ברוך גינדין - מנכ"ל גרטנר המזה"ת - "מקצוע המנמ"ר הולך ונהיה מורכב בכל שנה, ואתם מוכרחים להתבסס על ידע עולמי. אי אפשר להמציא את הגלגל מחדש, ולכן כדאי מאוד להשקיע הרבה בהשתלמויות למנהלים, בייעוץ מכל הסוגים וכן הלאה. אחרת, קשה מאוד לשרוד. היקף הטעות יכול להתבטא לעתים בעשרות מיליוני דולרים."
15/07/2005
תגיות:
מהו היעד העיקרי שהחברה שלך מכוונת אליו?
היעד הוא שהידע, הקטנת הסיכונים והחזון האסטרטגי יגיעו לכל משתמש מדרג הביניים ומעלה, לכל חברת סטרט-אפ, לכל חברת השקעות ומשרד ממשלתי. מהם היתרונות הכלכליים המשמעותיים שיפיקו ארגונים שיישמו את החזון שלכם?
ישנם מאות מקרים של חסכון או הצלה או טיוב תהליכים בארץ, בעקבות הייעוץ שלנו. חשוב לזכור, כי ארגוני IT משרתים יעד אסטרטגי של הארגון וללא תכנון אסטרטגי לא ניתן למלא יעדים אלה. עם הידע המצטבר, ניתן להקטין את מספר הכשלונות בצורה דרסטית ולהעצים הצלחות. לדוגמא - אם יש טכנולוגיה בסוף דרכה, חשוב לדעת זאת ולא להמשיך להשקיע בה. איזה דברים היית ממליץ למנהלי המחשוב ליישם באופן מעשי, בהתבסס על החזון של החברה שלך?
לפני המיתון שהיה בשנים 2000 ו-2001, ראינו תחלופת CIO אדירה. להערכתנו - הרבה יותר ממה שנדרש באופן אובייקטיבי, מאחר והם נתפשו (שלא בצדק) על ידי ההנהלות ככאלה שלא הגיעו להישגים המצופים. ישנו פער אדיר בין הציפיות מהטכנולוגיה לבין מה שניתן לבצע בפועל. לפחות שליש מה-CIO, נמצאים במצוקה של מלחמה מתמדת על תקציבים, אמון, מעמד ויכולת להשפיע על הביזנס. בנושא זה, אנו מציעים תוכנית מיוחדת, המיועדת לגשר על הפערים בין ה-CIO להנהלות. התכנית כוללת 200 CIO מובילים בעולם ואחת מהמסקנות העיקריות, היא שה-CIO צריך להיות יוזם של הזדמנויות עסקיות, יותר מאשר ספק BackOffice הנותן רק שרותים הכרחיים. מהם יתרונותיהם היחסיים של השרותים שלכם, לעומת שרותים מתחרים?
1. אנחנו בין הגופים היחידם בעולם שהם לגמרי בלתי תלויים ואינם מעורבים בשום פרוייקטי ביצוע. אין איש בחברה שהוא אינטרסנט מתחום התעשייה והחברה גדולה דיה, בכדי ששום לקוח בודד לא יוכל ללחוץ עליה.
2. המחקר היזום כל כך יקר, שמעטים יכולים לעמוד בו. דוגמא אחרונה היא הטמעת מטה-גרופ לתוך גרטנר (אתה משקיע המון במחקר, בו אינך יודע כמה לקוחות
ישתמשו). בנוסף, החוקר הוא אדם שנתפס כגורו של התעשיה. מדובר באנשים מובילים בעבר וחוקרים כיום, אשר מתמחים בתחומים מוגדרים (ישנו הבדל בין אנליסט לבין מה שניתן לכנות ג'נרליסט). אלה אנשים יקרים בצורה בלתי רגילה. עקב כל זאת, קשה לשרוד בתחום ללא בסיס לקוחות ענק ובסיס אנליסטים ענק.
3. שולי הקליעה שלנו בחיזוי נושאים רחבים הם 96% ובנושאים צרים יותר 84% - 87%. הדבר נובע גם מכך שיש לנו ראיה רחבה (עולמית).
4. עצם הגודל שלנו, מדבר בעד עצמו, ואומר משהו על נכונות הארגונים כיום לרכוש ייעוץ כזה, שאינו זול. "אנשים מצביעים דרך הארנק", וכמעט שאין ארגון גדול ומורכב בארץ שאינו לקוח שלנו. יש לך במה להעביר מסר חופשי למרבית מקבלי החלטות המחשוב של מדינת ישראל, במספר שורות. מה תרצה לומר להם?
מקצוע המנמ"ר הולך ונהיה מורכב בכל שנה, ואתם מוכרחים להתבסס על ידע עולמי. אי אפשר להמציא את הגלגל מחדש, כדאי מאוד להשקיע ולהגיע לידע משותף עם עמיתים בעולם ועם מומחים עולמיים, בייעוץ מכל הסוגים וכן הלאה. אחרת, קשה מאוד לשרוד. פרטים ביוגרפיים
בעל תואר ראשון בכלכלה, לימודי תואר שני במערכות מידע ומנהל עסקים ושלוש שנים של הוראה באוניברסיטה בבית ספר למנהל עסקים. עבד במכון וייצמן, בחברות תוכנה פרטיות, כמנהל ניתוח מערכות ולאחר מכן כמנהל שיווק ב-NCR, הקים את אלביט שיווק ישראל (האזרחי), ועבד 7 שנים באלביט. לאחר מכן הקים ביחד עם חברת "כלל" את "קומסט", שהפכה במשך השנים למרכז גרטנר למזה"ת.
גרטנר היא חברת מחקר הפועלת כעשרים שנה. החברה עוסקת בכ-450 תחומים גנריים, המכסים את כל ספקטרום ה-ICT (Information & Communication Technology). לרשותה כ-1200 אנליסטים ויועצים במעל 80 אתרים בעולם. המרכז בישראל נחשב כמוביל עולמי בהישגיו.
מנמ''רים של ארגונים בינוניים וגדולים שמעוניינים להתראיין במסגרת מדור זה, מוזמנים לפנות לעורך.
לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של
קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.
מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.
אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו.
אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור.
תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.