הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
שבת 19 אוגוסט 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

החיים לאחר לאחר סיום הפרויקט והחיים הקשים מנשוא עם מערכי השרות והתמיכה. מאמר מאת: אבי יבין, מנכ"ל אגינקס. היום שאחרי הפרוייקט
 
היום שאחרי הפרוייקט
החיים לאחר לאחר סיום הפרויקט והחיים הקשים מנשוא עם מערכי השרות והתמיכה. מאמר מאת: אבי יבין, מנכ"ל אגינקס.
09/09/2008

תגיות:  






החלטתי לחרוג ממנהגי ולכתוב מאמר, שהפופולאריות המקצועית שלו לא תהיה, קרוב לוודאי, גבוהה. כפי הנראה, הוא גם יקומם לא מעט גופים וחברות בשוק כנגד אמירותיו. אולם, החלטתי נחושה לא לטאטא דברים מתחת לשטיח.

מבחן השירות והתמיכה

המציאות האמיתית, שבה נתקלים אגינקס ולקוחותיה ב"יום שאחרי", היא אמת כה מרה, שאי אפשר מתוך מעמד של יושר אישי ושל חברה כמונו, שלא להניחה על שולחן הדיונים בשוק התקשורת, כשהיא עטופה ב"נוצות" (ולא כאמת הצרופה). הגיעה העת, לעניות דעתי, לשים את מבחן השירות והתמיכה בראש סדר העדיפויות בבחירת ספק בעולם התקשורת וה- IT, במקום מבחן המחיר.

אתחיל את מאמרי בדוגמא מהשבועות האחרונים:

החלטתי להשתתף בכנס ספקים באחד מהגופים, שיצא למכרז תקשורת גדול ומשמעותי בהיקפיו. המסר שלי החד משמעי לכל החברות שהגיעו לכנס (וכולן חברות מאוד מכובדות מהשוק שלנו) היה המסר הבא:

הבהרתי, שבאופן "ציורי", הפרויקט והצלחתו כמעט ולא יענינו אותנו במענה של החברות. הבהרתי, שהצלחת הפרויקט במועד "גזירת הסרט" והמחיר יהיו גורמים משניים בעיניי. גורמים שהם ברורים מאליהם.

אולם, הבהרתי למציעים שמה שמעניין אותי ואת הארגון הוא "היום שאחרי". זהו יום בו מתחילים:

• מבחני השרות והתמיכה.

• מבחני הזמינות.

• מבחני הסיסמאות של ה-SPOC (או Single Point Of Contact), ושל הקואליציות, שקמות להן חדשות לבקרים. בחיים שלאחר גזירת הסרט יש מימדים אין סופיים של "נפילה בין הכיסאות", שמקורם בגורמי הקואליציות וקבלני המשנה.

• מבחני השינויים והשיפורים, שכוללים אפקטים של "פתיחת המטריה" – מושג שכולנו כה מכירים.

• המבחנים והאפקטים ומקצועיותם של אנשי השרות והתמיכה (כולל במוקדים), מול "התותחים" שהחברה הציגה במהלך המכירה ובמהלך הקמת המערכת בפרויקט ועוד ועוד. אלו אפקטים שקשורים לחיים שוטפים יום יומיים של תמיכה ושרות, שהם תהליכים, שבד"כ אינם בזרקורים של החברות והאינטגרטורים.

מהם שורשי התופעה ולמה אנו מוצאים עצמנו במציאות כזו:

"השורשים" מצויים במיקוד של היצרניות ושל חברות האינטגרציה.

מה קיים במיקוד שלהם:

א. תהליך מכירה מדהים עטוף ב"נוצות" אין ספור, וביח"צנות אין סופית ובסיסמאות ומצגות לרוב. קיימים גם אנשים מצוינים, שמופנים לכך בארגון המציע, כי המבחן האמיתי של מנהלי הארגונים הוא מכירות ומבחני השורות התחתונות של הגידול בעסקים ובמחזורים. זהו מבחנם קצר המועד גם של בעלי המניות והסביבה העסקית שבה הם פועלים.

ב. המיקוד השני הוא המבחן של הצלחת הפרויקט. אני לא מזלזל כמובן במבחן זה והוא חשוב מאין כמוהו. הפרויקט חייב להיות מוצלח! אולם, הוא כאמור לא הערובה להצלחת החיים השגרתיים היום יומיים של כולנו, והמוקד לכך הוא, שעם סיום הפרויקט ו"גזירת הסרט" הפרויקטאלי, המקל של הלקוח מועבר בארגון למי?! כמובן
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

למערך השירות והתמיכה!

וכאן מגיעה האמירה הקשה והמרכזית שלי: זהו המערך הפחות מוערך בארגון (זוהי המציאות הכואבת). זהו המערך עם "הנוצות המרוטות", כי הוא סופג ראשון את התלונות וכעס הלקוחות בחזית הארגון מול הלקוח הזועק והמתלונן. הוא המערך המתוגמל פחות בארגון מכל מערך אחר. מדובר במערך שבו תחלופת כ"א היא הגבוהה ביותר בארגון, והוא המערך שחוסה בצילם של מערכי המכירות ומערכי הפרויקטים שאצל האינטגרטורים והספקים. זהו המערך שבעטיו מגלה הלקוח לאחר כשנה או פחות, שהוא טעה ב"פרטנר" שלו ובחר אולי טכנולוגיה מוצלחת וספק אינטגרטור עם שם ונוכחות שוק מדהימה, אבל עם מערך שירות כושל.

כאן אנו באגינקס באים עם המסר של מאמרי זה וכיד ימינם של הלקוחות:

• הפכו את פירמידת המבחן שלכם בבחירת ספק או טכנולוגיה.

• הגורם הראשון המכריע במציאות כואבת זו הוא לא הטכנולוגיה ולא המחיר!!

• הגורם הוא הנושא של השירות והתמיכה היום יומית השוטפת.

• הגורם המכריע הוא הנושא של היום שאחרי (סיום הפרויקט).

ולשם כך נערכנו באגינקס לסייע ביצירת המבחנים ללקוחותינו בבחירתם את הספקים.כמובן, שאינני מחדש דבר בראייתי זו. אולם, המציאות טופחת שוב ושוב לכולנו על הפנים, גם המציאות של המכרזים ותהליכי קבלת ההחלטות לגבי הספק הטכנולוגיה וכו' [ראו מה המשקולות למחיר –בד"כ 50-80%, והמשקולות לפתרון הטכני כ-30%, במקרה הטוב ].

עם היד על הלב של כולנו, כמה אחוזים נסכים להקצות במבחן הבחירה של הספק למערך השרות והתמיכה שלו? מה יאמרו סמנכ"לי הכספים כאשר אנשי המקצוע ימליצו להם להפחית למינימום את הגורם התחרותי של המחיר? מה יאמרו על המלצות היועצים אם הם יטו את כף המאזניים לבחירת הספק למושגיי הבחינה של "היום שאחרי"?

אני מזמין פה את כולנו לדיון נוקב בהקשר זה, מתוך רצון כן ואמיתי לשנות תמונה זו במציאות הנוכחית שלנו כיום.


אודות אגיניקס תקשורת

חברת אגינקס תקשורת בע"מ הנה חברה רב תחומית למתן שרותי ייעוץ, תכנון, פיקוח, אינטגרציה ושרותי Outsourcing לפרוייקטים בתחומי מיחשוב, Datacom, Telecom, תקשורת סלולארית, אבטחת מידע, בקרה, בטחון ומתח נמוך.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
באינטל משיקים שבבים מיוחדים עבור שרתים, המציעים פחות זיהום לסביבה, פחות זליגה של זרם ופחות חום. כתוצאה מכך, ניתן לחסוך באמצעי קירור ובצריכת החשמל. כמה זה עולה? מיד.האתר של היום הוא מתחם עשיר ומקיף המהווה חלק מאתר about.com, המציע לכם מידע על ניהול. איך מנהלים התאוששות מאסון? האם קורצתם מהחומר הדרוש להיות מנהל? ומה הסודות של המנהלים?lexmark משיקה סדרת מדפסות משולבות חדשה ומציעה לראשונה - חמש שנות אחריות - בשורה של ממש ללקוחות. מהם הדגמים הראשונים בסדרה? איפה ניתן לרכוש אותם? באילו מחירים?פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
אינטל ירוקה: מציעה שבבים חסכונייםניהול כאמנות וכמדעLexmark משיקה סדרת מדפסותהגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
שימושי ה-Mobile analytics



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב