הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום רביעי 23 אוקטובר 2019  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

   
  בדברי המומחים

עד היום המגזר העיקרי שעשה בכך שימוש, היה בעיקר ביטוח ופיננסים, עכשיו מתחיל להכנס לתחום המגזר הממשלתי, כולל משרדי ממשלה ועיריות ומועצות מקומיות, וגם המגזר הבטחוני. בעבר המערכות היו בעיקר פנים ארגוניות, וכיום ניהול המסמכים מגיע גם ללקוח הסופי ולא רק לעובדים הארגוניים. כיוון נוסף הוא המעבר למערכות מבוססות ווב, בעיקר כדי להחצין את השרותים, ולחזק את הקשר עם הלקוח הסופי (תושב, מבוטח, מקבל השירות בבנק, ספקים חיצונים וכד
30/10/2009
שלל מגמות וחידושים

עד היום המגזר העיקרי שעשה בכך שימוש, היה בעיקר ביטוח ופיננסים, עכשיו מתחיל להכנס לתחום המגזר הממשלתי, כולל משרדי ממשלה ועיריות ומועצות מקומיות, וגם המגזר הבטחוני. בעבר המערכות היו בעיקר פנים ארגוניות, וכיום ניה

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
ארגון icann, האחראי על ניהול שמות המתחם באינטרנט, יאפשר, החל מהחודש הבא, לרשום כתובות באינטרנט גם באותיות שאינן לטיניות, כולל בשפה העברית. מה המשמעות?אם אתם רוצים להפוך נסיעה לחו`ל לחוויה מיוחדת שלא תשכח, בחרו יעד ומועד שבו תוכלו ליהנות מביקור בערים שמציעות פסטיבלים. כך תיהנו  מתלבושות עממיות ותחפושות מוזרות, מנהגים מעניינים ומראות ומופעים יוצאי דופן. מה מציע 2camels? בהמשך...

חדש: סדרת mju tough של אולימפוס עם magic filters. מה מציעה התכונה הזו? אילו תכונות נוספות היא מציעה?הבעיהמחירי הדלק בישראל, בשונה משאר העולם, מרקיעים שחקים בעקבות המיסוי האדיר שמטילה המדינה. איך בכל זאת, תוכלו לצמצם בהוצ
בקרוב - כתובות אינטרנט בעברית2camels - נוסעים לחו"ל? לכו לפסטיבלאולימפוס משיקה את Mju TOUGHFullTank - מהי תחנת הדלק הזולה ביותר?

  כתבות נוספות

יש שתי הנחות שעליהן מתבססים: האחת, היא שהחלטות ודיונים הם מידע ארגוני. השניה, היא דגש על משימות ועל מה שהמסמך אומר (משמעותו) ולא בהכרח על ניהול המסמך עצמו. לדוגמא: אנשים לא צריכים לבזבז זמן בקריאת פרוטוקולים, אלא יותר טוב ופשוט, לקבל רק את המשימה שנובעת מהדיון שנערך. המערכת תייצר לשם כך מסמך, בו מסוכמת רק המשימה שנוגעת לנמען ופרוטוקול הדיון המלא, יישמר במערכת ניהול המסמכים. 

כיום אנשים מבינים יותר את ההבדל, בין ניהול מסמכים לבין ניהול משימות ארגוניות, מאחר ובחשיבה ארגונית ניהול משימות הוא דבר חדש. לדוגמא, בהרבה מהארגונים, לפני התקנת מערכת ניהול מסמכים, מתוך 100% משימות, אופייני שרק 20% אחוז מתבצע. אחרי יישום מערכת כזו, ההיקף עולה ל-80% שמבוצעות.
30/10/2009
בין ניהול מסמכים לניהול משימות

יש שתי הנחות שעליהן מתבססים: האחת, היא שהחלטות ודיונים הם מידע ארגוני. השניה, היא דגש על משימות ועל מה שהמסמך אומר (משמעותו) ולא בהכרח על ניהול המסמך עצמו. לדוגמא: אנשים לא צריכים לבזבז זמן בקריאת פרוטוקולים, א

המשבר הכלכלי הביא ארגונים רבים להכניס את לינוקס יותר פנימה, למערכות הליבה. בארגונים בהם לפני כשנתיים לא התעניינו בכך, "נפתחו הדלתות" בשנה וחצי האחרונות. המצב הכלכלי הוביל להייפ בנושא לינוקס, אבל תרמה גם העובדה, שארגונים מוציאים כסף רב על וירטואליזציה. ברד הט לינוקס, הוירטואליזציה מובנת במערכת ההפעלה וזה עוד ערך מוסף. לקוחות לפעמים לא יודעים מה הם מקבלים - זו לא רק מערכת הפעלה. בלינוקס רד הט למשל, יש גם Cluster Suite. 

חשוב להסתכל גם על הגמישות. למשל הגירה מיוניקס ללינוקס - עושים זאת רבות, כי ביוניקס צריכים להתחייב ליצרן חומרה מסויים. המעבר מיוניקס ללינוקס פשוט מאוד והוא נותן אפשרות לעבוד עם כל יצרן חומרה שרוצים.

מבחינת סיכונים משפטיים, כמו טענה עתידית שרכיב לינוקס מסויים בו אתה משתמש במסגרת המערכת איננו בשימוש מורשה, רד הט מספקת Legal Assurance, במסגרתו מכוסה הלקוח מבחינה משפטית. 

לסיכום - הגרסאות האחרונות של לינוקס גם חזקות ויציבות וגם ידידותיות הרבה יותר ובעלות דרישת חומרה נמוכות משמעותית מחלונות על גירסאותיה השונות ואולי ההתלבטויות שיש לארגונים עכשיו, יהיו טריגר להעמיק את השימוש בלינוקס.
23/10/2009
טריגר להעמקת השימוש

המשבר הכלכלי הביא ארגונים רבים להכניס את לינוקס יותר פנימה, למערכות הליבה. בארגונים בהם לפני כשנתיים לא התעניינו בכך, "נפתחו הדלתות" בשנה וחצי האחרונות. המצב הכלכלי הוביל להייפ בנושא לינוקס, אבל תרמה גם העובדה,

השוק הישראלי שמרן אבל מצד שני גם די מנסה לעקוב אחרי השוק האמריקאי. בשנים האחרונות, הרבה מאוד ארגונים בארה"ב לא רק שוקלים, אלא גם מכניסים בצורה מאוד רחבה, את מערכת ההפעלה של אפל. האימפקט הכי גדול יהיה מתחום הדסקטופ. 

היופי הוא, שאפל מסתדרת מזמן עם חלונות ופעמים רבות היא סטנדרטית יותר מ-PC. למשל: התחברות לשרת אקסצי
23/10/2009
מק מסתדר עם כולם

השוק הישראלי שמרן אבל מצד שני גם די מנסה לעקוב אחרי השוק האמריקאי. בשנים האחרונות, הרבה מאוד ארגונים בארה"ב לא רק שוקלים, אלא גם מכניסים בצורה מאוד רחבה, את מערכת ההפעלה של אפל. האימפקט הכי גדול יהיה מתחום הדסק

יש כמה נושאים מרכזיים, בהם מתמקדות התועלות המשמעותיות ביותר, של מעבר ארגונים לחלונות 7: ראשית, האפשרות להפוך את עבודת המשתמש ליעילה ומהירה יותר. היא מאפשרת לחפש בכל מאגרי המידע בארגון מתוך שולחן העבודה, להתחבר מכל מקום לכל משאב פנים ארגוני בצורה מאובטחת, ולהיעזר ב-Branch Cache לטיוב העברת נתונים בין סניפי הארגון, דרך מאגר פנימי בסניף (להערכתו, התקן חומרה שעושה זאת, יעלה לפחות $15,000 לסניף). 

חלונות 7 היא גם פלטפורמה שלמה לטיפול במעגל חיי המחשוב, כולל כל התוכנות, ולא רק מערכת ההפעלה, כולל הפצת תוכנות, ניהולה, ניהול מלאי ועוד. נושא משמעותי נוסף, הוא תאימותה של חלונות 7, לסביבה הארגונית החדשה של היום, שחוסכת ברכישת מוצרי צד שלישי. מדובר בתכונות ששוות למנמ"רים הרבה כסף, ומאפשרות ליישם דברים, שהיו יקרים מדי עבורם. אנו בתקופה בה רוצים לחסוך כסף, אך במקביל הדרישות רק גדלות. התאמת המערכת לטכנולוגיות מודרניות כתקני רשתות אלחוטיות, USB 3, חוסכת את הצורך במוצרי צד שלישי ייעודיים למטרות אלו. ניתן למשל לבצע ישירות דרך חלונות 7, חסימת התקנים נייידים. למשל חסימת כל כניסות ה-USB, הצפנת התקנים ניידים או הצפנת דיסק או לקבוע אילו יישומים ירוצו על תחנת העבודה ואילו לא. 

גם VPN ווירטואליזציה, מובנים בחלונות 7 והיא יודעת לנצל ריבוי ליבות. מבחינת שינויי חומרה, ניר מדגיש, שהרבה מהחומרות הישנות מהן חשבו להיפטר, יוכלו לפעול עם חלונות 7. עוד שיפורים משמעותיים במערכת, הם בתחומי האבטחה ויכולות האכיפה לרגולציות.
23/10/2009
התועלות המשמעותיות

יש כמה נושאים מרכזיים, בהם מתמקדות התועלות המשמעותיות ביותר, של מעבר ארגונים לחלונות 7: ראשית, האפשרות להפוך את עבודת המשתמש ליעילה ומהירה יותר. היא מאפשרת לחפש בכל מאגרי המידע בארגון מתוך שולחן העבודה, להתחבר

רואים התמקצעויות ייחודיות, בכל העולמות. בעולם האינטרנט חזק מאוד נושא קידום האתרים ויותר ארגונים מגייסים עובדים לעשות זאת במשרה מלאה. התמחות נוספת, היא יצירת מענה בשם החברה, במסגרת הכלים השונים באינטרנט - מומחה טוקבקים. תחומים ייחודיים נוספים שניתן לראות, כוללים מומחי אינטגרציה, מומחי SOA, מנהלי תצורה ויועצי יישום ITIL. תפקיד מאוד מעניין ביחידות המחשב, הוא תפקיד מנהל קשרי הלקוח, כשהכוונה כאן היא דווקא לניהול יחסי גף המחשוב, עם משתמשי הארגון הפנימיים. מעין איש מכירות של יחידת המחשב. לרוב, זה יהיה מישהו שמכיר את הביזנס וגם את יחידת המחשב. ישנו גם תקציבאי IT - כלכלן שמתמחה בכלכלת מחשבים ומסייע למנמ"ר עם פעילויות, כהצדקה כלכלית של מהלכי מחשוב, מול ההנהלה. 

לתחומים עסקיים ספציפיים כבנקאות, יש התמחויות מחשוב ייחודיות משלהם. לדוגמא: מומחה Revenue Insurance בחברות הטלקום, שעובר על דגימות של חשבונות שיוצאים ללקוחות, בכדי לזהות טעויות. בחברות הטלקום בארץ, אופייני שמקדישים לכך 4-5 אנשים במשרה מלאה. בתחום הפיתוח, דבר חדש שרואים חזק מאוד, היא התמחות מפתחי מובייל. לדוגמא: תכניתן iPhone - תחום בו ג
16/10/2009
התמקצעויות, בכל העולמות.

רואים התמקצעויות ייחודיות, בכל העולמות. בעולם האינטרנט חזק מאוד נושא קידום האתרים ויותר ארגונים מגייסים עובדים לעשות זאת במשרה מלאה. התמחות נוספת, היא יצירת מענה בשם החברה, במסגרת הכלים השונים באינטרנט - מומחה

ראשית, ישנו כיום כל העולם הגוגלי - העולם של מנועי החיפוש. מדובר בעיקר באנשי SEO, שיכולים לשבת בתוך הארגון ומחוצה לו. מומחיות זו עוסקת בתהליך מחקרי, תהליך של בנייה נכונה של האתר, הבהרת מה שאנשי גף המחשוב צריכים לדעת לגבי קידום אתרים ולבסוף, יצירת קישורים איכותיים שיפנו לאתר. התמחות חדשה נוספת, היא שיווק במנועי חיפוש (SEM). גם החשיבות של עריכת תוכן לאתרים גדלה וחשוב שיהיה עורך תוכן, שמודע לנושא קידום האתר במנועי חיפוש. אתגר ממליץ לשלוח את אנשי התוכן, שמייצרים את התוכן באתר, להכשרת SEO בסיסית. 

בתחום המדיה החברתית, יש כיום את כל נושא המפתחים שמתמחים בו, כאשר בישראל, פיתוח לפייסבוק מאוד משמעותי. גם הפיתוח לתחום הנייד נהיה לאחרונה סופר טרנדי, ומקצוע המפתח לסלולאר, צריך לעניין מאוד ארגונים. תחום זה, מושפע בין השאר מה-iPhone, שם ישנה התחייבות של כל אחת מספקיות הסלולאר המקומיות, למכור כ-100 אלף מכשירים, בתוך שלוש שנים (כלומר, מספר המכשירים האלה, עומד בפני זינוק אדיר). לגבי המדיה החברתית, חשוב לזכור שהיא משהו ששונה לחלוטין מכל התפיסה השיווקית הנהוגה עד היום. זו פעילות לאורך זמן, של יצירת מערכות יחסים ארוכות טווח. לכן, כשאתה בא לבחור יועץ בתחום המדיה החברתית, חשוב שלא להתפתות אחרי הבטחות, שכוללות מצגות שווא ומספרים גדולים. כדאי להכשיר את הווב מסטר, בנקודות טכניות חדשות שונות מעולם הרישות החברתי. למשל Facebook Connect - קישור בין היוזר שלך באתר הארגון, ליוזר בפייסבוק.
16/10/2009
פריחה במדיה החברתית

ראשית, ישנו כיום כל העולם הגוגלי - העולם של מנועי החיפוש. מדובר בעיקר באנשי SEO, שיכולים לשבת בתוך הארגון ומחוצה לו. מומחיות זו עוסקת בתהליך מחקרי, תהליך של בנייה נכונה של האתר, הבהרת מה שאנשי גף המחשוב צריכים

בעבר, ארגונים תפקדו שנים רבות עם אותו מיינפריים. ב-10-15 השנים האחרונות, אגפי המחשוב עברו מהפכה, שדרשה ממנמ"רים להיות פתוחים לדברים אחרים. 

לגבי הכשרת עובדים פנימיים למקצועות ייחודיים, פול אומרת שלכל אחד יש את הנישה שלו ואם זה לא הביזנס המרכזי שלך, למה להמציא את הגלגל מחדש? במיוחד בתחילת הדרך, כשאתה עוד לא יודע להגדיר עד כמה המשרה תתפוס ועל מה מדובר, עדיף ללמוד זאת ממומחה, שינחיל את המתודולוגיות. כשאתה עובר את גבול הצורך ביועץ, חשוב שמישהו יבוא מהמערכת עצמה ואז תכשיר או תגייס מישהו חיצוני, לתוך הארגון. ההחלטה מאוד תלויה בתפקיד. 

כל מנהל בכלל ומנמ"ר בפרט, צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק. הוא חייב ללכת לכנסים, לקרוא חומר מקצועי ולהתייעץ עם בעלי תפקידים מקבילים. אסור להיכנס לשאננות, במיוחד בתקופה כמו שלנו. יש להיות פתוח לדברים חדשים ולא לפחד מהם ולהיות פתוח לאנשים שונים מהפרופיל הרגיל שיש בארגון, שעשויים לעורר אצל האחרים, קצת יותר אנרגיות ועניין.
16/10/2009
להיות פתוח

בעבר, ארגונים תפקדו שנים רבות עם אותו מיינפריים. ב-10-15 השנים האחרונות, אגפי המחשוב עברו מהפכה, שדרשה ממנמ"רים להיות פתוחים לדברים אחרים. לגבי הכשרת עובדים פנימיים למקצועות ייחודיים, פול אומרת שלכל אחד יש

בכל גודל לקוח עליו מסתכלים, ממשתמש ביתי אחד, דרך ארגון בגודל 30 משתמשים אבל בלי חדר מחשב ועד ארגוני ענק, בכולם רואים את היתרונות של מחשוב הענן. השאלה שהמנמ"ר צריך לשאול עצמו, היא מי נותן לו את השרות? האם הוא סומך עליו? בסופו של דבר, אלה מערכות פיזיות שיושבות היכן שהוא ולא דבר וירטואלי, אך ברוב המקרים, המנמ"ר לא יגיע לאתר הקצה הפיזי של הספק. אתה יכול לקנות שרות מגורם א, שבעצם קונה אותו מגורם ב, שקונה מגורם ג. לכן הטיפ העיקרי הוא, לדעת מי בדיוק עומד מאחורי שרות המחשוב בענן. 

יש כאן משהו מאוד לא ישראלי - ישראלים מאוד אוהבים שה"קופסא" תהיה אצלם. מצד שני, כולנו שמים את הכסף בבנק וגם זה ענן! בסופו של דבר, הכסף כנראה יותר בטוח שם, מאשר מתחת לבלטות בבית. ככל שנתאמץ לאבטח מערכות, אין לנו את היכולת להגיע לרמת האבטחה של ספקיות ענק. העלויות של הגעה לרמה מקבילה לבד, הן מפלצתיות.
9/10/2009
מי עומד מאחורי השרות?

בכל גודל לקוח עליו מסתכלים, ממשתמש ביתי אחד, דרך ארגון בגודל 30 משתמשים אבל בלי חדר מחשב ועד ארגוני ענק, בכולם רואים את היתרונות של מחשוב הענן. השאלה שהמנמ"ר צריך לשאול עצמו, היא מי נותן לו את השרות? האם הוא סו

יש את המימד הפסיכולוגי, בו כל דבר חדש נתפס כבעייתי וצריכים להתרגל אליו ולקבל אותו כלגיטימי. מחובתם של אנשי האבטחה להיות פרנואידים ולכן זה לוקח להם יותר זמן, במיוחד כאשר מדובר בהוצאת המידע מחוץ לארגון. על רמת אבטחת הספקים אין כיום פיקוח אובייקטיבי חיצוני, אבל בנושא זה מתבצעת כיום עבודת מטה, בעיקר בארה"ב ובאיחוד האירופי, במסגרתה מכינים מסמך שיחייב ספקי ענן לספק מידע על האבטחה שלהם. באבטחה שצריך לחפש אצל ספק שרות, נקודת המוצא היא לחשוב על איך אני מאבטח את מרכז המחשוב שלי, ולהוסיף לכך את נושא האבטחה מול גישת צד שלישי למידע (שקיימת בענן, אבל לא בארגון). 

ההצדקה לכל נושא מחשוב הענן, היא כלכלית, במיוחד בתקופת משבר כלכלי. לכן, בסופו של דבר רוב הארגונים יישתמשו בשרותי ענן. כבר עכשיו, ארגונים רבים נמצאים בתהליך של מיפוי יישומים ארגוניים, בכדי לדעת אילו אפליקציות להעביר לענן ומתי. ויש ארגונים שמחפשים איך ליישם טכנולוגיות ענן במרכז המחשוב שלהם (בענן פרטי), בדומה להיסטוריה של התפתחות האינטרנט והאינטרה נט. 

ספקי ענן משקיעים בתחום האבטחה הרבה יותר מכל ארגון ממוצע, הן ברמת כח האדם המקצועי והן בהשקעה הכספית בפתרונות אבטחה מתקדמים. לכן, זה עשוי להשתלם, במיוחד לארגון שעבורו האבטחה מאוד קריטית. 

אבנר מוסיף, כי ישראל היא בין המובילות במו"פ בתחום הענן, עם עשרות סטארט אפים ובכל שנה, נערך בארץ אחד הכנסים המובילים בעולם -IGT2009 - The world summit of cloud computing (שיערך השנה, ב-2-3 לדצמבר).
9/10/2009
נקודת המוצא - אבטחת מרכז המחשוב שלי

יש את המימד הפסיכולוגי, בו כל דבר חדש נתפס כבעייתי וצריכים להתרגל אליו ולקבל אותו כלגיטימי. מחובתם של אנשי האבטחה להיות פרנואידים ולכן זה לוקח להם יותר זמן, במיוחד כאשר מדובר בהוצאת המידע מחוץ לארגון. על רמת אב

בינתיים ארגונים עוד לא מיישמים מחשוב ענן, אם כי הרבה מתעניינים ברמת הקונספט. רוב הלקוחות מאוד חשדניים כלפי הנושא הזה, כשהדאגה העיקרית היא מה קורה עם המידע שנמצא "אי שם". אתה לא יודע איפה הוא ממוקם פיזית. לכן, אם תרצה להתקין פתרון מניעת דליפת מידע, זה מפריע. נאמר שהעברת לענן מידע ברגישות בינונית, דוגמת פרטי לקוחות. אחרי חצי שנה, הבנת שהמידע דלף לאינטרנט. איך תוכל לקבוע שספק שרות מחשוב הענן אשם בכך? ואם הוא אשם, איך תוכל לתבוע את הספק על הדליפה? מה שכן ניתן לעשות, זה לנטר מי ניגש אל המידע שבענן ומה הוא עשה איתו. כשמוציאים מידע החוצה, חשיבות ההצפנה מאוד גבוהה. אם רוצים לחסוך אי נעימות אחרי כן, עירבול שלו יכול לסייע. 

שחר ממליץ להכיר את הקונספט והמגבלות של מחשוב הענן. לדבריו, כבר כיום אין בעיה תיאורטית להעביר לענן כל מה שלא כולל נתונים רגישים. אם הוא היה מנהל IT, הוא לא היה מעביר לשם יישומים בעלי מידע רגיש, בשום אופן, עד אשר התחום יבשיל בהיבטי התקינה והרגולציה. לסיכום - זה העתיד, אבל אין מה לרוץ לשם.
9/10/2009
אין מה לרוץ

בינתיים ארגונים עוד לא מיישמים מחשוב ענן, אם כי הרבה מתעניינים ברמת הקונספט. רוב הלקוחות מאוד חשדניים כלפי הנושא הזה, כשהדאגה העיקרית היא מה קורה עם המידע שנמצא "אי שם". אתה לא יודע איפה הוא ממוקם פיזית. לכן, א

במבט כללי על מגמות, המגמה הבולטת היא התפתחות החיפוש. משתמשים התרגלו לנוחות של חיפוש ב"מודל גוגל" - להקליד מילות מפתח ולקבל מידע רלוונטי. כמו כן, קבלת דו"חות על חיפושים של צרכנים - לראות מה אנשים מחפשים, ולאן הם מגיעים, מסייעת במיוחד לניהול אתר ארגוני. לדבריה, נושא הקהילות המקצועיות תופס תאוצה אף הוא. אם הארגון מספק את הבסיס ואת התשתית, הקהילות יעשו זאת אצלו, וכך המידע נשאר בתחומי הארגון ולא באתרי רשתות ובלוגים. אם לא, רוב הקהילות מוצאות דרך לשתף את המידע ביניהן, ללא צורך בסיועו של הארגון. 

בתחום הפורטלים הפנים הארגוניים, היכולת של ארגון להנהיג משטר תיוק קפדני, הולכת ופוחתת. לעובדים יותר קל לעשות Forward לדוא"ל מאשר לתייק ולשלוח מסמכים. מגמת הפתרונות צריכה להיות צמצום המאמץ בלתייק את המידע, ויותר להשקיע בפתרונות חיפוש - כלומר למצוא את המידע בכל מקום בו הוא נמצא. לא פחות חשוב מלמצוא את המידע, זה גם לגלות אצל מי הוא נמצא, מי הבעלים או בעצם למי אפשר לפנות בארגון על מנת להרחיב את המידע. סביבת העבודה כיום מאוד מבוזרת ואין צורך לעשות קונסולידציה, אלא לנסות למצוא פתרון לשחזור נוח של המידע הזה. לדעתה, ארגונים לא מספיק קשובים לצרכי הצרכנים מהשטח, שמים דגש רב מדי על מודלים של ניהול ידע ומנסים לייצר פתרון אחיד ו"לכפות" אותו על כל חלקי הארגון. כמו כן, היום איחוד מערכות - שהינו תהליך יקר וארוך - פחות פופולרי, והמגמה היא להציף תכנים ממערכות רבות, למקום אחד שמהווה שער מרכזי, ומשם לקבל את המידע המפורט. 

עצותיה למנהל האתר: לא לתכנן פורטל גדול עם כל האפשרויות בשלב התחלתי, אלא להתחיל בקטן ולהתקדם ולהוסיף לאתר מידע ואפשרויות על פי ביקוש. לאפשר גמישות מקסימלית. לא להכתיב את הפורמט והתוכן, אלא לתת לכל קבוצה לארגן את המידע בצורה הנוחה לה. ולבסוף: אחד המקומות בהם פורטלים נותנים מענה טוב, הוא עבודה בין מחלקות וסניפים, להם בדרך כלל אין סביבת עבודה משותפת.
2/10/2009
התפתחות החיפוש

במבט כללי על מגמות, המגמה הבולטת היא התפתחות החיפוש. משתמשים התרגלו לנוחות של חיפוש ב"מודל גוגל" - להקליד מילות מפתח ולקבל מידע רלוונטי. כמו כן, קבלת דו"חות על חיפושים של צרכנים - לראות מה אנשים מחפשים, ולאן הם

השאלה "כמה לקוחות חדשים בחודש, מביא לארגונך האתר הארגוני?" היא הכי קריטית בהחדרת המודעות. לרוב, הלקוחות טועים בהתייחסות לנושא - מתייחסים לכמה מעט שילמו על המערכת, איזו מערכת ניהול מתוחכמת יש להם או איזה אתר יפה בנו להם, כשהשאלה הראשונה שיש לשאול, היא כמה לידים קיבל הארגון בשנה האחרונה, בזכות האתר? 

אחד מהכלים היותר חזקים, הוא היכולת לתת סגמנטים של תוכן למשתמשים שונים, כך שלארגון יהיה אתר אינטרנט לצורך העברת מסרים ייחודים לקבוצות מסוימות. למשל, לעובדי החברה, האתר מבקש להזדהות ואז מספק מידע מיוחד עבורם. או לדוגמא אם רוצים לתת מבצעים, לרוב הלקוחות מוצעים 2 מבצעים, אך ללקוח VIP יוצעו מבצעים נוספים. לעיתים קרובות חברות בונות אתר, אך לא מתיחסות אליו ככלי שהניהול שלו הוא יומי ואפילו בקצב של מספר פעמים ביום. מעבר לזה, היכולת לדברר ללקוחות מסרים שמשתנים כגון בלוג, לתת אינפוטים, יעדים וכיוונים שונים של המנכ"ל או מנהל שיווק שרוצה להעביר מסר או כדומה, יכול להיות על כל דבר - פנייה על טרנדים בשוק, חוות דעת על פעילות מסחרית שקורה בשוק, סיפור לקוח ללא חשיפת פרטים ועוד, כאשר המטרה היא לספק תכנים ללקוח. הרבה פעמים לקוחות נוטים לא לחזור לאתר, אם תדירות השינוי קטנה. ניתן להגביר את תדירות השינוי באמצעות בלוג, אך זוהי חרב פיפיות. אם בונים אתר ומשנים אותו פעם ב-3 חודשים, מי שיבוא ויראה שתאריך הפוסט האחרון לפני חצי שנה יקבל רושם רע. 

עם הפס רחב שיש היום, ניתן להעביר מסר שיווקי על מוצרים, שירותים וגם תוכן, בצורה יותר טובה. לדוגמא: פרזנטור שמדבר אתך בכניסה לאתר, נותן תחושת חיבור גדולה יותר.
2/10/2009
השאלה הקריטית

השאלה "כמה לקוחות חדשים בחודש, מביא לארגונך האתר הארגוני?" היא הכי קריטית בהחדרת המודעות. לרוב, הלקוחות טועים בהתייחסות לנושא - מתייחסים לכמה מעט שילמו על המערכת, איזו מערכת ניהול מתוחכמת יש להם או איזה אתר יפה

  פרסום בטקסט

  כתבות לפי חודש
2011
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2010
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2009
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2008
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2007
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר


רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


הצטרף ל-pConTip

ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



דוא"ל
שם
 
 pConTop
המלצות למנהלי מידע
הכי מעניין וחשוב במחשוב
פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

 ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
 משרות הייטק בשיתוף AllJobs
 pConTip
הטיפים והסרטונים
הכי טובים שיש!
המלצות * חידושים * קיצורי דרך


חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

   תוכן לפי נושא
 
    אבטחה
    אינטרנט
    חומרה
    יישומים
    ניהול
    סלולר
    עובדים
    עסקים
    שירותים
    תוכנה
    תקשורת
    תשתיות
 מודעות דרושים
 איך להתעדכן וליצור קשר
RSS התעדכן ב-RSS
RSS התעדכן ב-Google+
FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
in התעדכן בלינקדין
TWITTER להתעדכן ביוטיוב
TWITTER התעדכן בטוויטר
TWITTER צור קשר במייל
 
©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב