הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שישי 24 נובמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

כיצד להדריך עובדים בארגונים לעבודה יומיומית עם מערכות ממוחשבות. מאת: דני שור , סמנכ"ל תפעול בחברת SmartIT. 
 הדרכה לעבודה עם המחשוב
 
הדרכה לעבודה עם המחשוב
כיצד להדריך עובדים בארגונים לעבודה יומיומית עם מערכות ממוחשבות. מאת: דני שור , סמנכ"ל תפעול בחברת SmartIT.
18/03/2008

תגיות:  






בשנים האחרונות מרבית הארגונים הגיעו לתובנה כי הכנסת מערכות מחשוב לניהול התהליכים השונים בארגון תביא ליעילות, ליכולת לתעד כל פעולה, תאפשרנה מתן תשובות מדויקות ומענה לנושאים רבים וזאת במהירות רבה יותר. כתוצאה מכך, כבר ברור לכולם כי ארגונים יחסכו זמן ומשאבים רבים... אבל מה עושים כאשר אנשי הארגון המכניס מערכת ממוחשבת (או טכנולוגיה) חדשה אינם מורגלים בעבודה שכזו, או אפילו בעבודה עם מחשב בכלל..?

אמנם בעוד 2 עשורים לערך נעמוד במצב שונה לחלוטין: מירב העובדים יהיו כאלה ש"גדלו" יחד עם מחשבים, והגישה שלהם למחשבים תהיה טבעית. עוד 30 שנה יראה מוזר לאנשים כיצד בעבר עבדו ללא עזרת מחשבים... עד שנגיע לנקודה הזו, יש לא מעט ארגונים אשר אנשיהם אינם מורגלים בעבודה עם מחשב.

ניתן לעמוד על מספר סיבות לכך:

• ארגון Low-Tech - כזה שעבודתו היומיומית אינה מצריכה שימוש במערכות מידע ובתקשורת אלקטרונית.

• תפקידים ספציפיים של אנשים אשר אינם נזקקים כלל למחשבים / שימוש קל בלבד.

• פחד של אנשים מפני הטכנולוגיה וה-"לא ידוע"...

• תרבות ארגונית אשר אינה מחייבת עבודה ממחושבת.

על מנת להתמודד עם הכנסה והטמעת טכנולוגיות לארגונים, אשר אינם מורגלים בעבודה עם מחשב, ישנם כמה שלבים:

• שיווק מקדים – המטרה היא לגרום למשתמש הקצה בארגון לחכות בקוצר רוח להתקנת המערכת ותחילת שימוש בה. על מנת שינחל הצלחה מירבית, על התהליך להתבצע בתמיכה ועידוד למן המנהלים הישירים של העובדים ועד להנהלה הבכירה. במהלך התקופה שלפני הכנסת המערכת יש לשווקה ולהדגיש כמה תעזור לעבודה השוטפת. במקרים רבים ארגונים משתמשים במערכת החדשה ע"מ למדוד ביצועי עובדים ולתמרץ אותם בהתאם לביצועיהם.

• תהליך אפיון מקדים של צרכי העובדים והתאמה של התכנים במדויק לכל אוכלוסיה ואוכלוסיה – העובד חייב להרגיש כי התכנים הנלמדים נוגעים ישירות אליו ולעבודתו היומית. ברגע שעובד יחוש כי החומר הנלמד אינו רלבנטי עבורו, הוא יאבד קשב במהירות ומשם הדרך קצרה לאנטיגוניזציה מן המערכת "הגדולה והמסובכת...".

• היכרות של המדריכים עם תהליכי העבודה הישנים והחדשים של כל עובד ועובד – על מנת להסביר לעובד כיצד הדרך החדשה מקבילה (וברוב המקרים מקצרת)
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

את דרכי העבודה הישנות. במקרים רבים בנקודה זו מצליחים לרתום את העובד לטובת המערכת (והארגון), כאשר מבין "מה יוצא לי מזה".

• הדרכות פרונטאליות בשילוב תרגול – התרגול הינו בעל חשיבות עליונה, על מנת שיוכל העובד להתנסות בעבודה עם המערכת ולהתחיל ללמוד אותה "דרך האצבעות". הדרכה פרונטאלית בלבד, בייחוד לעובדים ללא רקע במחשבים, מחטיאה את המטרה שכן לאחר חזרת העובד לעמדת העבודה רוב החומר הנלמד נשכח.

• הטמעות אישיות – כאשר מטמיע מיומן מגיע לשולחן עבודה של עובד המתמודד עם מערכת חדשה, ביכולתו לזהות את הקשיים האישיים שלו ולהעלות אותו על דרך המלך. פעמים רבות לאחר הכוונה אישית בנקודות בהם העובד התקשה והמטמיע עזר, מרגיש העובד ש"השד לא כזה נורא..."

• נאמנים – עובדי הארגון אשר מפיצים בין חבריהם לעבודה כמה התוכנה עזרה להם... – "יוסי, לא תאמין כמה זמן עבודה עם התוכנה החדשה חוסכת.." ברגע שעובד מקבל פידבק שכזה מן העובד שלידו, ערך המערכת בעינו עולה מכיוון שהוא נוכח שניתן לעבוד בה ואף לצאת נשכרים. עניין נוסף הוא – "אם מוטי הצליח לעבוד עם התוכנה, אני בטח יכול".

• חומרים כתובים ומתומצתים - עזרי הדרכה – במהלך ההדרכה וההטמעה האישית מפנה המדריך לחומרי הדרכה מתומצתים (כרטסת אזכור מהיר/תזכורון) אשר בהם מצוי המידע השימושי על רוב הפקודות השכיחות בהן יתקל העובד בעבודתו. על ידי הפניה זו "משמיש" המדריך את עזר ההדרכה, והעובד יודע שבמידה ושכח דבר מה יוכל לגשת לעזר ולמצוא את מבוקשו.

לסיכום

במידה וארגון מודע לרמת כישוריהם של עובדיו ונערך בהתאם, ניתן להטמיע כל מערכת, פשוטה כסבוכה, וזאת ע"י השקעה מתאימה וממוקדת בנכס הארגוני החשוב ביותר – המשאב האנושי.


אודות smartIT

סמארט איי.טי. היא חברה המתמחה בפיתוח ובמתן פתרונות ושרותי טכנולוגיות מידע כוללים (Information Technology). לחברה מגוון רב של התמחויות הניתנות ליישום בכל שלב במחזור החיים של פיתוח מוצר, הן באתר הלקוח(Outsourcing) הן באתר החברה המפתחת. סמארט איי.טי. נמצאת בקידמת הטכנולוגיה ומתוקף זאת צוברת ידע מעמיק מיקצועי ועדכני במוצרים ופלטפורמות פיתוח הקיימות בשוק.



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
מחקר חדש מוצא כי האינטרנט השפיעה על העיתונות, אם כי בדרכים שונות ממה שציפו. האם האינטרנט המעודדת דמוקרטיה דווקא פוגעת במגוון הדעות? מחקר מעניין וחדשני מסביר את המצב.אתר ה-co.ils zone הוא רשת חברתית עבור תעשיית האינטרנט. כך תוכלו לשוחח עם אנשים מובילים בתעשייה, ליצור קשרים חשובים, ולהחליף דעות. אז מה באמת קורה מאחורי הקלעים של תעשיית האינטרנט?סימנטק מסייעת לארגונים בהתאוששות מאסונות עם backup exec system recovery 8, המספקת הגנה על אתרים מרוחקים, יכולות שחזור מהירות של קבצים בודדים, שילוב של מוצרים מרובים. פריצות מוצלחות לאתרי ה-cia, המוסד ושירות הביון הבריטי (mi6) הוכיחו שאין אתר חסין. משיקולי מגבלות תקציב וידע, קשה ואולי ג
האינטרנט משפיעה על העיתונותרשת חברתיתסימנטק מציעה התאוששות מאסוןהגנה על אתר הארגון

  קצר ולעניין
מניעת הונאות ומעילות



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב