הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום ראשון 19 נובמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

עשה זאת בעצמך: כיצד לבנות מערך שיווק אפקטיבי?. מאת: עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין. כיצד לבנות מערך שיווק אפקטיבי?
 
כיצד לבנות מערך שיווק אפקטיבי?
עשה זאת בעצמך: כיצד לבנות מערך שיווק אפקטיבי?. מאת: עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין.
19/07/2009

תגיות:  






בעל עסק קטן או בינוני שאי פעם ניסה לפרסם את עצמו "בצינורות המקובלים" (שלטי חוצות, עיתונות, רדיו וטלוויזיה) מכיר את תחושת חוסר האונים ואפילו שפלות הרוח שמרגישים, אחרי שמקבלים הצעת מחיר לקמפיין. זה יכול להוציא את הרוח מהמפרשים: עשרות אלפי שקלים לפרסום של חודש בודד!

על זה נאמר, לו הייתי רוטשילד...

ההבדל בין שיטת הפרסום ההמונית לשיטת הקידום הממוקד

שיטת הפרסום ההמונית היא סוג של "שלח לחמך". מוציאים לאורך כל השנה פרסומים במיליוני עותקים, פשוט מפזרים אותם בכל מקום, ומי שנתפס נתפס. השיטה הזאת מתאימה לחברות עם תקציבי פרסום ענקיים. זה כמו ספינת דיג ענקית עם רשתות עצומות, שסורקת את האוקיאנוס ומעלה על סיפונה טונות של דגים, חלקם טובים, חלקם לא. אם יש תקציבי פרסום מתאימים – מתאים!

שיטת הקידום הממוקד מבוצעת בתקציבים של מאות עד כמה אלפים בודדים מדי חודש. היא דומה לדיג בצלילה: הצולל סורק אזור מסוים באגם לאט ובשיטתיות, ממש מסתכל על הדגים אחד-אחד, ולאחר בחירה תופס רק את הדגים השמנים והטובים. מדגים קטנים שלא תורמים לעסק פשוט מתעלמים וכך לא מבזבזים עליהם אנרגיה יקרה.

שיטת השיווק הפסיבית של מוכר שממתין שעוברים ושבים ייכנסו לחנות, משתווה לדייג הבודד, שממתין כל היום לדג שיעבור ליד החכה שלו ויחליט לנגוס מהפיתיון. לא הייתי ממליץ על השיטה הזאת.

המתכון לפרסום בשיטת הקידום הממוקד

1. עם מי מדברים?

הכלל הראשון והחשוב ביותר: כדי שתוכלו לפרסם את עצמכם, ראשית יש לדעת למי פונים. מי האנשים האלה? איך קוראים להם? מה אנחנו בכלל יודעים עליהם?

אין שום סיבה לבזבז תקציב יקר ערך על פרסום לאנשים הלא מתאימים.

האנשים "המתאימים" יהיו קודם כל אלה שרכשו מכם בעבר. הם כבר גילו עניין בשירות או במוצר פעם אחת, למה לא לעודד אותם לרכוש מכם שוב? ושוב? ושוב? ובנוסף לא פחות חשוב, שימליצו עליכם לחבריהם.

לשם כך, אתם חייבים שיהיה לכם מאגר נתונים, שמכיל את כל לקוחותיכם מהעבר, כולל שמות, פרטי התקשרות וכל מידע נוסף שאתם יכולים לדלות. מקור מעולה לנתונים שכאלה הוא חשבוניות: יש שם את כל הפרטים, כולל מה האדם רכש ומתי. זה מידע ששווה מיליונים גם בחיסכון וגם ברווח עתידי.

אם השכלתם גם לשמור הצעות מחיר מהעבר, זה מטמון אמיתי וחובה להוסיף אותו למאגר.

ואגב, חוק התקשורת החדש מאפשר לכם להמשיך לפרסם ללא הגבלה ללקוחות מהעבר ולאנשים שביקשו לקבל הצעות מחיר (כל עוד זה בנושא רלוונטי לדבר שהם רכשו), כך שזה יתרון ברור נוסף.

2. מה אומרים להם?

זאת שאלת מיליון הדולר... כמה פרסומות ראינו עד היום, עלו אלפי שקלים ופשוט הושלכו לפח, הלב כואב. תחשבו לרגע איך הייתם מרגישים אם היו פונים אליכם שתקנו משהו ואז מציפים אתכם במידע לא מעניין, לא רלוונטי, לא ברור וכו'.

כאשר יודעים משהו על האדם שמופיע במאגר הנתונים (בסעיף 1), ניתן לפנות אליו בצורה הרבה יותר רלוונטית ומעניינת עבורו. הסיכויים לקבל את הסכמתו להקשיב או להתעניין במוצר עולים.

דוגמא לכך בעסק שמוכר שירות "חד-פעמי" - תקליטן. בדרך כלל לוקחים תקליטן לקראת חתונה או ברית/בר-מצווה וכדומה. לרוב הוא ירצה לפרסם את עצמו (כמו יתר מאות התקליטנים בישראל) בעיתוני חתונות, אתרי חתונות וכן הלאה. כנראה שיגיע משם אחוז
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

מסוים של פניות. אבל, בכנות, כשאתם הזדקקתם לתקליטן, למי פניתם? לחברים שלכם!

לכן, תקליטן שמכיר את כללי השיווק הישיר ויודע איך ליצור תדמית טובה, ישיג את לקוחותיו הטובים ביותר מלקוחותיו מהעבר. בהתאם לכך, נוכל לראות שכשהוא פונה לאותם לקוחות מהעבר, הוא צריך לספר להם על הצלחות, על לקוחות מרוצים, על שירים שהוא ממליץ עליהם, טיפים לארגון אירועים מניסיונו – ולא לשכוח לבקש מהם שימליצו עליו הלאה. חלקם יעשו את זה.

3. איך אומרים להם את זה?

הדבר החשוב ביותר לדבר בגובה העיניים, אין צורך להתרפס ואין צורך להתנשא. ההקפדה על מינוחים מקצועיים מתחום עיסוקו של הפונה אולי נראית דבר חשוב שמבסס יוקרה, אבל הלקוחות הם לא עמיתים למקצוע, ולרוב מעדיפים לקבל את הדברים בעברית פשוטה, ישירה וברורה.

חשוב לתת טיפים והמלצות מניסיונכם, דברים שיתרמו לקורא.

אם יש מקום להוסיף הומור – לכו על זה.

יש לעודד את הקוראים לפעולה כלשהי, משהו פשוט ולא מסובך. לצלצל, להקליק וכדומה. לא להתבייש או לפחד.

אם יש לפרסם הצלחות של לקוחות – עשו זאת.

שוב, החשוב ביותר שהקורא ירגיש שמדברים אליו בצורה ישירה ואמיתית.

אי אפשר להשביע את רצונם של כולם כל הזמן – הפנייה היא לנתח גדול ככל האפשר מהמאגר, אנו מחפשים את הרוב.

4. כלל הברזל

יש לפנות לאנשים במאגר הנתונים פעמים רבות, עד שיחליטו להתעניין או לרכוש. בעקבות הספאם, הדיבורים הרבים עליו והחוק החדש, יהיו אנשים שקצת קשה להם עם הרעיון הזה, אבל זה כלל הברזל ואי אפשר להצליח בלעדיו.

כמו בפרסום ההמוני, המפתח הוא הכמויות וההתמדה. יש להוציא לכל אדם במאגר הנתונים דף מידע, שיחת טלפון, גלויה או את כולם יחד שוב ושוב ושוב ושוב. כמובן שכדאי לגוון את נושאי הדיוורים והפניות השונות, הרעיון להמשיך בפעולות השיווק ללא הרף.

קשה להאמין על השפעת הפעולות הפשוטות האלה על עסק. פלאים אמיתיים. כמות הפרסומים שמאגר הנתונים יקבל תקבע את כמות התגובה ואף תשפיע על ההכנסה.

5. קידום באינטרנט

קידום אינטרנטי זה העתיד, אבל עדיין די פאסיבי. לכן, גם במקרה הזה לא להזניח את הקידום הממוקד, הגדלת מאגר הנתונים והשימוש באפיקי ההפצה הרחבים של האינטרנט כדי להשיג שמות ופרטים של אנשים חדשים, שמאשרים קבלת פרסומים, ולשלוח להם ניוזלטרים ופריטי קידום ופרסום אחרים.

6. טיפ אישי

אף אחד לא הצליח בן-לילה, לא משנה מה מנסים "למכור". אם נסתכל היטב, נראה שמאחורי כל "הצלחה פתאומית" עומד תקציב גדול ותכנון אסטרטגי ממושך.

אני מדבר מניסיון, בתחילת דרכי לא היה לי כלום. נסעתי לגרמניה לטיול של אחרי השחרור מהצבא, קניתי כמה חרוזים וחוטי מתכת ומכרתי תכשיטים פשוטים בדוכן רחוב נייד בגודל מטר על מטר. החברה שהקמתי קיימת בגרמניה עד היום, רק שהיום היא מגלגלת מיליוני יורו. הכול בגלל שהתעקשתי להמשיך לדבר עם אנשים ויש לי עוד עשרות דוגמאות כאלה של לקוחות שלי.



אודות קבוצת קומליין

קומליין יעוץ עסקי בע"מ היא חברת-בת בקבוצת קומליין, המתמחה בייעוץ עסקי והדרכת אנשי עסקים. החברה הוקמה בשנת 2002 על-ידי עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין, בעקבות התנסות אישית, מתוך מטרה לשתף אנשי עסקים נוספים באותה ההתנסות ולהביא לפריחה ושגשוג נוספים.




  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
כלי התקשורת בארצות הברית מדווחים על עסקה קרובה בין מיקרוסופט ליאהו! אשר עשויה להציב רף חדש בתחרות מול גוגל. מה תכלול עסקה זו? מתי היא צפויה להיחתם?והיום באתר הנבחר אנחנו ממליצים לכם על מגזין המחשבים ars technica. מה הייחוד שלו לעומת מגזיני מחשבים אחרים? אילו הפתעות תוכלו למצוא בו?טופ סולושנס תפיץ בישראל את מנוע החיפוש הארגוני של vivisimo. המנוע עוזר למקסם את הערך העסקי של המידע הארגוני ומציע מגוון יכולות מתקדמות. מה הן?realnetworks הכריזה על realone, תוכנה המשלבת גרסאות חדשות של realplayer ו-realjukebox עם מנוי לתכנים מאינטרנט. המוצר מאפ
עסקה קרובה בין יאהו! למיקרוסופטArs Technica - האמנות שבטכנולוגיהטופ סולושנס תפיץ את VivisimoRealOne מתקמבקת

  קצר ולעניין
פתרונות טכנולוגיים לצמיחה מואצת



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב