הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום רביעי 16 אוקטובר 2019  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

   
  בדברי המומחים

בהשקעה קטנה אפשר לשפר הרבה את נוחות העבודה. לדוגמא: לכוון את הכיסא היטב. בכלל, נושא הישיבה חשוב מאוד, כששני העקרונות המרכזיים הם התאמת הכיסא למידות האדם ואפשרויות לשינוי תנוחה. הכיסאות של היום הוזלו מאוד ובעלות נמוכה יחסית (500 ש"ח בערך) מקבלים כיסא עם הרבה דרגות חופש. מה שחשוב הוא, להשתמש בהן. חשוב ביותר - תמיכת גב תחתון. שיהיה מרווח בין החלק התחתון של משענת הגב למשטח הכיסא וצריכה להיות בליטה באזור הגב התחתון בגובה המותן. מסעדי ידיים מתכווננים גם חשובים, כדי להוריד מהעומס על הגב והכתף. להתאים את הציוד לאדם ולהסביר למשתמש איך לעבוד בצורה נכונה, לא עולה כסף. 

מקלדת חצויה היא אמצעי לא יקר ומאוד מומלץ, אבל כדאי שהיא תהיה בזווית "מתונה". יש הרבה סוגי עכברים וכדאי לגוון - לתת לעובד לבחור ולשנות מפעם לפעם, בעיקר אם החלה להתפתח בעיה. העיקרון החשוב ביותר הוא לעבוד ללא כיפוף שורש כף היד. צגים חשוב שלא להגביה יותר מדי. שימו לב שספרים קוראים "למטה" ולא מגביהים מעל גובה העיניים. שמואל ממליץ ליצור גיוון ולא ללכת בצורה עיוורת על עזרים ארגונומים מתוחכמים, בגלל שהם עלולים במקרים מסויימים דווקא להזיק. בכלל, ישנו Trade Off בו יש להתחשב. למשל: מקלדת חצויה דורשת תקופת הסתגלות. כריות לכף היד הן אביזר זול, אבל הוא עשוי לחסום את הדם לכף היד. וכן הלאה. בסלולאריים גודל הצג והרזולוציה הם המגבלה הכי גדולה, אך צגים אלה ילכו וישתפרו. 

ולבסוף, עזר שימושי ונפוץ הם משקפיים מולטי פוקאליים. הצגים כיום גדולים וטוב שכך, אך במשקפיים אלו יש שדות ראייה קטנים יחסית ומצב זה גורם להמון תנועות ראש. לכן, מומלץ למדוד את מרחק הצפייה מהצג ולגשת לאופטומטריסט, שיתאים "משקפי מחשב" בהתאם.
29/1/2010
טיפים מעשיים

בהשקעה קטנה אפשר לשפר הרבה את נוחות העבודה. לדוגמא: לכוון את הכיסא היטב. בכלל, נושא הישיבה חשוב מאוד, כששני העקרונות המרכזיים הם התאמת הכיסא למידות האדם ואפשרויות לשינוי תנוחה. הכיסאות של היום הוזלו מאוד ובעלות

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
עכשיו זה רשמי - אפל השיקה אתמול במסיבת עיתונאים גדולה בסן פרנסיסקו את ה-ipad - מחשב הטאבלט הראשון מתוצרתה. מה הוא מציע? הנה פרטים וגם סרטון המדגים את פעולתו.רוצה להאזין למוזיקה ישראלית מקורית? מעוניין לראות אילו שירים עוד לא נכנסו לרשימות הפלייליסט של תחנות הרדיו השונות? unr (או unreleased) הוא האתר המיועד לכך. אילו הפתעות תוכל למצוא בו?teradata הכריזה על פתרון מחסון הנתונים הראשון בעולם עם כונני ssd מבוססי זכרון פלאש. אילו יתרונות ייחודיים הוא מציע?הבעיהמחירי הדלק בישראל, בשונה משאר העולם, מרקיעים שחקים בעקבות המיסוי האדיר שמטילה המדינה. איך בכל זאת, תוכלו לצמצם בהוצ
אפל משיקה את iPad - כדאי?UNR - איפה כל השירים שלא בפלייליסט?Teradata: מה מציע מחסן נתונים מבוסס SSD?FullTank - מהי תחנת הדלק הזולה ביותר?

  כתבות נוספות

אנו רואים כיום מערכות הפעלה בהן נעשה מאמץ מתמיד ומוצלח, בשיפור ממשק המשתמש. עוד רואים שינוי במסכים, עם מגמה מאוד בולטת וחזקה, של מעבר לעבודה עם צגים רחבים וגדולים, במקום CRT של "17-"19, שהיו השכיחים עד לפני שנה שנתיים. בנוסף, נראה מעבר לצגים עתירי רזולוציה, גם במחשוב שולחני וגם בניידים, אם כי היישומים עדיין לא מותאמים כראוי לגדלי מסכים אלה. זה משמעותי במיוחד בניידים, בהם יש צגים קטנים יחסית אך גבוהי רזולוציה. התוצאה היא עבודה במסך עם פונטים קטנים מאוד, שגורמת לעייפות עיניים, לבעיות גב וצוואר ועוד. מה שצריך לקרות היום, הוא הקפדה גדולה של מתכנני מערכות, על התאמות היישומים לצגים החדשים. העכבר והמקלדת לא יעלמו בשנים הקרובות. 

מולטי טאץ
29/1/2010
המגמות הבולטות

אנו רואים כיום מערכות הפעלה בהן נעשה מאמץ מתמיד ומוצלח, בשיפור ממשק המשתמש. עוד רואים שינוי במסכים, עם מגמה מאוד בולטת וחזקה, של מעבר לעבודה עם צגים רחבים וגדולים, במקום CRT של "17-"19, שהיו השכיחים עד לפני שנה

בשנת 2009, המכללה התמקדה בפיילוטים בתחום הוירטואליזציה, גם בשרתים וגם בתחנות. בנוסף, פיתחו את האחסון והגדילו אותו. לטווח הקרוב, מתוכנן מעבר לגיבוי מרוחק. 

מבין האתגרים העיקריים בהם מנמ"רים נתקלים כיום, הוא מציין את התקציבים, כדבר שהכי לוחץ. מעבר לכך, יש הרבה בעיות של אנשים עם ידע מצומצם, שבטוחים שהם מחזיקים בידיהם את "הפתרון". הכוונה למשל, למצב בו ספקים נכנסים בדלת האחורית ומגיעים היישר אל המשתמשים ומסבירים שהם מחזיקים את הפתרון לכל צרותיהם. מצב זה "מעיף אותך" מהתכנית, כי אתה נדרש לתת תשובה לאותו משתמש. כשצריך לצאת למשהו לא מתוכנן מסוג זה, מדובר בהמון עניינים לפתור. דברים אלה, באים לא רק ממשתמשים פשוטים, אלא גם מההנהלה. כשמשתמש בא עם רעיון חדש שיש לו יישום רחב, אשר ישרת משמעותית את המכללה, זה בסדר ועל זה אפשר לשבת ולעבוד. אבל אם זה ישרת רק אותו, צריך לפעמים לשבת ולהסביר, למה זה אולי טוב לבית, אבל לא למקום העבודה. 

האינפורמציה בתחום המחשוב, רבה מאוד. הלוואי ואפשר היה לשים לה מחסום, מקס מוסיף בחיוך. מעשית - הוא ממליץ להיות עם אזניים ועיניים פתוחות ומביא דוגמא "מהשטח": גף המחשוב שבראשותו יזם פרוייקט החלפת מרכזיית טלפונים, אשר התחיל ממודעה שמקס ראה על אוטובוס, אחריו הוא נסע.
22/1/2010
בין פתרון אמיתי ל"עוקף מנמ"ר"

בשנת 2009, המכללה התמקדה בפיילוטים בתחום הוירטואליזציה, גם בשרתים וגם בתחנות. בנוסף, פיתחו את האחסון והגדילו אותו. לטווח הקרוב, מתוכנן מעבר לגיבוי מרוחק. מבין האתגרים העיקריים בהם מנמ"רים נתקלים כיום, הוא מ

ב-2009 לא היה באמת מיתון. גם מה שהיה, היה בעיקר בגלל ההיסטריה של המשק ולא בגלל סיבות אמיתיות. הדבר דיכא הרבה תהליכים, אבל יצא מכך רק טוב, כי זה חייב ארגונים להסתכל יותר מקרוב על ה-IT, כעל משהו עם תועלות עסקיות. האם למדנו את הלקח שהיינו צריכים ללמוד - שיש להסתכל על ה-IT בצורה ביקורתית? למרות שה"שיעור" היה יחסית זול, לא בטוח שניצלנו את "שכר הלימוד הנמוך". העבודה שנדרשת להתאמת ה-IT לאסטרטגיה העסקית, עדיין לפנינו, בהרבה מאוד מקרים (אם כי יש הרבה מאוד ארגונים, שכן עושים זאת בהצלחה). 

המגמה הכי משמעותית ב-2009, הייתה הוירטואליזציה. השאלה עד כמה זה באמת מפיק את החסכון, תלויה במידה רבה בארגון המבצע. רבים למשל מאחדים שרתים, אבל לא זורקים את השרתים המיותרים, ואז חסכון החשמל שתוכנן על הנייר, לא קיים וגם לא החסכון בניהול. 

יש כעת תופעה צרכנית שנמצאת בשיאה ולא ירחק היום, שהיא תגיע גם למגזר העסקי - התופעה היא התפצלות ה-PC, מאביזר אחד לאשכול אביזרים שונים. בעבר היו רק מחשב שולחני ומחשב נייד. היום, יש כשבע תת קבוצות שונות ותהיינה לכך השפעות מרחיקות לכת. הנדסת האביזרים רצה קדימה והיא לא מסונכרנת עם פיתוח יישומים מתאימים. לכן לא יודעים עדיין, איך למנף אותם בארגונים והמגזר העסקי בקושי מעכל את סמארטפון. 

בעבר, הטלנו על המנמ"ר את כל האחריות על נושא המעבר של גף המחשוב לכיוון העסקי. אלא שלמחלקת מחשוב אין כוח פוליטי והיא עסוקה כל הזמן, בלהבטיח שהכל יעבוד. גם המדדים בהם אנשי הטכנולוגיה נמדדים (על ידי ההנהלה), הם תפעוליים (דוגמת זמינות מערכות). אז גפי המחשוב מתנהגים בהתאם. ארגונים בישראל רחוקים מלהתייחס ל-IT כאל חלק אינטגרלי מהאסטרטגיה העסקית (הבנקים הם יוצאי דופן מבחינה זו). יש ארגונים שהקימו גופי תיווך, בין הצד הטכנולוגי של הארגון, לצרכיו העסקיים. רואים זאת בעיקר בארגונים גדולים וזה פשוט עובד. אלה אנשים שבאים מהצד העסקי, אבל יש להם הבנה טכנולוגית. זה יכול להיות למשל רפרנט מחשוב, שיושב במחלקות עסקיות. אפשר ליצור מנגנונים כאלה בארגון, גם מבלי להבין בכלל בטכנולוגיה. מנהלים יכולים ללמוד מנסיונם של אחרים ואין צורך להמציא כאן את הגלגל.
22/1/2010
המיתון שלא היה

ב-2009 לא היה באמת מיתון. גם מה שהיה, היה בעיקר בגלל ההיסטריה של המשק ולא בגלל סיבות אמיתיות. הדבר דיכא הרבה תהליכים, אבל יצא מכך רק טוב, כי זה חייב ארגונים להסתכל יותר מקרוב על ה-IT, כעל משהו עם תועלות עסקיות.

לוירטואליזציה יש מחיר, כי צריך לנהל גם אותה. אם נרחיק למחשוב ענן שאליו הולכים כעת, הניהול נעשה מטלה מסובכת יותר. בענן חיצוני לא שולטים בדברים, לא יודעים איפה הם נמצאים ואיך יתנהגו איתם. כמות הפריסות עלתה משמעותית, קל לבקש יותר משאבים, וצריך מוניטורינג לעולם הרבה יותר דינמי. לכן הולכים היום הרבה מאד לאוטומציה, גם כדי לזהות בעיות לפני שהן קורות, וגם כדי לנהל את האפליקציות, המשאבים והשינויים. בסביבה וירטואלית המשתמשים יכולים לבקש ולקבל בקלות עוד משאבים, בתהליך שנמשך דקות. כדי לנצל את הענן לא צריך לבקש מכונה על מרכיביה, אלא לבקש אפליקציה עם כל מה שנדרש לה, ומפעילי הענן יעשו מה שנדרש. 

ה-IT הולך לוירטואליזציה בענן פנימי או חיצוני, וגם לשילובם. לארגונים קטנים, נוח מאד להתחיל בעבודה בענן חיצוני. ארגונים גדולים מתחילים עם ענן בארגון ובהמשך יצאו החוצה. בסוגיית העלויות אין "תשובת בית ספר" - ברור כמה עולה לבצע זאת בחוץ, אבל קשה יותר לכמת את העלויות במה שקשור באבטחה, ברשיונות תוכנה, בניהול וברמת השרות.
15/1/2010
הולכים לוירטואליזציה בענן

לוירטואליזציה יש מחיר, כי צריך לנהל גם אותה. אם נרחיק למחשוב ענן שאליו הולכים כעת, הניהול נעשה מטלה מסובכת יותר. בענן חיצוני לא שולטים בדברים, לא יודעים איפה הם נמצאים ואיך יתנהגו איתם. כמות הפריסות עלתה משמעות

לקוחות גדולים ראו בתחילה את הוירטואליזציה ככלי קונסולידציה, אבל בצורה עמוקה יותר, זה הוא דבר שמאד מפשט ניהול מערכות. יש בכך התייעלות, מאחר שחלק גדול מהתחזוקה והתפעול השוטף, נעשים אוטומטית. למשל, הוספת שרת חדש נעשית על ידי שכפול קובץ, תוך 10 דקות במקום במשך יום שלם, ואדם שניהל 30 שרתים פיזיים, יכול לנהל 60-70 שרתים וירטואליים. הניהול משתנה לגמרי, כי עובדים מול מערכת ניהול מרכזית, במקום מול הרבה קונסולות. כך רואים את כל המשאבים, כולל אחסון, כמשאבים לוגיים, במקום מרכזי אחד. זה יוצר הסתכלות סטנדרטית על כל השרתים כמכונות וירטואליות, בלי קשר לאפליקציה ולמערכת הפעלה. 

קיום אותם מנגנוני עומסים לכל קונפיגורציה, אבטחה משותפת ורישוי מתקדם שמאפשר את כל הפיצ
15/1/2010
לפשט ניהול

לקוחות גדולים ראו בתחילה את הוירטואליזציה ככלי קונסולידציה, אבל בצורה עמוקה יותר, זה הוא דבר שמאד מפשט ניהול מערכות. יש בכך התייעלות, מאחר שחלק גדול מהתחזוקה והתפעול השוטף, נעשים אוטומטית. למשל, הוספת שרת חדש נ

התפתחות הוירטואליזציה בשנתיים האחרונות, הוסיפה נדבך לצורך הקיים בארגונים, בניהול וייעול הדאטה סנטר באופן מלא, וירטואלי ופיזי גם יחד. התחדד הצורך בשליטה ובקרה, בניהול דינאמי של המשאבים, העומסים והחיבור בין כל המשאבים. 

לכלי ניהול הוירטואליזציה VMM של מיקרוסופט יש יכולת ניהול סביבות מעורבות, ול-Operation Manager יש יכולת Cross Platform Monitoring. מכיון שהוירטואליזציה נכנסה חזק גם ל-SMB, פותחו עבורם גרסאות Essential של כלי הניהול. הניהול הכללי של הדאטה סנטר מתפתח ליותר אוטומציה, מחשוב בענן פרטי ושילובים עם ענן חיצוני. רכישת חברת Opalis, ששירותיה מתממשקים עם כלי ה- System Centerשל מיקרוסופט, תתרום לאוטומציה בדטה סנטר והענן פרטי וציבורי, על ידי העברת נתונים מדטה סנטר ארגוני אל דטה סנטר בענן.
15/1/2010
נדבך נוסף

התפתחות הוירטואליזציה בשנתיים האחרונות, הוסיפה נדבך לצורך הקיים בארגונים, בניהול וייעול הדאטה סנטר באופן מלא, וירטואלי ופיזי גם יחד. התחדד הצורך בשליטה ובקרה, בניהול דינאמי של המשאבים, העומסים והחיבור בין כל המ

המגמה העיקרית היא הוצאת משאבי IT, מסניפים מרוחקים, אל מרכז מחשוב אחד. לדוגמא, בכל בנק יש שרתים שנותנים שירותים מקומיים וזה מביא לאתגרים בצורת ניהול, תחזוקה, הוצאות חשמל ועוד. המגמה היום היא קונסולידציה של שרתים אלו לדטה סנטר, ובמקרה כזה אם רוצים לשמר אותה דרגת שירות לקליינט המרוחק, קיים צורך מרכזי בהאצת יישומים. 

האתגר הגדול ביותר הוא כיצד להשתלב ברשת, מבלי להפריע לה. ברשת קיימים כבר פיירוולים, מוניטורים ועוד כלים רבים. אינטגרציה קלה, ללא הכנסת נקודות כשל שונות, היא האתגר הגדול ביותר. 

מבחינה כלכלית, ניתן לראות כדוגמא פרויקטים בישראל - שצמצמו זמן שכפול מידע פי 8. הפשטות האופרטיבית בדטה סנטר מגובה, מאובטח ויחיד, בנוסף לפתרון האצה המאפשר שימוש נוח בדטה סנטר כזה, תמיד מוכיח את עצמו ברמה של TCO.
8/1/2010
להשתלב מבלי להפריע

המגמה העיקרית היא הוצאת משאבי IT, מסניפים מרוחקים, אל מרכז מחשוב אחד. לדוגמא, בכל בנק יש שרתים שנותנים שירותים מקומיים וזה מביא לאתגרים בצורת ניהול, תחזוקה, הוצאות חשמל ועוד. המגמה היום היא קונסולידציה של שרתים

מגמה חשובה, היא התפיסה של פתרון רשתי כולל - להיות מסוגלים לתת ללקוח פתרון לכל הרשת הארגונית, ועד כמה שאפשר לעשות קונסולידציה של הפתרונות. המגמה כוללת שילוב האצת היישומים לתוך הפתרונות הקיימים כבר בתחום, כך שהלקוח מקבל במארז אחד פתרון לניתוב, פיירוול והאצת היישומים וגם אין לו צורך לדאוג לגבי האבטחה, מה שגורם ליתרון תפעולי משמעותי. הפתרון לא בא במקום, אלא בנוסף לפתרונות שבאים לבד (Stand Alone) ומאפשר לנהל ולשלוט בצורה קלה יותר על היישומים ביחד, מאחר והכל נמצא על אותו מוצר. 

מגמה נוספת היא האצת יישומים לקליינט נייד. מעכשיו משתמשים יכולים להיות מחוברים לרשת הארגונית ממחשבם האישי, והאצת היישומים תעבוד מרחוק גם לעובד שיושב בסניף מרוחק של הארגון, וגם לעובד שיושב בבית קפה או בבית מלון. למערכות אלה יש ROI מהיר. הנסיון מראה, שברגע שהלקוח התקין חומרה של האצת יישומים על השרתים שלו, קשה לו להסתדר בלעדיה, ובדרך כלל מתרגלים למהירות ולנוחות שהפתרון מספק. העניין נכון בעיקר לגבי מהנדסים שעובדים עם תוכנות כבדות וקבצים כבדים, ושנושא מהירות הרשת, חשוב להם ביותר.
8/1/2010
פתרון כולל

מגמה חשובה, היא התפיסה של פתרון רשתי כולל - להיות מסוגלים לתת ללקוח פתרון לכל הרשת הארגונית, ועד כמה שאפשר לעשות קונסולידציה של הפתרונות. המגמה כוללת שילוב האצת היישומים לתוך הפתרונות הקיימים כבר בתחום, כך שהלק

בשלוש השנים האחרונות, ארגונים רבים עשו כברת דרך מבחינת SOA, לקראת בשלות ועברו משלב הדיבורים לשלב המעשי. הדבר מתבטא בהכנת תשתיות ואינטגרציה וכן ב-BPM -  ניהול תהליכים עסקיים. התשובה לשאלה "למה להשקיע בכך" לא השתנתה ואם כבר, רק החריפה: בעבר, חסכון וגמישות היו עניין של Nice to have, אך היום מדובר ב-Must have. 

קיים קושי אמיתי במתן כללי אצבע מבחינת סדרי הגודל של עלויות יישום, כי במקרה זה One size dosen’t fit all. מערכות המידע שונות, היעדים שונים ורמות הבשלות של הארגונים שונות. בכל מקרה, מומלץ להיכנס לכך בצורה מדורגת. בין המגמות העיקריות שרואים כיום בתחום זה, הוא מציין שהלקוחות ממוקדים - הם יודעים מה הם רוצים, בררניים יותר לגבי פתרונות ה-SOA והצפייה לתוצאות מוכחות עלתה. ארגונים בונים מודל החזר השקעה כאשר בדרך כלל טווח ה-ROI עבור הפרויקטים אינו עולה על שנתיים. הרצון לתוצאות מהירות, לצד בשלות טכנולוגית ונסיון, הביאו לכך שהפתרונות השונים, מקלים יותר על חיי הלקוח. 

יובל ממליץ לקחת בחשבון, 3 כללי אצבע: 
1 - לבחור בחוכמה מה רוצים לממש (מבין כל האתגרים שעומדים בפני המנמ"ר), במטרה להשיג תועלות עסקית אמיתיות. 
2 - מאוד חשוב לבחור ספק אסטרטגי, שמלווה אותך לאורך כל היישום. 
3 - בניית הפרוייקט בצורה מדורגת, בכדי לקבל תוצרים מהירים ולשם הפקת לקחים מהירה.
1/1/2010
חייבים SOA

בשלוש השנים האחרונות, ארגונים רבים עשו כברת דרך מבחינת SOA, לקראת בשלות ועברו משלב הדיבורים לשלב המעשי. הדבר מתבטא בהכנת תשתיות ואינטגרציה וכן ב-BPM - ניהול תהליכים עסקיים. התשובה לשאלה "למה להשקיע בכך" לא השת

יש רבים שחולקים על דעתה של Anne Thomas Manes (אנליסטית Burton Group), לפיה SOA is dead. המציאות היא ש-SOA הפכה ל-Mainstream ולפי כל הסקרים בארץ ובחו"ל, יותר מ-50% מהאירגונים, נמצאים בשלב זה או אחר של יישומה. לפי סקרים של Gartner ושל Dataquest, כמעט כל יתר האירגונים, מתעתדים גם הם להתחיל במימוש SOA תוך שנה. מדוע בכל זאת, יש תחושה כזו? עקב מספר סיבות עיקריות: 
1 - בכל טכנולוגיה או ארכיטקטורה יש שלבי היתפתחות המתחילים בציפיות גבוהות ומסתיימים בציפיות ריאליות, עם האכזבה הכרוכה בכך. כאשר התפיסה או הטכנולוגיה הופכת ל-Mainstream, מסתיימת ההתאמה למציאות והציפיות נמוכות בהרבה מהציפיות שהיו בשלבים הקודמים. האכזבה בנושא SOA גדולה יחסית, בין השאר בגלל הציפיות הגבוהות במיוחד שהיו בעבר.
2 - ישנו גם מימוש לא נכון של SOA במספר רב של אירגונים. מצב זה, לא רק שלא מביא תועלות  עסקיות, אלא גם עלול להביא לנזקים ולעלויות מיותרות. אבי מספר על ארגונים בהם הוא נתקל, שפעלו ללא ייעוץ של מישהו בעל ניסיון קודם והבנה בתחום ובאירגונים שנתנו לספק / יצרן המוצרים להוביל את התהליך, במקום לגורם אוביקטיבי. 
3 - התהליך למימוש SOA והשגת תועלות אמיתיות הוא תהליך מאד ארוך והתועלות העיקריות אינן באות לידי ביטוי בשלבים הראשונים. 
4 - המשבר הכלכלי אילץ או עודד חלק גדול מהאירגונים להתמקד בטווח הקצר ובהורדת עלויות. הוא פגע במימושים של SOA שהיו בתחילת הדרך, אך גם בלם מימושים לא נכונים, שלא הראו תועלות.

SOA בהחלט עשויה להביא לאינטגרציה קלה יותר באירגון, בין מערכות ERP ואחרות, אבל גם בין רכיבים בתוך ה-ERP. פירוק רכיבי ה-ERP וה-CRM ל-Services של SOA, יכול לשפר אינטגרציה זו ויכול להביא לגמישות גדולה יותר, שמאפשרת תגובה מהירה יותר לצרכים עסקיים דינאמיים. גם הדרך ל-ERP מבוסס SOA היא קשה, כפי שחווים אותה יצרנים כמו SAP ו-Oracle, שאף הם מתאימים את ציפיותיהם למציאות המורכבת, עם התבגרות SOA. תחום הקשור באופן יותר מהדוק ל-SOA, הואEnterprise Architecture , ש-SOA מהווה סיגנון ארכיטקטוני למימושו.
1/1/2010
SOA במיינסטרים

יש רבים שחולקים על דעתה של Anne Thomas Manes (אנליסטית Burton Group), לפיה SOA is dead. המציאות היא ש-SOA הפכה ל-Mainstream ולפי כל הסקרים בארץ ובחו"ל, יותר מ-50% מהאירגונים, נמצאים בשלב זה או אחר של יישומה. לפ

  פרסום בטקסט

  כתבות לפי חודש
2011
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2010
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2009
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2008
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2007
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר


רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


הצטרף ל-pConTip

ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



דוא"ל
שם
 
 pConTop
המלצות למנהלי מידע
הכי מעניין וחשוב במחשוב
פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

 ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
 משרות הייטק בשיתוף AllJobs
 pConTip
הטיפים והסרטונים
הכי טובים שיש!
המלצות * חידושים * קיצורי דרך


חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

   תוכן לפי נושא
 
    אבטחה
    אינטרנט
    חומרה
    יישומים
    ניהול
    סלולר
    עובדים
    עסקים
    שירותים
    תוכנה
    תקשורת
    תשתיות
 מודעות דרושים
 איך להתעדכן וליצור קשר
RSS התעדכן ב-RSS
RSS התעדכן ב-Google+
FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
in התעדכן בלינקדין
TWITTER להתעדכן ביוטיוב
TWITTER התעדכן בטוויטר
TWITTER צור קשר במייל
 
©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב