הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום שלישי 26 ספטמבר 2017  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

  דיווחים מארועים

בכנס "אינטרנט 2008" שמענו מדוע הצעת חוק הצנזורה לאינטרנט מסוכנת, פוגעת בחופש הפרט ותעלה כסף רב למשק; על אפרטהייד דיגיטלי הקיים בישראל, ממש מתחת לאפנו; ועל פרסום בוידאו באינטרנט - האם כופים על הגולש לצפות? חוק הצנזורה, אפרטהייד דיגיטלי ועוד
 
חוק הצנזורה, אפרטהייד דיגיטלי ועוד
בכנס "אינטרנט 2008" שמענו מדוע הצעת חוק הצנזורה לאינטרנט מסוכנת, פוגעת בחופש הפרט ותעלה כסף רב למשק; על אפרטהייד דיגיטלי הקיים בישראל, ממש מתחת לאפנו; ועל פרסום בוידאו באינטרנט - האם כופים על הגולש לצפות?
28/02/2008

תגיות:   אינטרנט |






חוק הצנזורה לאינטרנט

עם פתיחתו הבוקר של כנס "אינטרנט 2008", בכפר המכביה ברמת גן, קרא רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, לממשלת ישראל שלא "לחטוא בחקיקה מיותרת", כשהוא מתייחס למהלכים שזכו בציבור לשם "חוק הצנזורה לאינטרנט". "האיגוד מביע דאגה ממספר יוזמות חקיקה מיותרות, המכוונות להשיג שליטה ובקרה על ידי גורם יחיד, בניגוד לאופי המבוזר של האינטרנט", אמר לוי. "בעוד שאין ספק שהחוקים הקיימים חלים גם על התנהגות באינטרנט, יש להיזהר מחקיקה ספציפית, המגבילה, באינטרנט בלבד, שימושים שבקונטקסט אחר הם חוקיים ומקובלים".

שנת 2007 שפעה יוזמות חקיקה בתחום האינטרנט, שחלקן הושלמו וחלקן בתהליכים שונים של טיפול בכנסת, אמר לוי. איגוד האינטרנט פעל ופועל מול הכנסת וגורמים מקצועיים במשרדי ממשלה למתן חוות דעת והצעות שיפור, תוך הגנה על אינטרס הציבור בשמירה על האופי הפתוח של האינטרנט ומניעת הצבת חסמי גישה מלאכותיים. האינטרנט תפס מקום משמעותי בחיי רבים אודות להתפתחות המבוססת על סטנדרטים פתוחים והסכמה מרצון של כל המעורבים: ממשלות, סקטור עסקי, חברה אזרחית וציבור המשתמשים. לדברי לוי, אם מתגלה כשל בחקיקה קיימת, יש למצוא דרך לתקנו באופן כללי וגנרי, ולא בהקשר לטכנולוגיה ספציפית. "רק כאשר אין שום דרך אחרת, אז יש לנקוט בתהליך של חקיקה ספציפית".

להיזהר מאפרטהייד דיגיטלי

בנושא אחר נאמה ד"ר גילה זלכה, מרצה וחוקרת באוני' בר-אילן. "בזמן שברחבי העולם מתייחסים לסביבות הדיגיטליות כאל 'מהפכה דיגיטלית', הכובשת תחומים רבים, אנו בישראל חייבים להזהר מהיווצרות 'אפרטהייד דיגיטלי'", אמרה ד"ר זלכה. "אלו שלא ידעו להתמודד עם הסביבה הדיגיטלית יהיו "האנלפבתיים החדשים", דבר שיגרור השלכות לתחומים שונים כגון: תעסוקה, הכנסה, השכלה, דיור ועוד".

בעיה בנגישות

לדברי ד"ר זלכה, התבוננות משווה בין אלו שיש להם נגישות לסביבה דיגיטלית לבין אלו שאין להם נגישות לסביבות אלו מציגה בבירור את השוני בטיפול במידע; בנכונות לחפש מידע; לעבד אותו; לחפש אלטרנטיבות; לחשוב בצורה ביקורתית, וכד'. "אלו שיש להם נגישות לסביבות הדיגיטליות מפתחים כישורים רלוונטיים לסביבות אלו", אומרת ד"ר זלכה.

לדברי ד"ר זלכה, הפער הדיגיטלי ניתן לגישור, אך לפי דו"ח ה'אג'נדה כלכלית חברתית לישראל 2008 – 2010', שהכינה המועצה הלאומית לכלכלה בשנת 2007, מסתבר שישראל נמצאת בפיגור ניכר בהשקעה בציוד ICT לעומת מדינות מתקדמות, כגון ארה"ב, פינלנד ושוודיה. "בהחלט קיימת סכנה להחרפת פערים חברתיים כתוצאה מאי נגישות של קבוצות באוכלוסיה לסביבות הדיגיטליות. מצד שני, להטמעת הסביבות הדיגיטליות יש פוטנציאל לצמצום פערים חברתיים ולמתן הזדמנויות שוות לכלל האוכלוסייה, והן עשויות להוות חלון הזדמנויות לציבור.

"על מנת להתמודד עם הבעיה", אומרת ד"ר זלכה, "על מדינת ישראל להקים מרכזים ממוחשבים לצמצום הפער הדיגיטלי. המרכזים יעמידו לרשות הציבור הרחב נגישות פיזית למחשב ולאינטרנט; קורסים לשימוש במחשב ובאינטרנט; הטמעת שירותי ממשל זמין GOV.IL; הקניית מיומנויות והרגלי שימוש באינטרנט כמקור מידע וכפלטפורמה תקשורתית וקהילתית, קורסים להסבה מקצועית ועוד, בהתבסס על הנסיון והסטנדרטים הנהוגים בפרוייקט להב"ה של משרד האוצר. מומלץ לתעדף תחילה ישובים המאוכלסים על-ידי עולים חדשים, המוגדרים כ'אוכלוסיות בסיכון גבוה', מאחר שציר הזמן הוא אחד המשתנים הקריטיים בטיפול באוכלוסיות אלו בתהליך ההתמקמות שלהן בחברה הישראלית. ולבסוף, על מנת שהתוכנית תצליח, יש לעודד וליזום שיתוף בין שלושת המגזרים - המגזר הציבורי הכולל את משרדי הממשלה, חברות ממשלתיות ורשויות מקומיות; המגזר העסקי; ומגזר ההתנדבות, העמותות והמלכ"רים בישראל - להקצות משאבים ולסייע לארגונים השונים לפעול למען צמצום הפער הדיגיטלי.

פרסום בווידאו באינטרנט

הווידאו האינטרנטי הפך לתחום חם - בכל אתרי החדשות והפורטלים כבר משולבות
 התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגות קצרות מרוכזות בחינם!

כדי לקבל חינם!
10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר" מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל:
שם:
כן ,שלחו עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר.
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

כתבות הווידאו כתוכן מן המניין כשבמהלכן משולבות גם פרסומות. אלא שמודל זה הולך להיעלם מהעולם, כך אומר דורון טל, מנכ"ל סאצ'י אינטראקטיב. "במרבית המקרים, הפרסום שהתגבש אצל המפרסמים הוא מודל ההכנסות מפרסום באמצעות שילוב של סרטוני פרסומת לפני תחילת שידור סרטון הוידאו בו מבקש הגולש לצפות (pre-roll). השיטה הזו, שאומצה על ידי רוב האתרים, הפכה למקובלת מאד, אך להערכתי מודל הפרה-רול יעלם מחיינו לטובת הפרסום האינטראקטיבי".

מכריחים את הגולש לצפות

מפרסמים רבים קונים את “זמן אוויר” הפרה-רול שכן, אחרי הכל, זו דרך נהדרת לכפות על הגולש לצפות בפרסומת, אומר טל. "הגולש יושב וממתין לתוכן הווידאו אותו רצה לראות ואין לו דרך להריץ קדימה או לדלג על הפרסומת. הוא גם לא יקום לשירותים בינתיים, כי לא מדובר במקבץ פרסומות של 3 דקות כמו בטלוויזיה. מעבר לכך, בשיטה זו ניתן למקד את הפרסומות בצורה טובה יותר מאשר בטלוויזיה לקהל יעד מוגדר, ולהחליט על רמת רפיטיציה רצויה לכל צופה. לכאורה - חלומם הרטוב של כל המפרסמים".

עם זאת, טוען טל, מספר סיבות יביאו להיחלשות הדומיננטיות של מודל הפרה-רול. "הסיבה הראשונה והמשמעותית מכולן נעוצה בעלות המדיה. נכון להיום, העלות הממוצעת של פרסום וידאו באינטרנט אינה נמוכה מהעלות המקבילה בטלוויזיה, ולעיתים אף גבוהה ממנה. גם באינטרנט וגם בטלוויזיה ישלם המפרסם בממוצע 20 דולר ל-1,000 צפיות. הסיבה לעלות הגבוהה נעוצה בעובדה, שכמות הצפיות, העומדת לרשות האתרים, עדיין מוגבלת. הסיבה השניה מגיעה דווקא מעולם הקריאטיב. אחד המרכיבים המרכזיים בעלות הקריאטיב מהווה נושא הזכויות (שימוש בפס-קול, שימוש בויז’ואלים, שחקנים וכו’). למעשה ניצבת בפני המפרסם שאלה תקציבית, האם משתלם לו לשלם עבור זכויות שימוש “כפולות” רק כדי לעלות עם הקמפיין גם באינטרנט, או שמא להשקיע את התקציב הנוסף כולו בעיבוי פריסת הטלוויזיה שלו".

להערכת טל, סיבה נוספת היא מאבקי הכח בין סוכנויות הפרסום המסורתיות ולבין סוכנויות האינטראקטיב. על מנת להעלות לאוויר קמפיין אינטרנט מבוסס וידאו יש צורך בקריאטיב. "כל עוד היה מדובר בהפקת באנרים ועמודי נחיתה, סוכנויות הפרסום שיחררו את החבל ו'נתנו' לאנשי האינטראקטיב לשחק בזה. אך כעת, מדובר בלחם והחמאה, בלב ליבה של עבודת הקריאטיב. השליטה על הקריאטיב, המבטא את האסטרטגיה השיווקית של הלקוח, היא אינה משהו שסוכנויות הפרסום יכולות להרשות לעצמן לאבד".

ליצור אינטראקציה

"המפרסמים צריכים להבין שהשימוש בפלטפורמת וידאו אינטרנטית יהפוך להיות הרבה יותר יעיל אם ינצל את היתרון העיקרי שיש לפלטפורמה אינטרנטית - היכולת ליצור אינטראקציה. כאשר הגולש יוכל לתקשר עם הוידאו בו הוא צופה, יוכל הפרסום לקפץ החוצה מתוך מכלאת ה-30 שניות ולהיות חלק אינטגרלי מחוויית הגלישה, שתהפוך תודות לכך לחוויית מותג. שערו בנפשכם, שהגולש יוכל להקליק על השמלה של המרואיינת ולקנות אותה, או להקליק על הרכב שעבר ברקע ולהזמין נסיעת מבחן, או לבחור את הדוגמנית שתופיע בפרסומת וכו’… אבל לשם כך, דרושים גם פיתוחים טכנולוגיים שחלקם כבר קיימים ועובדים בטלויזיה".

כדוגמא, נותן טל את האפשרות להטמיע שלט פרסום וירטואלי על גבי איזור מוגדר במגרש הכדורגל ולשלב בו מפרסמים שונים או פרסומות בשפות שונות בהתאם למדינה בה מוקרן המשחק. אותה אפליקציה, אם תפותח לידי זיהוי אוטומטי של איזור סטטי בסרט הווידאו והפיכתו לניתן להקלקה יכולה לחולל מהפכה ולייצר עבור "יו-טיוב" מודל הכנסות חדש. כך למשל, יוכל מפרסם כ"קוקה-קולה" להטמיע באופן אוטומטי בסרטוני הגולשים ב"יו-טיוב" פוסטר עם לוגו המותג, או מכונת משקאות ממתוגת בכל איזור בסרטון בו הטכנולוגיה תזהה קיר לבן.




  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 
  התרעות pCon
מה לא מספרים על
הטכנולוגיות החדשות?

מצגת תובנות קצרה מרוכזת ובחינם!


כדי לקבל חינם! 10 מצגות על "המוקשים הנסתרים של הטכנולוגיות המבטיחות ביותר"
מלא את פרטיך עכשיו והמצגת הראשונה כבר בדרך אליך...
דוא"ל: שם:
שלחו המצגת עכשיו
*לא נעביר המייל לגורם אחר, בהתחייבות!      **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.


להרחבה וקבלת מידע מיידי נוסף, עבור לדף המלא עכשיו!


  עוד בדיווחים מארועים
התפרסם ב-6/2התפרסם ב-31/1התפרסם ב-29/10 לריכוז הארכיונים
פרסום במנועי חיפוש – אפקטיבי וזולשורת מגמות ותחזיות למחשוב ב-2008ההייטק הישראלי צריך לשנות כיוון לארכיון הדיווחים

  פרסום בטקסט

  ארכיון העשרה מקצועית
ארכיון משמעויות לחדשות ארכיון מחקרים מחדשים ארכיון מדווחים מארועים ארכיון הבמה המקצועית
סקר ועדת המדרוג לאינטרנט הישראלי חושף לראשונה את נתוני הרייטינג המהימנים ביותר עד כה של אתרי האינטרנט המובילים בישראל. מי נמצא בראש הרשימה? איך נמדדו הנתונים? ואיזה פיתרון קל ונוח אנחנו מציעים, כדי להגיע לכולם? גרטנר: ההכנסות הכלל עולמיות ממוליכים למחצה גדלו  באחוז אחד וצפויות להגיע ב-2011 ל- 302 מיליארד דולר. אינטל מובילה במקום הראשון זו השנה העשרים ברציפות, וב-2011 מציינת את נתח השוק הגבוה ביותר שלה אי-פעם -  % 16.9 `סגן נשיא אינטל העולמית: חישוב-על הוא חלק משמעותי מאוד ביכולת אסטרטגית של מדינה`. מאיה קומרוב, מנכ`לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים: `מהפכת הרשתות החברתיות בארגונים היא לא משהו שיקרה בעתיד, היא כאן ועכשיו`.
דרוג משמעויות לחדשות דרוג מחקרים מחדשים דרוג מדווחים מארועים דרוג הבמה המקצועית
  קצר ולעניין
ביג דאטה ואנליטיקה



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  תשובות המומחה

לחלוק, לשתף, לעורר השראה ולהעצים מנהלי מידע, זה המוטו של קובי שפיבק Bsc ו- MBA. קובי הוא מורה דרך טכנולוגי שמלווה את עולם המחשוב: כתכנת, מהנדס, מנהל, יזם, עיתונאי, יועץ ומרצה, משנת 1976. כעורך הראשי של תחקירי pCon הוא כתב וערך ב-19 השנים האחרונות, למעלה מ-960 תחקירים מקצועיים, שמסייעים למנהלי מחשוב במאות ארגונים, ליהנות מיותר עניין, זמן פנוי וכסף זמין.

מנהלי מחשוב, שמעוניינים לקרוא או להפנות לקובי שפיבק שאלות מקצועיות, מוזמנים לעשות זאת במסגרת תשובות המומחה.

הפעם הוא עונה לשאלות הבאות :

  • מה ההשלכות של קונסיומריזציה לארגונים? מה הסיכון ממנה?
  • אילו תמורות רואים בשוק הוירטואליזציה?
  • מה היתרונות בצריכת שרותים "בענן" מספק מקומי?


  • רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
    תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


    הצטרף ל-pConTip

    ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

    ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

    הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



    דוא"ל
    שם
      המלץ לחבר
    ואהבת לרעך כמוך...

    אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


      
     pConTop
    המלצות למנהלי מידע
    הכי מעניין וחשוב במחשוב
    פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


    כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

     ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
     משרות הייטק בשיתוף AllJobs
     pConTip
    הטיפים והסרטונים
    הכי טובים שיש!
    המלצות * חידושים * קיצורי דרך


    חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

    דוא"ל:
    שם:

    כן ,שלחו הגיליון
    *לא נעביר המייל לגורם אחר!
    **תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

       תוכן לפי נושא
     
        אבטחה
        אינטרנט
        חומרה
        יישומים
        ניהול
        סלולר
        עובדים
        עסקים
        שירותים
        תוכנה
        תקשורת
        תשתיות
     מודעות דרושים
     איך להתעדכן וליצור קשר
    RSS התעדכן ב-RSS
    RSS התעדכן ב-Google+
    FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
    in התעדכן בלינקדין
    TWITTER להתעדכן ביוטיוב
    TWITTER התעדכן בטוויטר
    TWITTER צור קשר במייל
     לתשומת ליבך
     
    ©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
    לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב