה יוצא יקר יותר מרכישת מודם חדש זהה בשוק החופשי במקרה של אבדן\גניבה\נזק בלתי הפיך. מכאן, מומלץ להתייעץ בתחום חשוב זה, בהתייחס לכל סוגי המכשירים שיש ברשות הלקוח העסקי אותם רכש מחברת הסלולר. יש להדגיש, שביטוח ניתן להפסיק ללא קנסות רק אחת לשנה, בתום שנת הביטוח.

ה. מחיר השירות. אין סיבה שלקוח עסקי ברמת ה- SME ישלם מעל ל- 20 אג' לדקת שיחה, 10 אג' ל- SMS, עד כ- 30 ₪ תשלום חודשי קבוע, בהסכם שכולל כ- 2,000 דקות למנוי לחודש VPN פנימי בין המנויים של העסק ו\או ל- 10 יעדים אחרים קבועים ברשת הספק הסלולרי או בבזק. אם ההסכם עם חברת הסלולר יקר יותר, מומלץ להתייעץ עם המומחים היודעים לנהל מו"מ מוצלח יותר עם חברת הסלולר.

ו. עדכון מחירים. מומלץ לא להסכים לעדכון מחירים בכל תקופת ההתחייבות, ולכל היותר להתפשר על עדכון שנתי לפי המדד בלבד, ולא מעבר לכך (יש להקפיד שמדד הקובע יהיה מועד החתימה על החוזה ולא למועדים קודמים כפי שמצוין בד"כ בהסכמים של חברות הסלולר). יש לשים לב שללקוחות פרטיים המחיר נשמר עפ"י חוק לכל תקופת ההתחייבות ללא עדכונים, ואין כל סיבה שלקוח עסקי יופלה לרעה. בנוסף, בחוזה הסטנדרטי של חברת הסלולר יש סעיף מטריד, שאסור להסכים לו בשום אופן, שלפיו, אם תעריפי הקש"ג ירדו, הלקוח מסכים שחברת הסלולר תעלה את תעריפיה (עלות לדקת שיחה והעלות החודשית) באותו שיעור של הפחתת הקש"ג, ללא כל צורך בהודעה נוספת ללקוח. היות והקש"ג מתוכנן לרדת בשנים הבאות, זו מכשלה משמעותית בחוזה.

ז. אורך תקופת ההסכם. מומלץ לא לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם זיכויים עתידיים במועדים מעל 12 חודשים. זאת במיוחד על רקע השינויים הצפויים בשוק הסלולר ב- 2012.

ח. תשלום עבור גלישה מעבר להסכם. ההסכמים של חברות הסלולר מאפשרים גביית תשלום של מאות שקלים (לחודש) על כל חריגה מחבילת הגלישה. בהסכם בד"כ מצוין, שניתן לגבות עד 89 ₪ לגלישה חריגה בפורטל הפנימי של הספק הסלולרי ועד 499 ₪ לגלישה חריגה באינטרנט. מומלץ לדרוש חסימת כל מכשירי הסלולר עד גובה חבילת הגלישה שהוקצתה למכשירים אלו ולציין בהסכם, שהעסק לא ישלם מאומה במידה והייתה חריגה וחברת הסלולר לא חסמה את הגלישה מעבר למגבלות הגלישה של אותו מכשיר, או לחילופין שכל חריגה תהיה על חשבונו הפרטי של המחזיק במכשיר.

האם יש עוד מכשלות וטעויות בהסכם סלולרי לעסקים ?

בהחלט. יש מכשלות רבות מעבר ל- 8 הטעויות שמנינו לעיל. בין הטעויות שעושים לקוחות עסקיים בקבלם הצעת מחיר להסכם סלולרי ניתן להזכיר עוד כמה טעויות:
• אי התייחסות למחירי חו"ל (שיחות, מסרונים וגלישה).
• מעבר בין מסלולים בתוך תקופת ההתחייבות.
• התשלום עבור מכשירים לא פעילים זמנית.
• שירותי ערך מוסף, שירותים עסקיים ספציפיים.
• תשלום עבור מסרונים בכמויות.
• שדרוג מכשירי סלולר ישנים בתוך תקופת ההתחייבות.
• סוללות רזרביות ואביזרים נלווים.
• מינימום שימוש לקבלת זיכוי.
• עלויות מתאמים סלולריים.
• ועוד.

שורה תחתונה:

עסקים וארגונים צריכים לגלות צרכנות נבונה, ולהתייעץ עם המומחים לנושא, לפני שהם חותמים על הסכם סלולרי. המציאות מלמדת אותנו, שהמצב מעורפל ונזיל, במיוחד על רקע הציפיות להגברת התחרות בשוק הסלולר. על ציבור הלקוחות העסקיים מוטלת החובה לעמוד על מיצוי זכויותיהם בשוק הסלולר.



המאמר מאת: מיכאל פנחס, מנכ"ל Telecom Experts - המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
כל הציפיות נגוזו: מיליוני משתמשים מסביב לעולם נשארו מאוכזבים הלילה מההשקה שלא הייתה במסיבת העיתונאים שקיימה אתמול אפל במטה הראשי שלה בקופרטינו שבקליפורניה - אין אייפון 5. מה בכל זאת יש?לתינוק של במבה, אחת מהדמויות האהובות ביותר על הישראלים בפרסומות יש כעת אתר משלו המיועד במיוחד לילדים. מה הוא מציע? אילו פעילויות מיוחדות ניתן למצוא בו?אמברקדרו השיקה גרסה חדשה של כלי rad studio. מה היא מציעה?אם נושא ההיגיינה מאוד חשוב לכם ואתם גם אוהבים חידושים טכנולוגיים, המוצר שבקישור הבא הוא בשבילכם. מדובר במתקן סבון מיוחד
אפל: iPhone5 - ההשקה שלא הייתהפארק במבה - גם לבמבה יש אתראמברקדרו: גרסה חדשה לכלי RAD Studioרוצה מתקן סבון אוטומטי?

  קצר ולעניין
ביג דאטה ואנליטיקה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב