גוגל הודיעה על שילוב תוכנת המסרים המיידיים שלה Google Talk בשירותי Gmail. באמצעות המיזוג החדש יוכלו משתמשים לשלוח ולקבל מסרים מיידיים מתוך תיבת הדואר שלהם ב-Gmail ללא צורך בהתקנת תוכנה נוספת או פתיחת חלון חדש ובלחיצת כפתור אחת. גוגל הולכת בצעד זה כנגד הזרם בתעשיית האינטרנט המנסה לשלב את תיבת הדואר בתוך תוכנת המסרים המיידיים. יאהו! ו-AOL לדוגמא, מאפשרות בתוכנות המסרים המיידיים שלהן לתקשר עם תוכנת האימייל.
השירות החדש זמין החל מאתמול אצל מספר משתמשים והוא יהיה זמין לכלל משתמשי Gmail בשבועות הקרובים. באמצעות מעבר עם סמן העכבר מעל שם המשתמש בתיבת הדואר תיפתח למשתמש תיבת צ'ט באותו חלון שבה הוא יכול לשוחח עם איש הקשר. מצד שמאל של תיבת הדואר נמצא גם קישור המוביל לדף השירות בו ניתן לחפש אנשי קשר. המשתמשים יוכלו לשוחח רק עם משתמשים החברים בשירות Gmail. בינתיים ניתן לשלוח דרך השירות החדש רק מסרים מיידיים, בשביל להשתמש בשירותים נוספים, כמו שיחות קוליות או ועידות וידיאו, יצטרכו המשתמשים להתקין את Google Talk. ניתן להשתמש בשירות בדפדפן Internet Explorer מגרסת 6.0 ומעלה או בדפדפן Firefox מגרסה 1.0 ומעלה. כל המסרים המיידיים של המשתמש ישמרו אוטומטית על שרתי החברה וניתן
יהיה לערוך חיפוש מהיר ביניהם. עם זאת, משתמשים שדואגים לפרטיותם יוכלו לבטל את אפשרות זו.
הצעד עתיד לחזק את מעמדה של גוגל בתחום אשר בו היא מפגרת מול מתחרותיה. על פי חברת המחקר Nielsen//NetRatings, כ-4.5% מגולשי האינטרנט בלבד השתמשו בשירותי הדואר של גוגל בחודש דצמבר. לשם השוואה, ב-Yahoo Mail השתמשו כ-33% מהגולשים באותה תקופה. ב-Google Talk השתמשו פחות מאחוז הגולשים, ובתוכנת המסרים המיידיים של AOL השתמשו כ-33% מהגולשים. חברת Nielsen//NetRatings דירגה את השימוש בשירות Gmail במקום הרבעי בארצות הברית ואת Google Talk במקום השביעי.
"ההפרדה המוזרה בין שירותי הדואר לשירותי המסרים המיידיים נראתה לנו כדבר לא הגיוני", אמרה קייט קולמן, מנהלת המוצר Gmail. לדברי אלן ווינר, חוקר בקבוצת גרטנר, השירות החדש יחשוף מיליוני משתמשים ל-Google Talk. עד היום חייבה החברה את הנרשמים ל-Google Talk להירשם קודם ל-Gmail על מנת לחשוף כמה שיותר משתמשים לשירות האיימייל שלה. כעת גוגל מבצעת מהלך הפוך שבו כל משתמשי Gmail יחשפו אוטומטית לשירותי המסרים המיידיים של החברה.
לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של
קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.
מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.
אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו.
אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור.
תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.
מה מייחד את "בראש החדשות" של pCon-line? - כמה חדשות חשובות באמת בתחומי המחשוב ואינטרנט אתה זוכר מהשנה האחרונה? (תן מספר מדויק). pCon-line ממיין ומסנן מאות חדשות ומפרסם את החדשה החשובה ביותר. כך מספיקה דקה ביום להתעדכן ולהתמקד ב-250 החדשות החשובות, רלוונטיות ושימושיות ביותר שהתפרסמו השנה. לכן, הוסף עכשיו את "בראש החדשות"
למועדפים או ל-RSS, התעדכן בפייסבוק או בטוויטר.