הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שלישי 26 ספטמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  הבמה המקצועית

מאת: עומר קפלן, סמנכ"ל השיווק של חברת A-2-Z לשיווק בינלאומי באינטרנט ושותף בפיתוח הקורס האינטרנט כפלטפורמה שיווקית במכללת הי-טק. שיווק באינטרנט: ##מאזן הסיכון בין המפרסם למדיום
 
שיווק באינטרנט: מאזן הסיכון בין המפרסם למדיום
מאת: עומר קפלן, סמנכ"ל השיווק של חברת A-2-Z לשיווק בינלאומי באינטרנט ושותף בפיתוח הקורס האינטרנט כפלטפורמה שיווקית במכללת הי-טק.
31/12/2007

תגיות:  






בתחילת דרכו של הפרסום באינטרנט, המודלים לתשלום עבור פרסום ברשת, היו דומים לאלה שהיו נהוגים בפרסום מחוץ לרשת. מודל התשלום העיקרי היה ה- CPM - Cost Per Mille impressions או בעברית: עלות עבור 1000 חשיפות. כלומר, התשלום למדיום נגזר ממספר הפעמים שבהן נחשף הפרסום לעינו של גולש, ללא תלות בכמות ההקלקות של הגולש על הפרסומת, או בכל פעולה אחרת שנבעה מן החשיפה לפרסום. במילים אחרות, המפרסם נשא בכל הסיכון, בלי שתינתן לו ערובה כלשהי להצלחת הפרסום.

המדיום לא נטל כל סיכון ונהנה מתשלום מובטח. גם היום, אתרים רבים ומדיה שונים הזוכים לפרסום גבוה אצלם, מתירים לעצמם להעמיס את כל הסיכון על גבו של המפרסם ובכך להבטיח את הכנסתם. בפורטלים המרכזיים בישראל וכן ברחבי בעולם, נוקטים לעתים במודל שהוא אף יותר דרקוני כלפי המפרסם. לכן, לחברות שבידיהן תקציבי פרסום קטנים יחסית והן בעלות כיס עמוק פחות, מומלץ לבחור באפיקי שיווק אחרים, ובכך להגדיל את הסיכויים להחזר ההשקעה ואף לרווחים בטווח הקצר. עבור כל אפיק ומודל פרסום באינטרנט חלוקת הסיכון היא שונה, ויש להתאימה למטרות החברה.

CPD או Cost Per Day - המפרסם נושא בסיכון

הכוונה אינה בהכרח לחישוב תשלום על בסיס יומי, אלא לעלות שנגזרת מתקופה פרסום כלשהי המוסכמת על הצדדים. גם כאן, ממש כמו בטלוויזיה, תחשיב העלות לפרסום יהיה בהתאם למשך הזמן שבו הפרסום נמצא באוויר, בלי שום קשר לרמת החשיפה שלו בפועל. חשוב לציין כי מודל זה, למרות שאינו מבוסס תוצאה כלל, עשוי להיות יעיל במקרים מסוימים, היות שברוב המקרים הוא פונה למפרסמים גדולים שמטרתם היא בעיקר מיתוג. מפרסמים אלה רואים חשיבות אסטרטגית גדולה בעצם ההופעה שלהם באתרים המבוקשים ביותר.

מודל תשלום עבור הקלקה - חלוקת הסיכון

במסגרת מודל תשלום זה, גם המפרסם וגם מדיום הפרסום נוטלים יחדיו בסיכון מסוים. בהתאם למודל ה- Cost Per Click (או CPC) ובעברית: עלות עבור הקלקה – המפרסם אינו משלם בהתאם ליחידות החשיפה, אלא רק בהתאם ליחידות ההקלקה. יחידת תשלום תימנה רק כשהגולש מקליק בפועל על המודעה ומגיע לאתר המבוקש. במודל זה הסיכון מתחלק בין המפרסם למדיום הפרסום, שכן במקרה שלא יימנו הקלקות כלשהן, על המודעות, לא ירוויח מדיום הפרסום אפילו שקל אחד. המפרסם, מצדו, נוטל אף הוא סיכון, משום שלמרות שהתשלום הוא עבור הקלקה בלבד, עדיין אין כל ערובה לכך שהמבקר לאחר שהקליק והגיע לאתר, ימשיך עוד שלב אחד ויבצע את פעולת הקנייה הרצויה.

מנועי החיפוש ובראשם גוגל, הפכו את מודל התשלום עבור הקלקה למודל השולט היום בשיווק באינטרנט. כמעט כל מנועי החיפוש המציעים פרסום במודעות ממומנות עובדים בעיקר במסגרת מודל תשלום זה. שלוש תוכניות הפרסום המובילות בעולם, במודל ה- CPC
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

הן תוכנית הפרסום של גוגל ( Google Adwords), תוכנית הפרסום של Yahoo, ותוכנית הפרסום של MSN Adcenter .

מודל התשלום עבור פעולה - הסיכון על המדיה

לפי מודל זה רוב הסיכון מושת על מדיום הפרסום ולמפרסם כמעט ואין מה להפסיד. יחידת התשלום המחייבת את המפרסם יכולה להיות כל פעולה שעליה יסכימו הצדדים. ברוב המקרים מדובר בפעולות כגון הורדת קובץ מסוים, מילוי טופס לידים ועד מכירה ממשית באתר. מודל זה יצטייר אולי כאידיאלי למפרסם, אולם יש לזכור כי רוב המדיה הפרסומיים הנחשבים, לא יאפשרו פרסום לפי במודל זה, אלא אם מדובר בתקציבי פרסום גדולים מאוד העומדים לרשות הלקוח.

תוכנית השותפים

בשל העובדה כי רוב המדיה הפרסומיים לא מסכימים לעבוד לפי מודל ה- CPA , הדרך הטובה ביותר לעבוד בשיטה זו היא דרך תוכנית השותפים ( Affiliate program ). הרעיון בבסיס תוכנית זו פשוט ודומה לעיקרון המנחה גיוס אנשי מכירות המתוגמלים לפי עמלה. לפי מודל זה, אתרים שונים מפיצים פרסום המפנה לאתרים אחרים, ומקבלים תשלום (בדרך כלל אחוז מסוים מהמכירה) רק במידה שהפעולה המוסכמת התבצעה. איך מוצאים שותפים שימכרו את המוצר שלנו? קיימות שתי אפשרויות מרכזיות : הראשונה, הקמה וניהול של תוכנית שותפים באתר עצמו. אפשרות שנייה היא פנייה לתוכניות שותפים קיימות שתפקידן לחבר בין המפרסם לשותפים שיפרסמו אותו ולספק פיתרון טכנולוגי המאפשר מעקב אחר התוצאות שמניב כל אחד מהשותפים.

מה חשוב להבין כשמתחילים בשיווק באינטרנט

כאשר עומדים להיכנס אל עולם השיווק באינטרנט, חשוב מאוד לא לקנות חתול בשק אלא להכיר ולהבין את העקרונות הבסיסיים של המודלים השונים. חשוב לפקוח עין ובעיקר להיות מודעים לסיכונים הקיימים במודלים השונים ולמשמעותם. לפני שפותחים את הארנק לצורך השקעה נכבדה בתקציבי פרסום יש לדעת כי באינטרנט, שלא כמו באפיקי הפרסום המסורתיים, אין זה מכורח המציאות שהמפרסם יהיה היחיד שיישא בסיכונים. יש לזכור כי בה במידה שמדיום הפרסום דורש מן המפרסם כי יישא בסיכון, כך יכול המפרסם לדרוש עלות אטרקטיבית יותר בעבור הפרסום. הכוונה היא לא לצייר תמונה ורודה, לפיה ניתן לפרסם באינטרנט בלא ליטול סיכונים כלכליים כלשהם, אך כמו בכל תחום יש למצוא את האיזון הנכון. הדרך האמיתית להצלחה מתחילה במדידת יעילות האפיקים השונים, נמשכת בבחירה באפיקים המובילים ומסתכמת בסופו של יום בהתמדה באפיק השיווק בעל החזר ההשקעה הגבוה ביותר.


אודות A-2-Z

חברת A-2-Z , הוקמה ע"י אלון זכאי העוסק מזה 15 שנה בתחום השיווק הבינלאומי. משנת 2002 מתמקדת החברה בשיווק באינטרנט בהתמחות בנישת השיווק הבינלאומי באינטרנט. הידע השיווקי המעמיק והניסיון הרב בפרויקטים בינלאומיים הם סוד ההצלחה שלנו והם ההופכים אותנו לחברה המובילה בישראל בתחום השיווק הבינלאומי באינטרנט .



  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בבמה המקצועית
התפרסם ב-25/12התפרסם ב-11/12התפרסם ב-5/12 לריכוז הארכיונים
מהפכת הרשתות החברתיות הגיעה לארגוניםפשיעה מקוונת והעולם האמיתישימור המותג על גבי מוצרי תוכנה לארכיון הבמה המקצועית

  פרסום בטקסט

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
ב-aol הודיעו כי יפסיקו את שירותי התמיכה בדפדפן האינטרנט נטסקייפ. איך יורדים מ-90% נתח שוק לפחות מ-1%? ומה `אשמה` חלונות?אתר livecity מאפשר לך לפתוח אתר אינטרנט מקצועי משלך בקלות ובמחיר נמוך. כמה זה עולה? מה כולל האתר שמציעים ב-livecity? ומה עושים אם מתחרטים?בחברת f5 הודיעו על application delivery network, המיועדת לאספקה מוצלחת של יישומי מיקרוסופט. לאיזה יישומים מתאים הפתרון? ואיך ניתן לחסוך זמנים בעד 33%?אם נושא ההיגיינה מאוד חשוב לכם ואתם גם אוהבים חידושים טכנולוגיים, המוצר שבקישור הבא הוא בשבילכם. מדובר במתקן סבון מיוחד
אומרים שלום ל-NetscapeLiveCity - לייב סיטיF5 מציגה: Application Ready Networkרוצה מתקן סבון אוטומטי?

  קצר ולעניין
ביג דאטה ואנליטיקה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב