מערכת pCon - אפל הציגה השבוע את הגרסה הרביעית למכשיר ה-iPhone הפופולארי שלה והיא ממשיכה להעצים את הבאזז סביב המכשיר. כיצד תשפיע הגרסה החדשה על ארגונים? על מה כדאי לחשוב ולמה כדאי להיערך?
ה-iPhone 4 נמצא כבר ממש מעבר לפינה. אפל הציגה השבוע את המכשיר במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה שנערך בסן פרנסיסקו והודיעה כי הוא ישוחרר לציבור הרחב ב-24 ביוני בחמש מדינות שונות הכוללות את: ארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה ויפן. קצת מאוחר יותר מתכננת החברה להשיק את המכשיר בשאר מדינות העולם, כולל ישראל. הערכות מדברות כי המכשיר יהיה זמין בארץ ברבעון הרביעי השנה.
מה הם המאפיינים החדשים של המכשיר?
בשונה מההשקה הקודמת, ההשקה הנוכחית של המכשיר לא לוותה בהפתעה של ממש, וזאת, בין השאר, משום שאפקט ההפתעה נהרס בעקבות גניבת המכשיר החדש כמה שבועות קודם לכן מידי אחד מהעובדים של אפל והעברת הפרטים עליו לכלי התקשורת. יחד עם זאת, לא מדובר בנזק משמעותי למערך השיווק, והאנליסטים צופים גם לגרסה הזו הצלחה גדולה.
iPhone 4 מגיע עם לא פחות מ-100 מאפיינים חדשים. אילו כוללים בין השאר, שיפור איכות התמונה פי 4 ביחס לגרסה הקודמת, שדרוג למצלמה הדיגיטלית, אשר מגיעה כעת עם רזולוציה של 5MP (לעומת 3.2 בגרסה הקודמת) ועם תמיכה בצילום HD, תוספת של מצלמה קדמית, אשר לא הייתה בגרסה הקודמת, זמן סוללה ארוך יותר, המספק עד 7 שעות שיחה, שילדה חזקה יותר מפלדת אלחלד, ציפוי זכוכית המונע שריטות ועוד.
iPhone 4 עונה גם על כמה מהחסרונות של הגרסאות הקודמות. כך למשל, המכשיר, תומך כעת בביצוע שיחות וידיאו ומציע לראשונה גם יכולות מולטי טאסקינג (הפעלת מספר יישומים במקביל) באמצעות מערכת ההפעלה החדשה שלו. בנוסף, המכשיר מספק תמיכה בסטנדרט N החדש של רשתות ה-Wi-Fi.
כל אלו עושים אותו למכשיר נחשק יותר ולכן מספר המשתמשים בו, צפוי להראות צמיחה משמעותית.
מה הם החסרונות?
יחד עם היתרונות הרבים של הגרסה החדשה, נציין כי יש עדיין מספר בעיות עם המכשיר החדש שעדיין לא נפתרו. כך למשל, ניתן, בשלב זה, לבצע שיחות וידיאו רק דרך רשתות Wi-Fi ולא רשתות סלולאריות. בעיה אחרת, אשר הייתה גם בגרסאות קודמות של המכשיר ועוד לא נפתרה, היא חוסר התמיכה של המכשיר בטכנולוגיית פלאש, בה משתמשים הרבה אתרים באינטרנט.
עוד כדאי לשים לב שעטיפת הזכוכית של המכשיר אמנם מגינה טוב יותר משריטות, אך מצד שני, היא עלולה להישבר בשימוש לא זהיר. אם נזכור את עלויות הביטוח הגבוהות יחסית והבעיתיות בתיקון מכשירים מסוג זה, מדובר בנקודה שמפריעה ללא מעט משתמשים.
מה ההשלכות לגבי ארגונים?
AT&T, אחת מחברות התקשורת הבולטות כיום בארצות הברית, טוענת כי כבר כיום עובדים רבים בארגונים משתמשים באייפון. לדבריה, ארבעה מכול עשרה מכשירי אייפון שהיא מוכרת, נמכרים כיום למשתמשים עסקיים. השקת ה- iPhone 4 צפויה להאיץ את המגמה הזו עוד יותר, גם בישראל. המגמה הזו מציבה כמה אתגרים למנהלי ה-IT. בו זמנית יש בה גם הזדמנויות חדשות, למי שישכיל ליישם את יתרונות המכשיר.
האתגרים וההזדמנויות
בין האתגרים וההזדמנויות הללו ניתן לראות את האתגרים הבאים:
• אבטחה - אחת הבעיות הבולטות בכל הקשור לשימוש במכשירי טלפון חכמים בארגון. קשה יותר לפקח עליהם ועל המידע העובר דרכם מצד אחד, ומצד שני קל ומפתה לגנוב אותם ואת המידע שנמצא בהם. העובדים מסתובבים איתם גם מחוץ לגבולות הארגון, מה שמוסיף על הסכנה.
• פרודוקטיביות העובדים - מכשיר האייפון מציע מגוון רחב מאוד של אפליקציות, כולל יישומים חברתיים, משחקים, יישומי
מידע ועוד. אפליקציות אלו עלולות לגרום לביזבוז חלק מהזמן של העובדים ולפגוע בפרודוקטיביות שלהם. מצד שני, בחירת אפליקציות שרלוונטיות לארגון והטמעה חכמה ומושכלת שלהן, יוכלו דווקא לשפר את הפרודוקטיביות.
• השפעה על רשתות Wi-Fi - האייפון החדש מאפשר לקיים שיחות וידאו כמו גם לצפות בסרטוני וידאו, דרך רשת ה-Wi-Fi. המצאות מספר רב של מכשירים בידי עובדים רבים שיעשו שימוש ביישומים אלה, יכולה להעמיס על הרשת הארגונית ולפגוע בתפקודה השוטף.
• מחשוב ענן - הוא אחד התחומים שיכול לקבל דחיפה חזקה מכניסתם הסמארטפונים לארגון. מחשוב ענן מספק גישה למקורות מידע גדולים הרבה יותר ממה שיכול לאחסן המכשיר הנייד ולמשאבי מחשוב חזקים יותר מבלי להקשות על ביצועי המכשיר. בנוסף לכך, מאחר והמידע והשירותים מאוחסנים על מקור חיצוני ולא על המכשיר עצמו, קל יותר להגן עליהם.
• גמישות וניידות - אחד היתרונות הגדולים של הסמרטפונים הוא האפשרות לגשת דרכם למידע ברשת בקלות ומכול מקום. עובדים יכולים לגשת אל המידע מכל מקום בעולם מבלי להידרש לסחוב עימם מחשב נייד. הדבר יכול להגביר את יכולות העבודה הניידת של העובדים.
• שימוש באפליקציות ושיפור השירות ללקוח - יצירת אפליקציות ייעודיות למכשיר הסמארטפון יכולות להועיל לארגון, ובמיוחד לשיפור הקשר עם הלקוח. אפליקציות כאלו יכולות למשל, לתת ללקוח גישה קלה לפרטים רלוונטיים, דרך המכשיר (למשל אפליקציה שמאפשרת ללקוח לבדוק את חשבון העו"ש שלו בבנק) או לאפשר לו לבצע פעולות שונות (למשל, רכישה של שירותים חדשים).
מה בשורה התחתונה?
מכשירי האייפון הם במידה רבה מחשבים לכל דבר, ובוודאי שזה המצב ביחס לדור הרביעי. במקביל הם הולכים ונכנסים לארגונים במספרים גדולים יותר ויותר וכדאי לחשוב ולהיערך לכך מבעוד מועד.
בין היתר אנו ממליצים להתייחס לנקודות הבאות:
• איך נערכים להיבטי האבטחה? - למי נותנים גישה לרשת? מה קורה במקרה של אובדן מכשיר?
• איך נערכים להיבטי התחזוקה? - מי תומך במכשיר בהיבטים שקשורים לארגון, ובמיוחד במקרים במקרה של מכשיר שנרכש על ידי העובדים?
• מי ואיך דואגים למידע? - לגיבוי, אי-זליגה, מקרים של אובדן מכשיר? אולי להצפנה?
• השפעות על הרשת הארגונית - איך תבוא לידי ביטוי הכניסה לרשת הארגונית? מי נותן ומפקח על הסיסמאות? מה יקרה במקרה של העמסת הרשת?
• בקרה שליטה - איך מבקרים מה קורה? למי יש נגישות למה? איך שולטים במכשירים האלה ובמיוחד כשמדובר במכשירים פרטיים של עובדים?
• מינוף המכשיר לתועלת הארגון - כיצד ניתן למנף את היכולות הרבות של המכשיר לצד תפוצתו הרחבה, הן ביישום פנים ארגוני והן מול לקוחות חיצוניים של הארגון שיחזיקו במכשיר זה?
כל השאלות האלה הן רק דוגמאות אחדות מתוך שורה של שאלות, שכדאי לדעתנו לכל מנהל מידע לשאול את עצמו. לא לכולן יש מענה ברור, מצד שני "הבום" הגדול יגיע רק עוד מספר חודשים.
לאור זאת, יש עדיין מספיק זמן, לחשוב על הדברים באופן מסודר, לגבש מדיניות, להפיץ נהלים ולהיערך באופן מושכל למהפכת האייפון. כדאי כמובן להסתכל על הדברים בראיה רחבה יותר ולהתייחס גם לתואמים לו וליתר הטלפונים החכמים, שהופכים להיות למחשב לכל דבר, על כל המשתמע מכך.
רקע על iPhone בארגונים
עוד הרחבות על iPhone בארגונים, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכליים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר מתוך התחקיר: iPhone בארגון - מה זה אומר?
לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של
קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.
מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.
אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו.
אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור.
תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.
מה מייחד את "משמעויות לחדשות" של pCon-line?
כמה זמן השקעת כדי לנתח לעומק את המשמעויות וההשלכות הנסתרות, של מגמות חדשות ומהלכים מפתיעים בעולם המחשוב ובאינטרנט? (תן מספר מדויק). pCon-line מסביר ומנתח מדי שבוע חדשה או מהלך מרכזי שי לו השלכה מעשית למשתמשים במחשוב ומקבלי החלטות מחשוב והוא נותן המלצות אופרטיביות לפעולה. כך מספיקות דקות בודדות בשבוע כדי להבין את המשמעויות וההשלכות החשובות ורלוונטיות של 50 אירועי מפתח שהתרחשו השנה. לכן, הוסף עכשיו את "משמעויות לחדשות"
למועדפים או ל-RSS, התעדכן בפייסבוק או בטוויטר.