הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שלישי 22 אוקטובר 2019  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

   
  הבלוג של העורך  
באמת שימושי?

או מה מיוחד ומושך באינדקס השימושי של pCon?

13/12/2004

נמרצים ובצעד מהיר, עושים שני חברים את דרכם ליעד מסוים.
"מה דעתך לעשות קיצור דרך?" שואל אחד מהם.
"אני לא יכול, השעון שלי עומד!" משיב החבר.
"מה שייך שעון עומד לקיצור דרך," שב ומקשה הראשון.
"כאשר אתה לא רוצה לעשות משהו, כל תירוץ הולך...", משיב השני בכנות.

לתשומת ליבך - לקחים מעשיים הם סיפורים שנועדו להמחיש כיצד שימוש ב-pCon-line מסייע לאנשים, לפתור בעיות אמיתיות ולהפיק תועלת מעשית, לטובתם ולטובת ארגונם.

מה קרה לגאווה?

האם תמיד אנחנו עושים את מה שטוב לנו? האם אנחנו מוכנים לשנות הרגלים ולאמץ פתרון חדשני, שימושי ומועיל? האם גם לאחר שאנחנו מכירים ביתרון הייחודי של שירות חדש, שקל ופשוט לאמץ, האם נרצה להשתמש בו?

מדי חודש אני משוחח עם עשרות מנהלים, מקצוענים ומקבלי החלטות בתחומי המחשוב , שמתייעצים אתי בשאלות אסטרטגיות, אני רואה בשיחות האלה חלק מהשירות שאנחנו נותנים למנויי התחקירים של pCon, ולכן אני שמח לקיים אותן וללא תשלום. בסיום אחת השיחות עם מנהל בכיר, הוא אמר לי: "ראיתי שהוספתם אינדקס חדש בדף הבית."

"אכן," עניתי בגאווה. "ניסית אותו?"
"נחמד."
"זה הכול?" שאלתי מאוכזב.
"אתה יודע שלא חסרים אינדקסים ברשת, אני בטח לא צריך לספר לך את זה."

מי צריך עוד אינדקס?

"יש אינדקסים מצוינים," השבתי בכנות, "אבל ליתרונות הייחודיים של אינדקס שלנו, שמת לב?"

חיכיתי קצת וכאשר לא שמעתי תשובה המשכתי: "הבעיה הקיימת במרבית האינדקסים כמו גם מנועי החיפוש, היא המספר הגדול של תוצאות שמתאימות לכאורה, לבקשה שלך, וכאשר אתה מקבל כמה עשרות תוצאות ולפעמים אפילו יותר, לך ותתחיל לעבור עליהן אחת אחת. הרעיון שלנו הוא למנוע ממך את הטרדה של החיפוש בשלב השני, ולאפשר לך לגשת ישר ל"דובדבנים שעל הקצפת".

"מה זאת אומרת?"

"אנחנו התחלנו כמוך וחיפשנו באינדקסים המוכרים את האתרים הטובים ביותר שמופיעים בקטגוריות שרלוונטיות לאנשים כמוך. לאחר מכן עשינו עבורך צעד נוסף, שבו מבין כל התוצאות שקיבלנו, בדקנו את האתרים המתקבלים וסיננו את התוצאות הטובות ביותר, ואליהן אנו מציעים לך להגיע באינדקס שלנו, באופן מיידי. אתה בטח מכיר את חוק 20 / 80 שבו ישנם 20% מהאתרים שבהם תמצא את 80% מהאינפורמציה. ואלה בדיוק האתרים שבחרנו עבורך".

"זה רעיון יפה. אבל מה עוד?..."

"היתרון השני המהותי שאנו מציעים לך, הוא מוכוונות לצרכים הייחודיים של אנשים כמוך. מרבית האינדקסים פונים לקהל רחב של משתמשים ולכן הם חייבים להציג קשת רחבה של תוצאות. העובדה שאנו פונים לאוכלוסיה הומוגנית של קהילת המחשוב וההיכרות הממושכת שיש לנו עם הצרכים של אוכלוסיה זאת,

אפשרו לנו ל"תפור לך חליפה שמותאמת בול למידות שלך." כך למשל כאשר אתה רוצה לקרוא את חדשות המחשוב - לחץ על GNEWS, YNEWS, CNET, ZDNET ויש לך את אתרי חדשות המחשוב הטובים בעולם. מיד ומתחת ליד."

"את זה כבר ניסיתי ומצאתי שזה נוח..."

"אתה גם יכול להזיז את החיצים ולקבל אתרי חדשות נוספים, לרבות אתרי חדשות המחשוב הבולטים בארץ."

מה חדש בארץ?

"כן גם את זה אני עושה, אבל מה עם חדשות כלליות?"

"כאשר אתה רוצה לקרוא על החדשות הכלליות, יש לך קטגוריה כזאת משמאל לחדשות המחשוב, ויש לך את ריכוז האתרים הבולטים בארץ ולאחריהם האתרים הבולטים בעולם. אבל זאת רק ההתחלה: בכלי עזר תמצא הפניה מיידית לטלפונים, כתובות ומסלולים, אפשרות לתרגום מילים On-Line..."

"ומה אם בכל זאת לא אמצא את מה שאני מחפש?"

"אני שמח שאתה מעלה את זה, שכן אחת הקטגוריות שלנו היא של אינדקסים, שבה ריכזנו את האינדקסים הטובים ביותר בארץ ובעולם, ותמיד אתה יכול להשתמש בה. גם אותה תמצא באינדקס השימושי"

"...ויש לכם דרך נוחה להתמצא בכל הקטגוריות והאתרים שאתם מציעים?"

"כן, יש לנו את מפת האינדקס שתוכל להגיע אליה מהחלק העליון של כל אחד מדפי האתר, משמאל ללוגו. או מהקטגוריה אינדקס pCon שנמצאת במרכז האינדקס השימושי. אומנם כרגע עדיין אינך מודע לנוחות שאני מדבר עליה, אבל אני מקווה שאתה מבין שיש פה משהו או למה הרבה מומחי מחשוב בחרו לאמץ את pCon כאתר הבית שלהם.

  סטרייק או ספייר ?
את ההשראה ליצור את האינדקס השימושי של pCon קיבלתי ב"פלאנט באולינג", מועדון מקומי אליו אני הולך עם בני הדר, מעת לעת. ניסיתי לשחזר את החוויה שבה אתה ניגש למסלול, במין נון שלנטיות נינוחה, זורק את הכדור ויש "סטרייק", פגעת בול במכה הראשונה! לפעמים זה קורה רק בפעם השנייה, ואז אתה רואה הבהוב של / מופיע ("ספייר", אתה בטח מכיר). כך בכל פעם שזה קורה לו או לי, אנחנו מחליקים כף, מרימים ידיים, וואוו... שוב פעם זה מצליח...

בהרגשה הזאת אני נזכר כל פעם שאני אישית משתמש באינדקס השימושי ומוצא מיד: דרייבר להתקן חדש (ראה כלי עזר), תוכנית טלוויזיה או יעד לטיול (לשעות הפנאי), שער דולר (כסף וכלכלה) תוכנה חופשית שחיפשתי (בהורדות) או את האתרים הטובים ביותר למצוא מחיר זול למוצר שמעניין אותי (בהשוואות ומחירים).

כמו בבאולינג, צריך קצת להתאמן ולדעת איך לכוון (מה נמצא היכן?) אבל כשזה קורה שוב ושוב, החוויה של ה"סטריק" וה"ספייר" הופכות להיות שכיחות יותר וכך גם ההרגשה הטובה שאתה חש בכל פעם שאתה רואה ש"זה הולך", שאתה מצליח.

קסם בעפעוף

"תן לי לחשוב על זה." הוא אמר מהסס ואז המשיך: "בינתיים אמשיך באינדקסים שלי."

"מבחינתי זה בסדר גמור. רק תזכור דבר אחד. בכל פעם שאתה ניגש לאינדקס ומקבל עשרות תוצאות, דמיין שבעפעוף אחד, מתוך עשרות התוצאות, יכולות להישלף עבורך כמו בהינף מטה קסם, 5 התוצאות הטובות ביותר ולהסתדר לפי תרומתן האיכותית עבורך (באינדקס שלנו האתרים מסודרים מימין לשמאל לפי תרומתם) ואז תבחר בין טרחה והשקעת זמן בסינון ומיון אותם אתרים או קליק אחד שיביא אותך לאינדקס בדף הבית של pCon.

מה הסוד?

כאשר הוא שאל: "אתה רוצה להגיד שהאינדקס שלכם הוא הכי טוב?", נראה היה לי שמשהו בכל זאת "זז".

"האינדקס של pCon, מציע לך חווית שימוש חדשה - להגיע בקלות ומהירות למה שאתה רוצה." עניתי מבלי לנסות לשכנע.

"כן או לא?"

"האינדקס של pCon, מציע לך חווית שימוש חדשה - להגיע בקלות ומהירות למה שאתה רוצה."

"אתה יכול לענות לעניין?"

"האינדקס של pCon, מציע לך חווית שימוש חדשה - להגיע בקלות ומהירות למה שאתה רוצה." אמרתי בחיוך והמשכתי: "אל תעמיד אותי במצב לא נוח".

"טוב, ננסה ונראה." הוא אמר לפני שסיימנו את השיחה.

איך משתמשים?

איך יכול להיות שאנשים ממהרים שרוצים להגיע ליעד מסוים, יכולים לקצר את הדרך ובכל זאת אחד מהם מסרב?" בטח שאלת את עצמך כאשר קראת את הפתיח. כדי להבין זאת... עכשיו ובכל פעם שאתה נתקל במילה אינדקס, נסה לשאול את עצמך בכנות "האם עכשיו שאני יודע שיש אינדקס שבו אמצא מהר, תשובות טובות למה שאני מחפש, האם אני משתמש בו? למה?"

כאשר תחליט שהאינדקס השימושי של pCon, אכן מתאים לך, תוכל ללחוץ על החצים הכפולים שיזיזו את חמשת הקטגוריות בשורה הראשונה או חמשת הקישורים בשורה התחתונה לצד ימין או שמאל בהתאם לכיוון הלחיצה. אם תלחץ על חץ אחד, תשתנה רק קטגוריה אחת או קישור אחד.

שים לב שהאינדקס הוא מעגלי, כאשר את נקודת ההתחלה תוכל לראות לפי הקו האנכי שנמצא מימין לאייטם הראשון בכל קטגוריה.

בנוסף וכדי להכיר את מגוון האתרים שיכולים להיות זמינים עבורך ומתחת ליד, הקצה לעצמך 5 דקות כדי לבחון את הקטגוריות השונות ומי האתרים הטובים ביותר שמוצעים לך או פשוט עיין במפת האינדקס.

אם תמצא כי האינדקס שלנו אכן שימושי והוא משרת אותך היטב, נשמח כאשר תשתף עמיתים וחברים בהתנסות שלך. אם לחילופין (או במקביל) תרצה להעיר או להאיר, אשמח לשמוע באופן אישי את חוות דעתך. שלח לי דוא"ל koby@pcon.co.il או צלצל אלי - 03-9664097.

בברכה לבבית,

קובי שפיבק
העורך הראשי של pCon


נ.ב. 1 - "תכל'ס מה אתה רוצה?" שאל אותי פעם אחד מבני שיחי. "שתוסיף את אתר pCon למועדפים שלך ותיהנה מהאינדקס שבו. אבל רק אם זה מתאים לך." עניתי.

נ.ב. 2 - "להגיע בקלות ומהירות למה שאתה רוצה, מתאים לך?" אני נוהג לשאול בחזרה את בני שיחי. נסה לבדוק מה יקרה אם תנסה?

הוסף תגובה המלץ לחבר הדפס כתבה הוסף למועדפים
 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  ארכיון העשרה מקצועית
ארכיון משמעויות לחדשות ארכיון מחקרים מחדשים ארכיון מדווחים מארועים ארכיון גאדג'ט מושך ארכיון הבמה המקצועית
סקר ועדת המדרוג לאינטרנט הישראלי חושף לראשונה את נתוני הרייטינג המהימנים ביותר עד כה של אתרי האינטרנט המובילים בישראל. מי נמצא בראש הרשימה? איך נמדדו הנתונים? ואיזה פיתרון קל ונוח אנחנו מציעים, כדי להגיע לכולם? גרטנר: ההכנסות הכלל עולמיות ממוליכים למחצה גדלו  באחוז אחד וצפויות להגיע ב-2011 ל- 302 מיליארד דולר. אינטל מובילה במקום הראשון זו השנה העשרים ברציפות, וב-2011 מציינת את נתח השוק הגבוה ביותר שלה אי-פעם -  % 16.9 `סגן נשיא אינטל העולמית: חישוב-על הוא חלק משמעותי מאוד ביכולת אסטרטגית של מדינה`. Null מאיה קומרוב, מנכ`לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים: `מהפכת הרשתות החברתיות בארגונים היא לא משהו שיקרה בעתיד, היא כאן ועכשיו`.
דרוג משמעויות לחדשות דרוג מחקרים מחדשים דרוג מדווחים מארועים דרוג גאדג'ט מושך דרוג הבמה המקצועית
  פרסום בטקסט

  עוד במחקרים
התפרסם ב-22/12התפרסם ב-24/11התפרסם ב-20/11 לריכוז הארכיונים
העתיד לפי יבמגרטנר: ההוצאות על אבטחה יגיעו ל-35.1גרטנר: ארגונים מאמצים יותר את RAAS לארכיון המחקרים

 
 
 אודות קובי שפיבק
 
קובי שפיבק

יזם ועורך ראשי של pCon-line
 

קובי שפיבק, היזם והעורך הראשי, הוא מהנדס (Bsc.) אלקטרוניקה, מחשבים ותקשורת, ומוסמך (MBA) במנהל עסקים בתחומי שיווק ומימון.

קובי הוא יוצא אחת מיחידות העילית של צה"ל שעיסוקן בפיתוח, והוא עוסק בתחום המחשבים משנת 1976. במסגרות מגוונות ושונות הוא עסק בתחומי המחשוב השונים, בייזום ופיתוח, ניהול ובקרה, הטמעה, הדרכה ותמיכה ועד שיווק בינלאומי של טכנולוגיות חדשניות.

במשך למעלה משלושים השנים האחרונות השקיע קובי שפיבק למעלה מ-25,000 שעות מחקר ועיבוד מידע, שכללו אלפי שיחות ומפגשים עם אנשי מפתח בארץ ובעולם, מפגשי עיתונאים וסיורים מקצועיים בתערוכות בינלאומיות כמו גם מפגשים עם חברות מובילות.

מבין הצמרת העולמית, הוא נפגש עם מובילי התעשייה העולמית דוגמת סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, קרייג בארט, יו"ר אינטל, אד זנדר יו"ר סאן, או אנשי מדיה מובילים, דוגמת ג'ון דבורק עיתונאי בכיר ב-ZDNET וכן בכירים רבים נוספים.

את כל הידע והניסיון המקצועי הזה, שילב קובי שפיבק במהלך עשר השנים האחרונות, במסגרת למעלה מ-500 תחקירים על כל נושאי המפתח בתחומי המחשוב ואינטרנט.

מסרים עיקריים מהתחקירים האלה מובאים בפני הנהלות של ארגונים רבים, כמקור מרכזי, מקצועי ואמין שמסייע בקבלת החלטות אסטרטגיות.

בנוסף לכל אלה, קובי עוסק בייעוץ, הרצאות ובכתיבה. הוא ייעץ אישית לעשרות רבות של ארגונים, הופיע כמרצה מאות פעמים, כתב עשרות מאמרים והופיע עשרות פעמים ברדיו ובטלוויזיה ובכל הערוצים המרכזיים.

מעבר ל-103 ההוכחות, תוכל להתרשם ממה שכתב דודי גולדמן, כתב המחשבים הבכיר, בעיתון הנפוץ במדינה - "ידיעות אחרונות": "…הרכבנו בעזרת קובי שפיבק, מנכ"ל פיסי-און, שבועון המחשבים המקצועי ביותר בארץ, הנחשב כסמכות עליונה לנושאי רכש ול"גורו" של מנהלי יחידות המחשב בארגונים הגדולים בישראל."

 
 
©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב