הכר האתר     260+ תחקירים בתחומי המחשוב     הצטרף כמנוי
יום רביעי 16 אוקטובר 2019  
חפש תחקיר    
    
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

   שירותי pCon   
pCon הרעיון
תחקירי pCon
התרעות pCon
pConTop
pConTip
פרסום ייחודי
תחקיר דוגמא
105 תחקירים
103 המלצות
    RSS 
 משרות הייטק
   קרא באתר   
    התחקיר השבוע
    שימושון
    בראש החדשות
    פרשנויות
    בלוג העורך
    לוח ארועים
    רכש מחשבים
    מדד ה-PC
    אתר נבחר
    הכרזה מועילה
    טיפ שימושי
    סרטון מומלץ
    מחקרים
    דווח מאירועים
    במה מקצועית
    מילון pCon
    אינדקס

  תוכן לפי נושא  
     אבטחה
     אינטרנט
     חומרה
     יישומים
     ניהול
     סלולר
     עובדים
     עסקים
     שירותים
     תוכנה
     תקשורת
     תשתיות

   
  בדברי המומחים

נושא ה-ILM מתחיל להיכנס לארגונים בתקופה האחרונה. נושא נוסף שנמצא במגמת עליה הוא ה-Archiving, בעבר היו מאחסנים מידע ישן על טייפים, אך הבעיה היא שהמידע הופך ללא נגיש. ישנן תקנות על-פיהן אסור למחוק אי-מיילים במשך 7 שנים וחייבים לתת גישה לכל המיילים. המידע המאוחסן גדל בקצב מהיר יותר מכל פרמטר אחר ב-IT, ומדובר במידע שקשה לנהל. אם בעבר רוב המידע היה אלפא-נומרי, כיום רוב המידע הוא בלתי מובנה. בעתיד תהיה ירידה בעלויות האחסון אך לא ירידה דרסטית, זאת כיוון שיצרני הדיסקים יתקשו להדביק את הדרישה הגוברת לדיסקים.
31/8/2007
כניסת ה-ILM ועוד

נושא ה-ILM מתחיל להיכנס לארגונים בתקופה האחרונה. נושא נוסף שנמצא במגמת עליה הוא ה-Archiving, בעבר היו מאחסנים מידע ישן על טייפים, אך הבעיה היא שהמידע הופך ללא נגיש. ישנן תקנות על-פיהן אסור למחוק אי-מיילים במשך

   המסלול היומי למסלול היומי בתמונות           
ארכיון בראש החדשותארכיון אתר נבחרארכיון הכרזה מועילהארכיון הטיפ המרכזי
שרות wga (או windows genuine advantage) של מיקרוסופט זיהה בטעות משתמשי חלונות כמשתמשים בעלי עותקים לא חוקיים, עקב תקלה שנמשכה 19 שעות.כתיבת ברכה ליום הולדת, ברכות לבר או בת מצווה, ברכה לכלה לחתונה, ברכות ליום נישואין וגם הספדים או סיפור / קורות חיים בחרוזים, מציעה חני זמר. כתיבה יצירתית אישית שמותאמת לכל פונה ולכל אירוע בחיים.מודם ovation של novatel מאפשר גלישה סלולארית במהירות של עד 7.2mbps ישווק בארץ כבר בשבועות הקרובים.הבעיהמחירי הדלק בישראל, בשונה משאר העולם, מרקיעים שחקים בעקבות המיסוי האדיר שמטילה המדינה. איך בכל זאת, תוכלו לצמצם בהוצ
משתמשי חלונות זוהו בטעות כפיראטיםחני זמרמודם USB הקטן בעולם FullTank - מהי תחנת הדלק הזולה ביותר?

  כתבות נוספות

פתרונות האחסון חדלו מלהיות פתרונות חומרה בלבד והיום היצע הפתרונות משולב עם רכיבי תוכנה ושירותים מקצועיים. הטמעת פתרונות האחסון משולבת מרמת האפליקציה שעושה שימוש בתשתית, שכוללת הגדרת SLA, זמינות ויכולות התאוששות כפתרון אחד שלם. הגידול המתמשך בהיקפי המידע העסקי מידי שנה יחד עם צמצום חלון זמן הגיבוי, מחייבים ארגונים לבנות אסטרטגיית הגנת נתונים. ניתן לראות כי הדגש הוא על אספקת פתרונות אחסון אשר ישפרו את זמינות מערכות הייצור ויאפשרו גמישות בביצוע שינויים ללא השפעה על סביבת הייצור. ארגונים חייבים להגדיר ולתחום את סוג השירותים שתשתית האחסון תספק ואת סוגי המערכות שיקבלו שירותים אלה. ארגונים רבים מתקשים לתחום את היקף הפרויקט ובכך הם מתפזרים.
31/8/2007
פתרונות משולבים

פתרונות האחסון חדלו מלהיות פתרונות חומרה בלבד והיום היצע הפתרונות משולב עם רכיבי תוכנה ושירותים מקצועיים. הטמעת פתרונות האחסון משולבת מרמת האפליקציה שעושה שימוש בתשתית, שכוללת הגדרת SLA, זמינות ויכולות התאוששות

אם בעבר ניהול האחסון היה מקצוע בפני עצמו, כיום כלי הניהול הפכו למתקדמים ופשוטים וכל System Administrator יכול לנהל מערך אחסון, כיוון שהכל מבוסס על ממשקים פשוטים ולא על סקריפטים. צריך לזכור שהנפח שדרוש על-מנת לאחסן מידע הוא עצום. אם ב-Tier 1 היחס בין המידע לנפח הדרוש הוא 1:1, ב-SAN או ב-NAS, כמות המידע מוכפלת פי 4 (כי יש Mirroring ו-Snapshots), יש כמה העתקים של כל קובץ. בגיבוי, היחס הוא 1:6 עד 1:10 ובארכיב הנפחים גדלים פי 25 או פי 50, כי שומרים כל השתנות של כל קובץ באתר המרוחק.
31/8/2007
אתגר ההיקף העצום

אם בעבר ניהול האחסון היה מקצוע בפני עצמו, כיום כלי הניהול הפכו למתקדמים ופשוטים וכל System Administrator יכול לנהל מערך אחסון, כיוון שהכל מבוסס על ממשקים פשוטים ולא על סקריפטים. צריך לזכור שהנפח שדרוש על-מנת לא

לפי אבירם, בשנה וחצי האחרונות, חלה התעוררת מסיבית בתחום זה בישראל, עקב מחסור הולך וגדל בכוח אדם איכותי ועלייה משמעותית בדרישות השכר. 

לארגונים המעוניינים לפנות ל-Offshore מומלץ לעשות זאת בזהירות, ועם ספק טוב שילווה אותם בארץ. יש אמנם פיתוי לפנות ישירות לספק בהודו (לחפש באינטרנט ופשוט לבחור ספק) ולהתלהב מהמחירים הנמוכים, אך זהו מתכון לאסון. 

מדובר בנושא מורכב, וניהול צוותי ומרכזי Offshore הוא מקצוע בפני עצמו, תפקיד שלא כדאי להעניק לאדם/חברה הראשונה שמציעה מחיר נמוך. בנוסף, בהודו שולטת תרבות ה-"No Problem". העובד ההודי לא יודע לשקף בעיות ונוטה להסכים גם כשהמשימה שהוטלה עליו בלתי ניתנת לביצוע. ניתן, כמובן, "להכריח" את העובדים לשקף בעיות (לשלוח מיילים, ולבקש שיחזירו תשובה לגבי מה שהם הבינו מהמייל, וכו
24/8/2007
התעוררות בישראל

לפי אבירם, בשנה וחצי האחרונות, חלה התעוררת מסיבית בתחום זה בישראל, עקב מחסור הולך וגדל בכוח אדם איכותי ועלייה משמעותית בדרישות השכר. לארגונים המעוניינים לפנות ל-Offshore מומלץ לעשות זאת בזהירות, ועם ספק טוב

ערן סיפר לנו כי הקמת מרכז פיתוח ב-Offshore היא פעולה מורכבת, עקב המרחק הגיאוגרפי וההבדל התרבותי, וכן בגלל ההבדל בחוקים שאינם תמיד זהים לחוקים בעולם המערבי. 

ערן מזכיר כי הקמת מרכז Offshore דורש השקעה רצינית, ומרכז כזה חייב להיות מסוגל לקלוט מספר פרוייקטים רב כך שיהיה כדאי, ולכן רבות מהחברות מוותרות על מרכזי פיתוח ועוברות למיקור חוץ. 

הבעיות המתעוררות במדינות רחוקות החזירו ארגונים רבים הביתה ל-Nearshore, פתרון שצובר תאוצה.
24/8/2007
חוזרים הביתה

ערן סיפר לנו כי הקמת מרכז פיתוח ב-Offshore היא פעולה מורכבת, עקב המרחק הגיאוגרפי וההבדל התרבותי, וכן בגלל ההבדל בחוקים שאינם תמיד זהים לחוקים בעולם המערבי. ערן מזכיר כי הקמת מרכז Offshore דורש השקעה רצינית,

לפי רנית, ענף ה-Offshore צובר פופולאריות בקרב ארגונים בארץ, על אף גישה הגורסת כי Offshore עלול להוביל לאובדן משרות לעובד הישראלי (עבור רבים מהארגונים, ההכנסות חשובות יותר). 

ה-Offshore מציע אפשרות משמעותית להקטנת עלויות, מאחר והמשכורות במדינות בהן הוא מתבצע נמוך ב-50%-90% מישראל, ללא פגיעה באיכות. 

עד לפני שנתיים, סיפרה לנו רנית, רומניה ובולגריה היו היעד המועדף, אך בתקופה האחרונה זוכות רוסיה ואוקראינה לתהילה, בין השאר בגלל שרומניה הפכה לרווייה, ובגלל כמות דוברי הרוסית בארץ המאפשרים יצירת קשרי עבודה פוריים במדינות דוברות רוסית. 

רנית ממליצה לבצע תהליך בירור צרכים, רצוי בעזרת יועץ או מתווך, אשר יסייע בבחירת ספקים בחו"ל. למרות שארגונים רבים משקיעים מאמץ בהקמה ובאיתור, רבים אינם מתייחסים לבקרה ופיקוח, מה שעלול להוביל לכישלון. 

לבסוף, ה-Offshore אינו מומלץ לארגונים קטנים עם לוחות זמנים צפופים ו/או מוצרים מורכבים היוצרים תלות חזקה בין גורמי הארגון וגם למי שחושש מגניבת טכנולוגיה לא כדאי להיכנס לתחום.
24/8/2007
חסכון משמעותי בעלויות

לפי רנית, ענף ה-Offshore צובר פופולאריות בקרב ארגונים בארץ, על אף גישה הגורסת כי Offshore עלול להוביל לאובדן משרות לעובד הישראלי (עבור רבים מהארגונים, ההכנסות חשובות יותר). ה-Offshore מציע אפשרות משמעותית ל

גניבת סיסמאות הנה אחת הדרכים נפוצות בקרב האקרים לגנוב זהויות. סיסמאות נחשבות לאמצעי אבטחת הגישה השכיח והבסיסי ביותר. אולם, משתמשים רבים לא מנהלים סיסמאותיהם בצורה מאובטחת כראוי. 

גניבת זהות ברשת האינטרנט הופכת במהרה למגיפה כלל עולמית. גורמים פליליים קונים בתים, פותחים חשבונות בנק, מתקבלים לעבודה ומבצעים רכישות שונות, בעזרת זהות שנגנבה מגולש אינטרנט תמים ולא זהיר. הסכנה העיקרית שזהות תיגנב מהארגון נובעת מגישה בלתי מבוקרת של משתמשים מתוך הארגון, ספקים חיצוניים, לקוחות ואף האקרים שבחזקת "רואים ובלתי נראים".
17/8/2007
לנהל סיסמאות כראוי

גניבת סיסמאות הנה אחת הדרכים נפוצות בקרב האקרים לגנוב זהויות. סיסמאות נחשבות לאמצעי אבטחת הגישה השכיח והבסיסי ביותר. אולם, משתמשים רבים לא מנהלים סיסמאותיהם בצורה מאובטחת כראוי. גניבת זהות ברשת האינטרנט הופ

משתמשים ביתיים וארגוניים מקבלים המון "דואר זבל" שמטרתו לגרום להם להיכנס לאתר זה או אחר. חלק מהדואר הוא לכאורה לגיטימי וחלקו נשלח על-ידי האקרים שמטרתם לבצע Phishing או Pharming ולהשיג פרטים אישיים אודות המשתמש. מצב זה מציב ארגונים בסיכון  לחשיפת מידע רגיש, סודות מסחריים ונזק כלכלי. למשל, כשמישהו קונה מוצר מהארגון באמצעות כרטיס אשראי גנוב הארגון נשאר ללא המוצר וללא הכסף. גם אם יש ביטוח, עדיין כולם נפגעים עקב עליית הפרמיות.

אחד הקשיים בהתמודדות עם התופעה הוא חוסר הנכונות לחשוף פרטים. עוד לפני כ-10 שנים, מקרה גניבת זהויות אירע לאחד ה-ISPs בארץ, אך ה-ISP סירב לחשוף פרטים אודות האירוע. כל ארגון צריך לטפל בנושא האבטחה מאוד ברצינות. יש לגבש מדיניות אבטחה וכן מקרים ותגובות.

מערכות ניהול הזהויות מאפשרות לבצע ביקורת למצב הקיים ולראות תמונת מצב מלאה המציגה משתמשים והרשאות. כמו כן, המערכות מאפשרות לקבל דיווח על פעולות חריגות. האבטחה בארגון חייבת להיות מקצה לקצה - אסור לתת לדברים ליפול בין הכיסאות כי כך נוצרות פרצות.
17/8/2007
לאבטח מקצה לקצה

משתמשים ביתיים וארגוניים מקבלים המון "דואר זבל" שמטרתו לגרום להם להיכנס לאתר זה או אחר. חלק מהדואר הוא לכאורה לגיטימי וחלקו נשלח על-ידי האקרים שמטרתם לבצע Phishing או Pharming ולהשיג פרטים אישיים אודות המשתמש.

יש מספר דרכים נוספות לגניבת זהות, בהן שינוי כתובת דואר לשם יירוט מכתבים ללקוחות ממוסדות פיננסיים ו-Skimming - שיטה לגניבת פרטי כרטיסי אשראי ממכונות השכרת וידיאו וכספומטים. 

לרוב, מטרת גניבת הזהות היא השגת אמצעי תשלום השייך לאדם אחר. לעיתים מדובר בהונאות מסובכות יותר, לדוגמה שוד ה-"ברינקס" שבו התחזה השודד לעובד לגיטימי באמצעות גניבת זהות השייכת לאדם אחר וכך התקבל לעבודה רגישה זו, מבלי לעורר חשד. 

הבסיס להתגוננות מפני התופעה הוא זיהוי משתמש טוב יותר. כאן אמצעים כגוןMulti Factor Authentication בהם המשתמש נאלץ לספק אמצעים פיזיים או ביומטריים מעבר לסיסמה ושם משתמש, מקשים מאוד על גניבת הזהות, שכן ללא גניבת ה-Factor הפיזי או הביומטרי, לא ניתן לגנוב זהות משתמש. חשוב להבין שגם שימוש בכרטיסים חכמים, או הזדהות באמצעות טביעת אצבע ללא ניהול נכון של התהליך הארגוני מסביב לנושא לא יביא לשיפור משמעותי מכיוון שמקרים כגון איבוד כרטיס חכם על-ידי עובד ללא תהליך מתאים שידווח על הנושא ויביא לביטול תוקף הכרטיס בפרק זמן קצר - מבטלים את אפקטיביות הפתרון. 

כדי לבחון האם יש צורך ביישום מערכת לניהול זהויות בארגון מומלץ לבצע לאפיון באופן ראשוני תהליכים עסקיים הנוגעים בזהויות בארגון - קליטת משתמש לארגון, ביטול משתמש, שינוי ארגוני הקשור בעובדים. מאפיון תהליכים אלו בארגון ורמת המורכבות שלהם ניתן להסיק לגבי התועלת שיפיק הארגון מיישום מערכת שכזאת.
17/8/2007
הפתרון - בשיפור הזיהוי

יש מספר דרכים נוספות לגניבת זהות, בהן שינוי כתובת דואר לשם יירוט מכתבים ללקוחות ממוסדות פיננסיים ו-Skimming - שיטה לגניבת פרטי כרטיסי אשראי ממכונות השכרת וידיאו וכספומטים. לרוב, מטרת גניבת הזהות היא השגת אמ

עמית מציע בחום לקבל המלצות מאנשים שכבר התנסו בהתקנת והטמעת מערכת בילינג, ובכל מקרה לא לרכוש מספק שזו לו המערכת הראשונה. 

עמית ממליץ לרכוש מערכת מוכנה גם אם מערכת זו אינה תואמת ב-100% לצורכי הארגון ולא לתפור מערכת במיוחד עבור הארגון; מדובר בשיטה זולה ומהירה בהרבה מרכישת פתרון תפור לפי מידות הלקוח. 

למעשה, צריך לבחון האם שיטות העבודה בארגון מתאימות למערכת הבילינג, אומר עמית; במידת הצורך, יש להתאים שיטות עבודה למערכת הבילינג ולא להיפך!
10/8/2007
התאמת שיטות עבודה לבילינג

עמית מציע בחום לקבל המלצות מאנשים שכבר התנסו בהתקנת והטמעת מערכת בילינג, ובכל מקרה לא לרכוש מספק שזו לו המערכת הראשונה. עמית ממליץ לרכוש מערכת מוכנה גם אם מערכת זו אינה תואמת ב-100% לצורכי הארגון ולא לתפור

ארגונים אשר התחילו לעבוד עם תוכנות הנהלת חשבונות, גילו כי התוכנות אמנם נותנות תשובה הולמת למכירות, אך לא לשירות וחיוב. כאן הארגונים מתחילים להבין שיש צורך ב-CRM ובבילינג. 

אם עיקר עסקי הארגון הם בנתינת שירותים, אז מומלץ ליישם בילינג ו-CRM; אם מדובר בארגון של מכירות, אולי עדיף תוכנת ERP עם מודול בילינג. 

בכל מקרה, כדאי לקחת יועץ שבקיא בתחום של הארגון; יש תוכנות בילינג שמתאימות כמעט לכל סוג פעילות שיש בארגונים (תקשורת, אינטרנט, ניהול כבישי אגרה, טלוויזיה בכבלים). 

חשוב מאד להגדיר דרישות, וברוב המקרים הספק מודע לדרישות יותר מהארגון עצמו, בעיקר כאשר הספק מתמחה בבילינג לאותו תחום בו נמצא הארגון. חייבים להתאים את המערכת לארגון. 

שגיא טוען כי אין יותר תוכנות מדף לבילינג, בנוסח סוג אחד שמתאים לכולן. מערכות כאלה פשוט לא עובדות. חייבים להתאים מערכת לצרכים, וללכת לאו דווקא עם הספק הכי גדול שמציע פתרונות בילינג, אלא עם זה שמתמצא בתחום של הארגון.
10/8/2007
להתאים לצרכים, ולהתייעץ

ארגונים אשר התחילו לעבוד עם תוכנות הנהלת חשבונות, גילו כי התוכנות אמנם נותנות תשובה הולמת למכירות, אך לא לשירות וחיוב. כאן הארגונים מתחילים להבין שיש צורך ב-CRM ובבילינג. אם עיקר עסקי הארגון הם בנתינת שירות

עינת סיפרה לנו על מגמה חדשה, לפיה לארגונים בישראל הנכנסים לתחום ה-CI, חושפים מידע לשאר הארגון באמצעות פורטלים. 

עם זאת, לכלי CI אין הרבה ביקוש בארגונים בארץ, כנראה בגלל שמדובר בשוק קטן בו רוב האנשים מכירים את עמיתיהם ומתחריהם אישית. 

קיימת גם בעיה לכמת ROI; ניתן אמנם להתייחס לאנקדוטות ומקרים ספציפיים כהוכחה לתועלת ה-CI, אך אין מדד אובייקטיבי. 

עינת ממליצה לארגונים בארץ לבדוק התאמה לעברית בכל פתרון לפני רכישתו, מאחר ורבים מהם לא תומכים בעברית.
3/8/2007
לבדוק התאמה

עינת סיפרה לנו על מגמה חדשה, לפיה לארגונים בישראל הנכנסים לתחום ה-CI, חושפים מידע לשאר הארגון באמצעות פורטלים. עם זאת, לכלי CI אין הרבה ביקוש בארגונים בארץ, כנראה בגלל שמדובר בשוק קטן בו רוב האנשים מכירים א

מינה טוענת כי למרות שארגונים מבינים שחשוב לקבל מידע בנוגע לשווקים, מתחרים וספקים, הרי שארגונים לא מבינים כמה הזדמנויות עסקיות טמונות בשימוש יעיל ב-CI. 

ניתן לקבל מידע לגבי כל חברה במשק, וכל ארגון (ללא קשר לגודלו ולמטרותיו) יכול ליהנות מ-CI, מאחר ובזכות הקידמה וההתפתחויות הטכנולוגיות קיימים פתרונות רבים המאפשרים לארגון לבחור פתרון תפור למידותיו. 

אין מידע בלתי חשוב, טוענת מינה, אפילו מידע לגבי חברה שעברה כתובת עשוי להוות הזדמנות לארגון המציע, למשל, תשתיות אינטרנט; מידע לגבי קו"ח של אדם שהועסק זה עתה על ידי ארגון מתחרה מספק רמז לגבי כוונות ארגון זה לגבי העתיד; ומידע לגבי ספק בלתי-אמין עשוי להציל ארגון מאסון.
3/8/2007
כל פיסת מידע מועילה

מינה טוענת כי למרות שארגונים מבינים שחשוב לקבל מידע בנוגע לשווקים, מתחרים וספקים, הרי שארגונים לא מבינים כמה הזדמנויות עסקיות טמונות בשימוש יעיל ב-CI. ניתן לקבל מידע לגבי כל חברה במשק, וכל ארגון (ללא קשר לג

ארגונים מתחילים להכיר בבעיית עומס המידע, ובצורך להפוך אותו למודיעין שניתן ליישם. מדובר בבעיה מערכתית וניהולית הדורשת טיפול מקצועי, אם כי עדיין יש העדפה למודיעין טקטי ול"כיבוי שריפות" במקום התייחסות אסטרטגית לנושא. 

לעיתים קרובות, הטיפול במידע הוא ברמת שירותי חיפוש או טיפול נקודתי חד-פעמי, ולא ברמת בניית יכולות הערכה. מגמה נוספת היא הגלובליזציה; יותר ארגונים ישראלים יוצרים קשר או נטמעים בארגונים בינלאומיים, ונדרשים לסגל נורמות דומות לשותפיהם. 

גם ארגונים קטנים נדרשים לטפל בבעיה, אם ברצונם לשכנע משקיעים לגבי צפי טכנולוגי ושיווקי. כרגע, האתגר העיקרי הוא בניית יכולת מודיעין ברמה אסטרטגית והדגמת ערכו, דבר שדורש תכנון ומשאבים, אשר ארגונים רבים מעדיפים להפנות למטרות אשר פירותיהם מבשילים בטווח קצר. 

פירות המודיעין, לעומת זאת, עשויים להבשיל רק כעבור שנים. עם זאת, מדגישה דפנה, כל ארגון ייצא נשכר משימוש מושכל במודיעין, אך ההחלטה והתמיכה חייבים לבוא מהדרגים הניהוליים הבכירים ביותר, ולא בזכות מאמץ נקודתי. 

יש ללמוד על נושא זרימת המידע בארגון ובסביבתו, ועדיף שלא להסתמך על יועצים חיצוניים כתחליף למחויבות ארגונית. יש להעסיק מומחה אשר תפקידו יהיה איסוף מידע ממקורות כתובים ואנושיים, והכנת הערכות על בסיס הידע המצטבר לאורך זמן.
3/8/2007
חשיבות המחוייבות הארגונית

ארגונים מתחילים להכיר בבעיית עומס המידע, ובצורך להפוך אותו למודיעין שניתן ליישם. מדובר בבעיה מערכתית וניהולית הדורשת טיפול מקצועי, אם כי עדיין יש העדפה למודיעין טקטי ול"כיבוי שריפות" במקום התייחסות אסטרטגית לנו

  פרסום בטקסט

  כתבות לפי חודש
2011
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2010
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2009
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2008
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2007
ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר


רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


הצטרף ל-pConTip

ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



דוא"ל
שם
 
 pConTop
המלצות למנהלי מידע
הכי מעניין וחשוב במחשוב
פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

 ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
 משרות הייטק בשיתוף AllJobs
 pConTip
הטיפים והסרטונים
הכי טובים שיש!
המלצות * חידושים * קיצורי דרך


חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

   תוכן לפי נושא
 
    אבטחה
    אינטרנט
    חומרה
    יישומים
    ניהול
    סלולר
    עובדים
    עסקים
    שירותים
    תוכנה
    תקשורת
    תשתיות
 מודעות דרושים
 איך להתעדכן וליצור קשר
RSS התעדכן ב-RSS
RSS התעדכן ב-Google+
FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
in התעדכן בלינקדין
TWITTER להתעדכן ביוטיוב
TWITTER התעדכן בטוויטר
TWITTER צור קשר במייל
 
©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב