הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שישי 20 אוקטובר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

שיווק הוא פעולה בסיסית, הנדרשת להבאת הלקוחות אל העסק או להבאת תודעת העסק אל הלקוחות, ואכן, עסקים משקיעים מחשבה מרובה (וכסף) על הפיכת השיווק ליותר אפקטיבי. איזה צבע יש להצלחה?
 
איזה צבע יש להצלחה?
שיווק הוא פעולה בסיסית, הנדרשת להבאת הלקוחות אל העסק או להבאת תודעת העסק אל הלקוחות, ואכן, עסקים משקיעים מחשבה מרובה (וכסף) על הפיכת השיווק ליותר אפקטיבי.
14/09/2009

תגיות:  






עם הזמן התפתחו שיטות שונות להגברת יעילות השיווק. לדוגמא, כתיבה שיווקית יכולה להגביר את יעילות העברת המסר ולהניע את הלקוח לפעולה. זוהי פעולה שעובדת על המודע של הלקוח. מנגד, קיימות גם שיטות שפועלות על תת המודע של הלקוח, וכדוגמא אזכיר את ריחות האפייה בסופרמרקט השכונתי שלכם ואת המוסיקה בחנויות ובקניונים.
כל השיטות פועלות על מנת להעביר ללקוח מסר (מודע או לא מודע), שמטרתו – בוא אלינו!

הסינים משתמשים בצבע בשיטת הפנג שואי כדי ליצור תיקונים אנרגטיים, שעיקרם בהיבט העסקי – חיזוק הפוטנציאל להצלחה כספית.
על פי התפישה הסינית, הצבעים משויכים לקבוצות הנקראות חמשת האלמנטים (עץ, אש, אדמה, מתכת, מים) ובכך כל צבע מקבל אופי מיוחד.

הנה כמה דוגמאות:
הצבע האדום משויך לאלמנט ה"אש" והוא צבע אקטיבי מאוד. זהו צבע המזל בתרבות הסינית, המקושר לשמחה, פרסום, הצלחה, תשוקה. זהו צבע שמעורר לפעולה אך במינון גבוה גורם לחוסר מנוחה ועלול להעלות את לחץ הדם.
הכתום, אף הוא צבע "אש", אבל מתון יותר. הוא מקושר לחברותיות, שיחה, אופטימיות. הצהוב הוא צבע "אדמה" ולכן אופיו הוא יציבות, ביטחון. לעומתו, ירוק הוא צבע "עץ" ולכן אופיו הוא גדילה, התפתחות.
הכחול הוא צבע "מים" המשדר שלווה, חשיבה עמוקה, הבנה, רוגע וגם בדידות.
הלבן הוא צבע "מתכת" שמשדר ניקיון, סדר, ארגון, תכנון.

ניתן לשייך לכל עסק צבעים שמתאימים לאופיו ולסוג הפעילות שלו. בנק שרוצה לשדר ללקוחותיו שהוא עסק יציב ואמין, מומלץ לו להשתמש בצבעי צהוב וחום ("אדמה"). לעומת זאת, חברת תקשורת שמבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, תנהג בחוכמה אם תבחר בצבע הכחול ("מים").

כבר היום, ניתן לראות חברות רבות שעושות שימוש בצבע להעברת המסר השיווקי שלהן, ביודעין או שלא.


נבחן לצורך הדוגמא, את חברות הסלולאר.

באורנג' משתמשים בצבע הכתום בכל הניירת המשרדית, אתר האינטרנט וכמובן הלוגו. כתום הוא צבע המשויך לאלמנט ה"אש" ואופיו מעודד חברות, "פטפטנות". המסר שהלקוח מקבל הוא קלילות, מסיבות, חוויה, חברים, שיחה.

בפלאפון בחרו דווקא בצבעי הכחול ("מים"), שמשדרים עומק, מחשבה, טכנולוגיה מתקדמת, אבל גם בדידות. המסר שהלקוח מקבל הוא שהחברה מספקת עוצמה טכנולוגית ומכשירים מתקדמים עם דגש על שכלולים ופחות על תפקידו הראשוני של המכשיר.

סלקום בחרו את הצבע הסגול ("אש" חלשה) המסר שמתקבל אצל הלקוח הוא חברותיות ושמחה, אך פחות הנעה לפעולה. מעניין לציין שבאתר האינטרנט של החברה,
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

בעמודים הפונים לעסקים, מפנה הצבע הסגול את מקומו לטובת הצבע השחור-אפור ("מים"). צבע זה משדר מסר של דגש טכנולוגי חזק והוא עומד בניגוד למסר הקליל יותר שמוצע ללקוח הפרטי.

חברת מירס בחרה לעצמה את הלוגו הירוק ("עץ") שמשדר רעננות, פריצה קדימה ורעיונות חדשניים.


מה חלקו של הצבע במסרים האלו?

חברת HP ערכה לאחרונה מחקר מעניין, שבדק את השפעת הצבע על קבלת ההחלטות.
לנבדקים (כ 2000 איש מתשע מדינות שונות) הוצגו שני משפטים בצבעים שונים.
המשפטים שהוצגו היו "חודש מאי הוא החביב עלי ביותר בשנה". "אני מרגיש מלא השראה היום". הנשאלים התבקשו לציין את מידת הסכמתם להיגדים אלו.
התברר שהנשאלים הגיבו ביתר חיוב למשפטים שהוצגו להם בירוק, בעוד שאדום עורר את התגובות המנוגדות החזקות ביותר. חוסר החלטיות נמצאה קשורה לצבעים כחול ושחור.

מה לגבי עיתונים כלכליים?

עיתון גלובס מציע לוגו אדום-ורוד ("אש" עם נטייה ל"אדמה") שמשדר הצלחה, פריחה וגם יציבות ושמרנות. רוב האתר בנוי בצבעי לבן ושחור, שמשדרים מסר של רצינות, מידע מעמיק וחשיבה אנליטית.

עיתון דה-מרקר, בחר בלוגו ירוק-לבן. ירוק הוא צבע "עץ" ומשדר מסר צעיר, רענן, צומח. הלבן הוא צבע "מתכת" שמשדר יכולת חשיבה אנליטית. המסר הסופי – אנחנו אולי צעירים, אבל יודעים את העבודה.

עיתון כלכליסט של ידיעות אחרונות מציג לוגו אדום ("אש") עם שילוב של לבן ("מתכת"). אתר האינטרנט בנוי כולו מצבעי כחול ואפור. האדום הבוהק משדר מסר של הצלחה, בעוד הכחול ("מים") והאפור ("מתכת") משדרים מסר של דיוק, חשיבה אנליטית ועומק.

עיתון מעריב גם הוא בחר בלוגו האדום ובאתר האינטרנט התווסף לו nrg אפור. כמו כן, האתר בנוי בצבעי כחול ואפור. מעניין שהכפתורים באתר צבועים בצבעים שונים. כך "רכילות" קיבל את הצבע הצהוב, ספורט קיבל צבע ירוק וכלכלה קיבל את הצבע הכתום ("אש"). המסר הכלכלי הוא – אנחנו מספקים מידע עם הרבה עומק וחוכמה (רוב העמוד בצבעי כחול ואפור), אבל אנחנו מאוד ידידותיים ובעצם, חברים שלכם (כתום).

לסיכום, צבע הוא כלי רב עוצמה לשידור מסרים לתת מודע של הלקוח. שילוב צבעים נכונים בלוגו, באתר האינטרנט, במשרד ובניירת יכול לסייע לקבלת ההחלטות של הלקוח ולתרום להצלחה של העסק.



מאת: גליה לביא, יועצת בכירה ומורה לפנג שואי, בוגרת הקורס ליועצים בינלאומיים של Master Joseph Yu, המאסטר המוביל בעולם.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
מצטרפים לחגיגת הקניות העולמית: חברת ebay, המפעילה את אתר המכירות הפומביות הגדול באינטרנט, מתכננת להשיק בקרוב סניף ראשון של paypal בישראל.והיום אנחנו ממליצים לכם על אתר האינטרנט הרשמי של mysql, שרת בסיס הנתונים מהפופולאריים בעולם. מה תוכלו למצוא בו?013 נטוויז`ן ולאומי קארד במבצע משותף: לקוחות לאומי קארד שיצטרפו לשירותי האינטרנט המהיר ייהנו מחצי שנה ללא תשלום תמורת 1,000 נקודות. מה הם תנאי המבצע?פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
PayPal מגיע לארץ הקודשMySQL - כל מה שרצית לדעת013 נטוויז'ן: אינטרנט לחצי שנה בחינםהגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
ההבטחה במארג האבטחה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב