הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שני 18 דצמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

הנשיא אובמה צוטט לאחרונה בהתייחסו למשבר הכלכלי: כשאתה נוהג על פי תהום, לא משנה אם אתה נוסע ברכב היברידי ירוק או במפלצת אורבנית  זוללת דלק, פשוט צריך לשנות כיוון. שינוי כיוון תחת לחץ
 
שינוי כיוון תחת לחץ
הנשיא אובמה צוטט לאחרונה בהתייחסו למשבר הכלכלי: כשאתה נוהג על פי תהום, לא משנה אם אתה נוסע ברכב היברידי ירוק או במפלצת אורבנית זוללת דלק, פשוט צריך לשנות כיוון.
16/06/2009

תגיות:  






באנלוגיה למצבינו, ברצוני להתייחס לזירת ספקי השירותים הלוגיסטיים. המשבר הכלכלי נותן את אותותיו בלחץ שוק להורדת מחירים (מצד הלקוחות – "הרי מחיר חביות הנפט בירידה דרסטית.."),ירידה בביקושים וברמת עלויות תפעול שעדיין לא התאוששה מהתנודות החריפות בשערי המטבע, ומחירי התשומות והשירותים הנלווים.

הייתי מחלק את השוק באופן גס לשני חלקים: הספקים הגדולים והספקים הקטנים, כשקריטריון החלוקה בין השבטים הינו נפח הפעילות (לקוחות, תנועות, כספי) והיקף התשתיות התפעוליות הקיימות (מחסנים, צי רכב, תשתיות מידע).

הקריאה הראשונה יוצאת לספקים הגדולים: חכו לפני שאתם נגררים למלחמת מחירים בשם שמירה על לקוחות "אסטרטגיים" כביכול ונתח שוק. הזמן אינו זמן לנתח שוק אלא לשמירה על שפיות קרי – רווחיות. מה שנשאר בסוף היום על פרוסת הלחם שלנו – עובי שכבת החמאה, הוא מה שנוכל לעכל. אם נשמור על שולי רווחיות חיוביים בתקופה הקרובה עד ליציאה מהמשבר, דיינו. מפתה להוריד מחירים, ולסגור את הלקוח לתקופה הקרובה, אך האם אסטרטגית עשינו את המהלך הנכון?

המפתח: הכרת מבנה העלויות וסל הלקוחות

חשובה ביותר הכרות מעמיקה של מבנה העלויות שלנו וסל הלקוחות על מבנה הפעילות מולם. מהם גורמי העלות הקבועים שלנו ומהם הגורמים המשפיעים שיתרמו להגדלת ההכנסה מהלקוח. מה צפי הפעילות שלו לשנה הקרובה? מהם גורמי הסיכון? מה התפלגות המכירות בחתך שירותים ומוצרים וניתוח של העלויות הכרוכות בהם במטרה לכמת רווחיות גולמית (ללא התוספת המכבידה של ה"הנהלה והכלליות" האהובה על חברינו מאגף הכספים).

סמנו את השירותים הרווחיים וזהו את פוטנציאל הגידול/קיטון בהם , ובחנו אותם מול הטור המפחיד של השירותים ה"מפסידים" ופוטנציאל הגידול שלהם. שאלו את עצמכם, בכנות – איך ניתן לצמצם או לשנות כיוון של השירותים המפסידים, ושתפו בדיון את כל בעלי העניין, אנשי התפעול, השיווק והנה"ח ממשקי הלקוח- מה הסיבה שבגללה אנחנו מפסידים בשירות הספציפי ומה נדרש כדי לעבור לרווחיות.

דוגמא: שירותי בלדרות פנים ארציים המבוצעים על ידי תשתית קיימת של חברת בלדרות בינלאומית. על פניו יוזמה קלאסית של הגדלת סל המוצרים ללקוחות קיימים. בעיות שעלולות לטחון את הרווחיות עד דק: מודל תמחור לפי איסוף או לפי חבילה ולא לפי משקל כנהוג בשוק הבלדרות הבינלאומית, שאינו נהוג בשוק המשלוחים הפנים ארציים.

רכבים שאינם מתאימים, שעות איסוף לא שגרתיות,הצעת השירות ללקוחות פרטיים שאינם זמינים בשעות הפעילות העסקית ומגדיל את אחוז המסירה הנוספת או דרישה לאיסוף מאתר משני, דרישה למסירה מיוחדת , מסירה מהירה באותו יום (מהיום להיום) וציפייה לרמת מידע, שירות וזמינות כמו במשלוחים בינלאומיים.

החלופות לדיון: העלאת מחירים סלקטיבית לאזורים/מגזרים, מיקוד במגזר עסקי, צמצום מגוון לקוחות המטרה להם מוצע השירות, תמחור מבודל לפי סוגי מטענים או
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

תוספות מחיר לחריגים, תמחור לפי מרחק, העסקת קבלני משנה או פשוט לוותר - מתוך ראיה עסקית של תרומה שלילית לעסק.

בטווח הארוך שירות מפסיד מקרין על נותן השירות, על רמת השירות ללקוח, מלכוד 22. לא בושה, לומר ללקוח, ניסינו, רצינו לספק לך שרות נוסף ברמה שאתה מכיר ואנו מחויבים, אך במסגרת ניתוח העלויות איננו יכולים לעמוד ברמה המבוקשת וכדי לא לפגוע בך , מר לקוח, אנו נאלצים להפסיק את השירות ולהתמקד במה שאנחנו טובים ומצטיינים בו.

יש לעבוד כלפי מטה בחתך הלקוחות המשפיעים ולבצע ניתוח רגישות להעלאת מחירים מובנית , קלה להבנה ולהסבר, כולל גם הצגת "גזרים" של הורדת מחירים במוצרים בעלי שיעור רווחיות גבוה יותר (עם מרווח למו"מ).

כעת הדרך פתוחה לבצוע שולחנות עגולים עם הלקוחות הגדולים, במהלך מקדים ומעורר השתאות, לדיון משותף על דרכי הישרדות. אמתו מולם את הנחות היסוד שלכם, שתפו אותם בנושאים הכבדים ובקשו מהם לחשוב במשותף על אמצעים להתמודדות משותפת.האמינו לי , תרוויחו כבוד, תשומת לב והתייחסות אחרת . כל הדיון עולה מדרגה והנכונות לביצוע ויתורים משותפים והענות ליוזמה תפתיע אתכם.

הקו המנחה: שימור השפיות והרווחיות בעסק שלכם

שוב, שימור הלקוח אינו המטרה, שימור השפיות והרווחיות העסקית הוא שצריך להנחות אתכם, וחשוב להבהיר ללקוח כי לא בכל מחיר תישארו בתמונה.

מהלכים מסוג אלו משאירים מקום למתחרים, ממקדים את הספקים לתחומי הליבה שלהם ומאפשרים מרחב מחייה לספקי נישה, או לספקים מקומיים בעלי גמישות תפעולית ורמת עלויות נמוכה, שאומנם יכולים לבדל את עצמם משמעותית בבחינת מחיר, לעיתים גם ברמת השירות (ככל שההתמחות גדלה, גם המרווח גדל).

פניה לספקים הקטנים – לכו על הבידול, אל תנסו להתחרות בגדולים ולגרור אותם למלחמת מחירים, כולם יפסידו...כולל הלקוח.

התמקדו בשירות ספציפי, נתיב ספציפי, אזורים גיאוגרפים בהם יש לכם יתרון משמעותי. נסו לחבור בבריתות אסטרטגיות ושיתופי פעולה (בלעדיים או לא לבחירתכם, אפשרי אפילו לפי אזורים ג"ג) לספקים הגדולים , או עם ספקים דומים לכם כדי להעמיק ולהעצים את החשיפה שלכם (ללכת עם לא נגד). אפשר ורצוי להחליף דיסקט.

היום כולם ידברו עם כולם - המשותף רב על השונה, וכולם מחפשים את הדרך הנכונה. והיא קיימת, היא שם, רק צריך להתחיל ללכת. ואם טעינו, בניווט כמו בניווט, תפתחו מפה, תזדהו על הנ.צ. האחרונה בה הייתם , ותשנו כיוון לעלות בחזרה על דרך המלך.זה לא הולך להיות קל, יהיו מכשולים ומהמורות אבל כפי שפתחנו , להמשיך בפול גז קדימה אל התהום , באמת לא יעזור...


הכתוב הינו טור אישי של יובל הוד, מנהל בכיר באקסנצ'ר ישראל.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
ibm נכנסת גם היא לתחום ה-cloud computing ומודיעה על השקתם של חבילות שירותים בשיטת מחשוב בענן. מה יציעו חבילות אלו? מה הן המשמעויות?האתר הנבחר שלנו להיום מביא מאות טיפים ועצות שיאפשרו לכם לשפר את איכות החיים שלכם בצורה משמעותית. איך הוא עושה זאת?סמסונג משיקה לראשונה בישראל מסרטת וידאו במחיר של 990 ₪ בלבד. אילו תכונות מרשימות נוספות, יחסית למחירה היא מציעה?הבעיהאתם מעוניינים למצוא בטבלת אקסל גדולה את הנתונים הקשורים לנושאים ספיציפיים בלבד, למשל, רק את שמות העובדים שמשכורותיה
IBM נכנסת לענניםDumb Little Man - המדריך לאיש הקטןסמסונג: מסרטת וידיאו ב-990 ש"חסינון מידע מהיר באקסל 2010

  קצר ולעניין
למה ואיך ליישם למידת מכונה?



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב