הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שישי 18 אוגוסט 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

הקשר שבין פרוייקט IDM לפתרון ESSO: יואב הורניק, מנכ"ל סמארטסופט. הקשר שבין פרוייקט IDM לפתרון ESSO
 
הקשר שבין פרוייקט IDM לפתרון ESSO
הקשר שבין פרוייקט IDM לפתרון ESSO: יואב הורניק, מנכ"ל סמארטסופט.
04/01/2007

תגיות:  






יותר ויותר ארגונים מחברים בין פרוייקט ניהול זהויות (IDM) לבין יישום Enterprise SSO. ניהול זהויות (IDM) ו-Enterprise SSO הם שני פתרונות שונים לשתי בעיות שונות לחלוטין. הם אמנם משלימים זה את זה ברמה הלוגית, אך אין ביניהם אפילו שמץ של קשר טכנולוגי. לפיכך, ניתן ליישם IDM ללא ESSO, או ESSO ללא IDM.

מסמך זה ידון בחיבור בין הפרוייקטים הללו, השונות ביניהם והסיבות שבגללן כדאי להפרידם זה מזה.

על מנת לבחון את הנושא לעמקו, ראוי לעמוד על ההבדלים בין הפתרונות בקצרה:

IDM (ר"ת Identity Management): ניהול אוכלוסיית המשתמשים ומחזור החיים שלהם בארגון. עד היום, קליטת עובד חדש בארגון היתה מלווה בשרשרת פעולות אדמניסטרטיביות, החל מהגדרתו בספריית המשתמשים (Active Directory, Novell NDS, Sun One וכיו"ב) וכלה בפתיחת חשבונות עבורו בכל יישום הנדרש לעובד לצורך ביצוע תפקידו. לעיתים קרובות נדרש אישור של מנהלים מסויימים לפתיחת חשבון ביישום מסויים, ותהליך האישור בוצע ידנית, במסמכים שנעו הלוך ושוב בארגון. בעת שהעובד עבר תפקיד היה צורך לבצע סגירה ידנית של חשבונותיו שאינם רלוונטיים עוד ופתיחת חשבונות חדשים ביישומים אחרים לפי הצורך. במקרה של עזיבה נדרשה פעילות הסרה ידנית מכל יישום ויישום.

אם נגדיר זאת באופן כללי, פתרון IDM (ניהול זהויות) מפשט את תהליך קליטת העובד בארגון והגדרתו ביישומים בהם הוא רשאי להשתמש, העברתו מקבוצת משתמשים אחת לאחרת בלחיצת כפתור, וסגירתו מכלל היישומים בעת עזיבתו. תהליך זה, כולל גם אישורים (Workflow) ואפשרויות שונות נוספות, ההופכות את הפעולות הידניות של היום לאוטומטיות ופשוטות. למעשה מגדירה המערכת "ספריית על" של כל המשתמשים בארגון, ועל פי מערכת חוקים ותפקידים מוגדרת – מייצרת או מבטלת לכל משתמש חשבונות למערכות בהן הוא מורשה להשתמש.

מערכת IDM גם יוצרת קשר ישיר בין שמות המשתמש ביישומים השונים (שמות לוגיים) לבין זהותו האמיתית (הפיזית) וע"י כך מאפשרת פיקוח וביקורת יעילים יותר (Audit). לדוגמא, אם ישנו חשד שעובד ששמו EliC ביישום CRM ניגש למערכת בשעות חריגות, היום ישנה בעיה לדעת מיהו אותו EliC. מערכת IDM תאפשר לי מיד לדעת כי EliC במערכת ה-CRM הוא אלי כהן ממחלקת כספים היושב בקומה חמישית ומדווח לשמואל דוד ותספק לי עוד שלל פרטים אודותיו.

עם זאת, הטמעת IDM בארגון, עם כל התועלת שהיא מניבה, היא תהליך פרוייקטלי ארוך ולא פשוט כלל וכלל. יש לתכנן היטב פרוייקט IDM, לאפיין את הצרכים והנהלים בצורה זהירה ורק לאחר מכן לעבור לשלב היישום. הטמעת מערכת IDM אורכת בממוצע בין 12 ל-36 חודשים ומערבת מספר גדול של אנשי צוות בפרוייקט.

Enterprise SSO: ראינו, איפוא, שלאחר שהטמענו מערכת ניהול משתמשים, היא מייצרת באופן אוטומטי שמות משתמש וסיסמאות ליישומים הרלוונטיים לכל משתמש חדש או כזה ששינה תפקיד. עם זאת עדיין צריך לפתור את בעיית הניהול השוטף של הסיסמאות ואכיפתן. פתרוןEnterprise ESSO מטפל בכל בעיית הסיסמאות, כולל אכיפה ודיווח.

אז מהי בעצם בעיית הסיסמאות? כל עובד מכיר את הבעיה באופן אישי. ריבוי היישומים איתם אנו עובדים יום יום דורש מאיתנו להזדהות בפני כל יישום בנפרד, בדרך כלל באמצעות שם משתמש וסיסמא. עפ"י מחקרים של גרטנר, פורסטר ואחרים, למשתמש הממוצע יש בין 5 ל-12 סיסמאות שונות. לכן כולנו, כמשתמשים, נאלצים להתמודד עם מספר גדול (וגדל) של סיסמאות. כיוון שקשה לנו להתמודד עם הבעיה, רוב המשתמשים נוטים לרשום את שם המשתמש שלהם וסיסמתם לכל המערכות, ולמעשה חושפים את נתוני הגישה שלהם לכל דורש. יתר על כן, רוב המערכות דורשות מאיתנו לשנות סיסמא אחת לפרק זמן מוגדר (30, 45, 90 יום). מדיניות הסיסמאות של הארגון יוצרת התנגדות מצד המשתמשים למערכת ההרשאות, והעובדים מנסים בכל דרך להקל על עצמם תוך יצירת פרצה במערכות המידע של הארגון.

עד כאן תיארנו את בעיית המשתמשים, אך ישנם עוד צדדים לבעיה. ראשית, אנשי אבטחת המידע אינם יכולים להרשות לעצמם את חשיפת המידע על גבי פתקאות הפזורות על כל צג ומקלדת. שנית, קשה מאד לאכוף את מדיניות אבטחת המידע (כמות תווים מינימאלית ואפיונם, החלפת סיסמאות) שלישית, אין למנהל אבטחת המידע היום את הכלים לדעת באופן מרכזי – מי נגע, באיזה יישום, מתי ומהיכן.

הסובלים האחרונים מהבעיה הם צוותי התמיכה הטכנית. עפ"י מחקרים כ-30% מקריאות השירות למרכזי התמיכה הטכניים בתוך הארגון קשורות בסיסמאות. כשליש מיום העבודה של אנשי התמיכה נסוב סביב איפוס סיסמאות שנשכחו או ננעלו. המחקרים מצביעים על עלות של בין $30 ל-$50 לקריאת שירות.

ובכן, מה עושה פתרון Enterprise Single Sign-On (או ESSO בקיצור)?

1. המשתמש מזדהה רק פעם אחת למחשב שעליו הוא עובד (שם משתמש וסיסמא של Windows). ניתן להשתמש גם באמצעי זיהוי מתקדמים דוגמת כרטיסים חכמים, Tokens, ביומטריה וכיו"ב).

2. המערכת מזינה באופן אוטומטי עבור המשתמש את שם המשתמש שלו וסיסמתו ליישומים השונים (כל יישום והנתונים שלו). המערכת גם תטפל בהחלפת הסיסמאות באופן אוטומטי על פי מדיניות שהוגדרה מראש ע"י צוות אבטחת המידע. למשתמש אין נגיעה בסיסמאות.

3. המערכת מספקת מידע מרכזי (גם היסטורי וגם בזמן אמת) אודות אירועים מסויימים המתרחשים במערכות המידע. לדוגמא, גישה של עובד בין השעות 21:00 ל-06:00 למערכת הנהלת החשבונות היא פעולה חשודה ולכן יש לדווח עליה בזמן אמת. מערכת ESSO מתקדמת תדע לנטר את האירוע ולדווח עליו לאחראי (כולל פרטי המבצע, הזמן, מהיכן
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

בוצע, ועוד). אם כן, מערכת ESSO מקלה על המשתמשים, מעניקה יכולת אכיפה ובקרה לאנשי אבטחת המידע ומצמצמת את הקריאות לתמיכה הטכנית בכ-30%.

אם כן, IDM אינו פותר את בעיית הסיסמאות.


אך כיוון ששני הפתרונות דומים באופיים (זהויות וסיסמאות), למה לא לחברם לפרוייקט אחד?

מנהל אבטחת מידע בארגון גדול בארץ סיפר לי, שכיוון שפרוייקט IDM הוא מורכב, ארוך ובעיקר מאד יקר, אם הוא יחכה ליישומו על מנת ליישם ESSO ארגוני, הוא יפתור את בעיית הסיסמאות בעוד שנתיים. הוא צדק בכל מילה. הטמעת IDM בארגון זהו בהחלט פרויקט ארוך ומייגע. מאידך, הפעלת פתרון ESSO ארגוני, בתנאי שמשתמשים בכלים נכונים, יכולה להעשות בקלות מרובה ובמהירות והיא ממש אנטיתזה למונח פרוייקט. בחירת פתרון ה-ESSO הנכון יכולה לפתור לכם את בעיית הסיסמאות עוד השבוע – אם רק תרצו בכך. אחר כך תטמיעו איזה פתרון IDM שתמצאו לנכון.

שידוכים

ספקי פתרונות IDM רבים ראו שהם פותרים בעיה אחת (ניהול הזהויות) אך נשארים עם בעייה אחרת (סיסמאות). רובם פנו לספקי ESSO על מנת שיוכלו להציע פתרון IDM משולב ESSO.

לכם הלקוחות מציגים את העניין כפרוייקט אחד גדול אך זכרו: ניהול משתמשים (IDM) וניהול סיסמאות (ESSO) הם שני פתרונות שונים לשתי בעיות שונות. הם משלימים זה את זה וקשורים בקשר לוגי זה לזה, אך אינם קשורים זה בזה כלל ועיקר מההיבט הטכנולוגי. ראשית, הפרידו בין פרוייקט IDM ליישום ESSO. מי שאומר לכם שזה פרוייקט אחד מוליך אתכם שולל ומעכב את פתרון בעיית הסיסמאות על מנת למכור פרוייקט IDM יקר וארוך ומבטיח לכם הבטחות שוא.

שנית, השידוך הכפוי בין ספקי IDM לספקי ESSO אינו מבטיח לכם את הפתרון הטוב ביותר. ההיפך, הוא מבטיח שתשתמשו בפתרון ESSO שספק ה-IDM בחר, ולאו דווקא כי הוא הטוב ביותר והמתאים ביותר לצרכי הארגון שלכם אלא בעיקר משיקולים שיווקיים ומסחריים פנימיים שלו. יתרה מזאת, השימוש במוצר OEM מקשה על קבלת תמיכה מיצרן המוצר המקורי ומהווה רגל נוספת בתהליך.

את מי זה מעניין?

כעת נבחן מהי מידת הקריטיות של כל אחד משני הפתרונות, ולמי בארגון הן מועילות.

נתחיל עם IDM: המערכת למעשה מפשטת תהליכים שנעשו עד היום בצורה ידנית על ידי מנהלנים (משאבי אנוש, מנהלי יישומים וכיו"ב), ומאפשרת להם להגדיר ולשנות פרופילים של משתמשים (כגון קליטה, מעבר תפקיד ועזיבה). כמו-כן, מעניק פתרון IDM שליטה טובה יותר לצוות אבטחת המידע. אם כן, ברור לנו שמערכת ה-IDM היא בעיקרה מערכת שמקצרת תהליכים, מקלה על מנהלנים ועל אנשי אבטחת המידע ומעניקה נקודת שליטה וביקורת מרכזית.

נעבור ל-ESSO: מערכת Enterprise Single Sign-On פותרת בעיות לשלושה גורמים: (1) כל המשתמשים בארגון (2) צוות אבטחת המידע (3) צוותי Help Desk.

• הסיסמאות הן אחד הדברים המאוסים ביותר על משתמשי קצה. הם לא מסוגלים לזכור כל כך הרבה שמות משתמש וסיסמאות, ולכן הם רושמים אותן. ככלל, משתמש ללא סיסמאות הוא משתמש שמח ופרודוקטיבי יותר. משתמשים אינם אוהבים להחליף סיסמאות, בוודאי לא כאשר חלה עליהם אכיפה של מורכבות הסיסמא ואי חזרה על סיסמאות קודמות.

• אנשי אבטחת המידע, האמונים על שמירת המידע בארגון, אינם יכולים לשבת בחיבוק ידיים כשפתקאות מודבקות על כל צג ומקלדת וחושפות את הארגון לגניבת מידע החשוף לכל דורש. למעשה, בעוד בעבר ניסינו להגן על המידע הארגוני ע"י סיסמאות, הרי שהיום הסיסמאות הן החוליה החלשה ביותר בשרשרת האבטחה. מערכת ESSO מעלימה לחלוטין את הבעיה ומבטלת את החשש מפני חשיפת סיסמאות. בנוסף, כיוון שכל מהלכי ההזדהות מתבצעים ע"י מערכת ה-ESSO, ניתן לדווח מיידית על אירועים חריגים (כגון שימוש בשעות חריגות, כשלון בכניסה לרשת וכיו"ב), וכן לקבל דוחות מפורטים אודות השימוש ביישומים (מי ניגש, לאיזה יישום, מתי, מהיכן וכיו"ב).

• נציגי התמיכה שלכם בודאי יוכלו לספר לכם, כי חלק נכבד מקריאות השירות המגיעות אליהם מידי יום קשורות בסיסמאות. לפי גרטנר, פורסטר ואחרים, כ-30% מקריאות השירות ל-Help Desk קשורות בסיסמאות. פתרון ESSO יחסוך שיעור של 30% מקריאות השירות בארגון.

לסיכום, ניתן לראות בבירור כי נושא הסיסמאות הוא חוצה ארגון ומשפיע על כל המשתמשים, מהמנכ"ל ועד אחרון המשתמשים, על אנשי אבטחת המידע הנמצאים כיום בבעיה אמיתית המאפשרת חשיפת מידע, ועל צוותי התמיכה, העסוקים בחלק נכבד מזמנם בטיפול בסיסמאות שנשכחו או ננעלו.

הטמעת פתרון ניהול זהויות היא חשובה, אך פותרת בעיה אדמניסטרטיבית ברובה ומשך הזמן הדרוש להטמעת הפתרון הוא ארוך מאד (12-36 חודשים בממוצע). פתרונות אלו הם בסיכון גבוה מבחינת סיכויי הצלחתם בארגון, ומחירם גבוה ביותר הן בהיבט המוצר המוצע והן בהיבט הפרוייקט הכולל.

לעומת זאת, Enterprise SSO מספק פתרון אופרטיבי, כלל ארגוני. מדובר ב"זכיה מהירה" שכן תוך פרק זמן קצר מאד (ימים) ניתן למגר לחלוטין את בעיית הסיסמאות והחזר ההשקעה מתחיל מיידית. זהו אחד הפתרונות היחידים בתחום אבטחת המידע המעניק יתרונות הן למשתמשים, הן לצוות אבטחת המידע והן לאנשי התמיכה הטכנית.


אודות סמארטסופט

סמארטסופט היא נציגת חברת Imprivata בישראל ומתמחה ביישום מערכות Enterprise Single Sign On, מערכות הזדהות חזקה ו – 2 Factor Authentication מבוסס ביומטריה, כרטיסים חכמים, כרטיסי קרבה, Tokens וכיו"ב. החברה מכרה בשנה האחרונה כ-40,000 רשיונות מפתרון ה-ESSO של Imprivata ללקוחות בינוניים וגדולים בישראל.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
שבבים מפלסטיק במקום סיליקון הצליחה ליצור לראשונה מעבדת קבנדיש למחקר בפיזיקה שבאוניברסיטת קיימברידג`. פריצת דרך  זו תיכנס לשימוש תעשייתי בקרוב.virtualtourist.com - פורטל טיולים  עבור תיירים ומטיילים. האתר מספק מדריכי טיולים, מידע על מלונות, אטרקציות, מקומות טיול מומלצים ועוד. כיצד לחסוך דרך האתר משמעותית בהוצאות הטיול? האם ניתן למצוא בו גם מידע על מקומות טיול בישראל? מה אומרים גולשים על המקומות המסוקרים בו?מחברים מתואמי scsi פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
שבבים מפלסטיק במקום סיליקון?מדריך טיוליםמחברי SCSI מאיציםהגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
שימושי ה-Mobile analytics



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב