פיצויים בשווי של 711 מיליון דולר קבע בסוף השבוע האחרון בית המשפט לטובת פייסבוק כנגד חברת Sanford Wallace, המוכרת גם בשם הכינוי "Spam King". מה יעשה כעת מלך הספאם?
בית המשפט בארצות הברית נוקט בשנים האחרונות ביד נוקשה כנגד מפיצי הספאם. את אחת הדוגמאות לכך יכולנו לראות השבוע בגובה הפיצויים שפסק השופט המחוזי Jeremy Fogel בקליפורניה לטובת חברת פייסבוק - 711 מיליון דולרים. החברה שנדרשת לשלם את הפיצויים האלו היא Sanford Wallace הידועה לשמצה בזכות פעילותה הנרחבת וארוכת השנים בתחום הספאם.
Sanford Wallace, המכונה על ידי בעליה גם בשם Spam King, פעילה בתחום הספאם באינטרנט מאמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת. בשנים שלפני פעילותה באינטרנט, הייתה החברה שולחת הודעות ספאם דרך מכשיר הפקסימיליה. בחודש מאי של השנה שעברה כבר נקבע בעניינה גזר דין אחד, בעקבות תביעה שהגישה חברת מייספייס כנגדה. גזר הדין חייב אז את Sanford Wallace בפיצויים למייספייס בסכום של 234 מיליון דולר ובנוסף נקבע כי עליה להפסיק את פעילותה בתחום.
למרות גזר הדין הקודם המשיכה החברה בפעילותה. בין השאר, היא גם הפיצה אלפי הודעות ספאם באתר של פייסבוק הכוללות תרמיות פישינג שאפשרו לגנוב את פרטי המשתמשים
שנפלו בתרמית ואת רשימת החברים שלהם. פייסבוק הגישה כנגד Sanford Wallace תביעה לבית המשפט ובה בקשה לפיצויים בסכום של 7 מיליארד דולרים. הסכום שהגישה פייסבוק חושב על פי הגדרות חוק הספאם CAN-SPAM Act שנחקק ב-2003 ונתחם על ידי הנשיא דאז ג'ורג' וו בוש.
השופט Jeremy Fogel קבע כי הסכום שביקשה פייסבוק איננו פרופורציוני למעשים של Sanford Wallace והחליט לגזור עליה כעשירית מהסכום. בנוסף, הוא ביקש להעביר את המקרה של Sanford Wallace גם לטיפול על ידי הפרקליטות הפדרלית של ארצות הברית בגין בזיון בית המשפט ואי קיום החלטתו הקודמת. גזר הדין נקבע ללא הנוכחות של נציגי Sanford Wallace, אשר העדיפה שלא לשלוח אותם כלל לבית המשפט.
בהסתמך על הניסיון של מייספייס, נראה שלא יהיה קל לגבות מ-Sanford Wallace את מלא סכום הפיצויים. מייספייס מנסה לעשות זאת עד היום ללא הצלחה.
לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של
קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.
מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.
אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו.
אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור.
תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.
מה מייחד את "בראש החדשות" של pCon-line? - כמה חדשות חשובות באמת בתחומי המחשוב ואינטרנט אתה זוכר מהשנה האחרונה? (תן מספר מדויק). pCon-line ממיין ומסנן מאות חדשות ומפרסם את החדשה החשובה ביותר. כך מספיקה דקה ביום להתעדכן ולהתמקד ב-250 החדשות החשובות, רלוונטיות ושימושיות ביותר שהתפרסמו השנה. לכן, הוסף עכשיו את "בראש החדשות"
למועדפים או ל-RSS, התעדכן בפייסבוק או בטוויטר.